Ga naar inhoud

Is dit originele BMW stoelverwarming?

Dhr.Martijn

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen of dit originele bmw stoeverwarming is?

Mijn z werd geleverd met slechts 1 slecht werkende schakelaar aan de pasagierszijde, na het verwijderen van het linker afdekplaatje blijkt ook daar een aansluitstekker voor stoelverwarming te zitten. Aangezien ik nog garantie heb, heeft de betreffende garage beloofd een paar nieuwe schakelaars voor mij te bestellen bij de bmw dealer. Nu werd ik van de week gebeld dat de schakelaars binnen zijn maar dat er een heel andere aansluiting op zit. (met een relais ertussen dit kon niet passend gemaakt worden). Ze zouden er acheraan gaan maar aangezien ik niet heel veel vertrouwen heb in de bmw dealer kwa leveren van de juiste onderdelen op tijd(nog voor de zomer).De volgende vraag heeft iemand enig idee waar ik schakelaars voor deze stoelverwarming kan krijgen? En of dit bmw stoelverwarming is of er later ingeknutseld? ( dan kan het nog knap lastig worden om schakelaars te vinden ben ik bang) :thumbsup: Ik heb helaas geen foto van de schakelaar zelf deze ligt bij de garage.

006.jpg

005.jpg

004.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen idee van de stekkers, maar ik weet wel dat de schakelaars van de pre-facelift en de facelift series nogal van elkaar verschillen. Kortom: heeft ie wel de goede schakelaars besteld?

Edit: en anders hier even zoeken. Misschien nog wel leverbaar, maar het zijn dure schakelaars...

Link naar reactie

Geen idee, ik hoop dat het gewoon een kwestie van verkeerd besteld. Ik heb ook al 6 weken moeten wachten op een nieuwe sleutel ook eerst 2 keer verkeerde geleverd, en toen was die binnegekomen maar iemand had hem kwijtgemaakt :thumbsup: vervolgens de goede sleutel binnengekomen alleen hij was bij de verkeerde dealer geleverd :schater: vandaar dat ik er niet heel veel vertrouwen meer in heb ;)

Link naar reactie

Als ik geen garantie zou hebben zou ik inderdaad langs ''Roodkapje'' gaan. Lees alleen maar goede berichten over hem. Ik heb ook niet zo veel zin om de schakelaars zelf te gaan betalen als ik ze ook gratis kan krijgen( ben wel een hollander natuurlijk). Als ik niet snel bericht krijg ,dan ga ik vragen of ik ze zelf mag regelen op hun kosten dan natuurlijk :thumbsup:

Link naar reactie

Die ZZZ heb je zeker gekocht in Woerden? Wij hebben in deze ook een proefritje gemaakt, nette auto!

De schakelaars van de stoelverwarming waren inderdaad niet origineel. Hopelijk is het wel mogelijk om de originele schakelaars te plaatsen en aan te sluiten.

Link naar reactie

Zagen de knoppen die er in zaten er zo uit? Dit zijn originalo facelift stoelverwarmingsknoppen (minus het chrome lijstje er omheen) :

dsc00407i.jpg

(foto geleend uit Mus' voorsteltopic, hope you don't mind Jochem)

Link naar reactie

Dit is zeker geen orgineel en zal in duitsland wel achteraf zijn ingebouwd. Misschien een idee om de dealer van het oh boekje te benaderen. Er staat ook wel eens een advertentie op marktplaats met stoelverwarmingsmatten, misschien kunnen zij je helpen aan nieuwe schakelaars

Link naar reactie
De vorige eigenaar zegt dat het origineel is maar hij is geimporteerd uit duitsland en die eigenaar kan ik vast niet meer achterhalen.

Ik snap niet zo goed wat je met het 'benaderen' van de oud-eigenaar in Duitsland wil bereiken. De auto is nu van jou met lusten en lasten. Aanspraak op je garantie zou ik in een andere vorm gieten. Zou gewoon eerst eens langs Reeuwijk rijden en kijken hoe & of eea te fixen is, dan heb je een verhaal incl kostenplaatje klaar voor degene die jou die garantie biedt.

Link naar reactie

@ Mdv Vragen waar hij die stoelverwarming vandaan heeft?

Of in elkaar slaan voor het plaatsen van troep in mijn auto :thumbup:

Ik snap ook wel dat het nu mijn probleem is hoor, ik ga ook niet bellen word niks met mijn duits :schater:

Huh Was sagen sie? ich verstehe er geen reet van hoor ..ciao

Ik heb nog garantie dus ik wacht nog even af waar de garage mee komt, ik ben alvast zelf aan het zoeken geslagen omdat ik er niet veel vertrouwen in heb dat de bmw dealer met de juiste schakelaars komt. Als ik er nou achter kan komen waar die schakelaars te krijgen zijn is het ook een stuk makkelijker zoeken voor hun.

Link naar reactie
Ze zagen eruit zoals deze schakelaars

...

Mischien Pre-face lift schakelaars?

Dat zijn idd gewoon pre-facelift stoelverwarmingsschakelaars. Onze coupe heeft ze ook (ab werk):

img1663zl8.jpg

Aangezien jij een facelift Z hebt, horen die in ieder geval niet in je auto.

Link naar reactie

Ik vind het allemaal een beetje vreemd :( maar zou mooi zijn als die schakelaars er wel op passen. Het schijnt dat er iets aan de schakelaar was gevijld o.i.d om hem passend te krijgen. Nou ja het maakt mij niet uit welke schakelaars erin zitten , als het maar werkt. Ik ben inmiddels al een stukje wijzer, maar nu is natuurlijk de grote vraag of die pre-face lift schakelaars wel passen op die aansluitingen, de schakelaar zelf ziet er hetzelfde uit i.i.g

Link naar reactie
Ja klopt inderdaad :rolleyes: mag ik vragen waarom het toch een ander is geworden?. Ik vond hem er zeker ook goed uit zien. Ik word overigens keurig behandeld door die garage hoor, het probleem ligt bij de bmw dealer.

We waren bij deze eigenlijk zomaar even gaan kijken, omdat het in de buurt was. Op internet stonden geen foto's en details. Uiteindelijk toch nog best ver gekomen en onverwachts met de ZZZ gaan rijden. De reden dat deze het niet is geworden was o.a. de prijs, de ontbrekende opties (cruise control, cv op afstand), het geplakte carbon op de panelen en de stoelverwarming die niet origineel was. Deze zouden ze origineel maken als we 'm zouden kopen, maar het blijkt nu dus dat dat wat moeilijker is dan gedacht!

Verder was er eigenlijk niets mis met 'm, lijkt me een prima aankoop.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in