Ga naar inhoud

Formule-1 2011

mohikaan

Aanbevolen berichten

Prost: Schumacher is te oud

Uitgegeven: 25 januari 2011 15:26 Laatst gewijzigd: 25 januari 2011 21:33

AMSTERDAM - Michael Schumacher zal nooit meer terugkeren naar de vorm waarin hij verkeerde toen hij zijn zeven wereldtitels bij elkaar reed. Dat vindt althans viervoudig wereldkampioen Formule 1 Alain Prost. "Dat is onmogelijk op zijn leeftijd."

De Fransman pakte zelf in 1993 zijn vierde titel in de Williams en hing zijn helm daarna aan de wilgen. Hij is van mening dat de inmiddels 42-jarige Schumacher van een lager niveau is dan in diens gloriejaren.

Mercedes onthult nieuwe wagen

Uitgegeven: 1 februari 2011 11:50 Laatst gewijzigd: 1 februari 2011 16:14

Mercedes GP heeft maandag de auto voor de 2011 gepresenteerd. Net als het gros van de teams was ook voor het team van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher en diens teammaat Nico Rosberg Valencia de locatie voor het persmoment.

De MGP W02 is rigoureus gewijzigd ten opzichte van de wagen waarmee Schumacher vorig jaar moeizaam terugkeerde in het Formule 1-circus. Rosberg had beduidend minder moeite met de W01.

De W02 is in uiterlijke zin geheel geactualiseerd naar de huidige designstandaard. De neus is een flink stuk hoger geworden en de achterzijde is behoorlijk afgeslankt.

Het team dat onder leiding staat van Ross Brawn nam bovendien afscheid van de vorig seizoen geintroduceerde gesplitste luchthapper boven het hoofd van de coureur.

Nieuwe wagen Ferrari heet Ferrari 150th Italia

Uitgegeven: 10 februari 2011 16:51 Laatst gewijzigd: 10 februari 2011 16:55

Ferrari heeft donderdag bekendgemaakt dat de wagen voor 2011 niet luistert naar de naam van F150, maar naar die van Ferrari 150th Italia.

De renstal achtte het noodzakelijk duidelijkheid over de naam te geven nadat Ford een aanklacht tegen hen had ingediend vanwege vermeende inbreuk op het merkenrecht.

Schumacher klokt snelste tijd in Jerez

Uitgegeven: 11 februari 2011 17:38 Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 19:44

Michael Schumacher heeft op dag twee van de tweede testweek van de Formule 1 in het Spaanse Jerez de la Frontera de snelste tijd genoteerd. De Duitser deed met 1:20.352 zes honderdsten korter over een rondje dan Felipe Massa in de Ferrari

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• 2 weken later...
  • Administrator
Wees blij dat er daar eens iets ondernomen wordt tegen de onderdrukkers.

De vraag is maar zeer of je daar als Westerling vanuit je eigen perspectief nou zo blij mee moet zijn: de hervormingen en aanhoudende protesten leiden mogelijk tot stijgingen van de olieprijzen, wat de juist herstellende West Europese economie nu weer net een zetje de verkeerde kant op - richting double dip - kan geven ... :thumbup: Kijk maar eens naar de de stijgende prijzen van een vat ruwe olie de laatste weken ...

Link naar reactie
de hervormingen en aanhoudende protesten leiden mogelijk tot stijgingen van de olieprijzen

Het is gewoon goed dat die mensen nu zelf eindelijk in actie durven komen in plaats van afwachten en in ellende en onderdrukking leven.

Boeiend die olieprijs... dan moet je geen auto (zeker geen BMW) willen gaan rijden. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Boeiend die olieprijs... dan moet je geen auto (zeker geen BMW) willen gaan rijden. ;)

Zeg lieverd, ik zeg het niet vanwege de door mijzelf aan de pomp af te tikken prijzen, dat kan ik best lijden. Ik zeg het vanwege de blinde euforie waarmee dit soort ontwikkelingen wordt toegejuichd, terwijl deze ontwikkelingen ook tot zeer nadelige ontwikkelingen op de totale Westerse economie kunnen leiden. Nou pomp ik daar weliswaar relatief veel geld in, maar het zou me wat te ver gaan om mezelf als de totale Westerse economie te beschouwen ... :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Want F1 is belangrijker dan hervormingen en democratie in het Midden Oosten? Wees blij dat er daar eens iets ondernomen wordt tegen de onderdrukkers.

Bovendien komt Bahren gewoon later in het seizoen alsnog en is het toch al een weinig boeiend circuit.

Islam is vrede, dus ik weet niet zo goed wat het probleem is.. :thumbup:

Maar voor je de boodschap compleet mist.. mijn opmerking was sarcastisch bedoeld.. ;)

Overigens zal het mij een rotzorg wezen wat daar in het midden oosten gebeurd, maar dat is weer een andere discussie..

Link naar reactie
  • Administrator
Ik ben voor een tourrit in Libie. Leuk alternatief voor de paasrit.

Jij hebt nog geen idee door welke ghetto's onze rit zal gaan, daar is Tripoli niets bij :schater:

Link naar reactie
.....is het toch al een weinig boeiend circuit...

F1 is de laatste jaren zowiezo niet boeiend, in mijn optiek....Vroeger in het Senna, Prost tijdperk zat ik op het puntje van de stoel. Hopelijk komen die tijden weer terug :hypocritesmiley:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

At your service..

at%20your%20service_1.jpg

ben je zelf ook nog geïnteresseerd in F1 of wilde je dat alleen even kwijt?:hypocritesmiley:

Ik zelf vind het namelijk ook réte interessant dat de Pirelli's zich anders gaan gedragen t.o.v.

de Bridgestones, ivm de tijden drop-off..

Hier grafiekje met info over de Bridgestones

Picture-910.png

En hier een grafiekje met info over de Pirelli's

Picture-1116.png

Wat is jouw mening hierover, navigator..

Link naar reactie
At your service..

at%20your%20service_1.jpg

ben je zelf ook nog geïnteresseerd in F1 of wilde je dat alleen even kwijt?:rolleyes:

Ik zelf vind het namelijk ook réte interessant dat de Pirelli's zich anders gaan gedragen t.o.v.

de Bridgestones, ivm de tijden drop-off..

Hier grafiekje met info over de Bridgestones

Picture-910.png

En hier een grafiekje met info over de Pirelli's

Picture-1116.png

Wat is jouw mening hierover, navigator..

Hier kunnen we pas wat van vinden als je aangeeft wat de eenheden van de X en de Y as zijn. :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Das geheel correct,..

Het juiste antwoord staat dus in de post hierboven :thumbup::rolleyes:

Het ene grafiekje is van de test tijden vorig jaar met de Bridgestones op Barcelona,

de andere van de test tijden dit jaar met de Pirelli's op Barcelona..

De Bridgestone waren heel constante banden, die naarmate de tank leger werd zelfs snellere rondetijden lieten noteren..

dit in tegenstelling tot de Pirelli's die vrijwel direct na de eerste ronde minder gaan presteren.

Link naar reactie

Pirelli heeft de banden zo bewust ontworpen. Meer spanning en sensatie. Maar hiermee gaat natuurlijk het idee verloren dat de F1 de broedplaats is voor innovatieve technieken. Want wat heb je in de realiteit aan banden die snel slechter presteren :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in