Ga naar inhoud

BMW Z3 Coupe 3.0 zwart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

alle goedbedoelde antwoorden op je vragen ten spijt... lijkt het me toch echt het beste dat je zelf gaat rijden. Wat voor de een een walgelijk harde stuiterbak is, vindt de ander nog best gaan...

Link naar reactie
Er staat in de advertentie dat de auto een M-pakket heeft, bestaat dit en zo ja, wat houdt dit in?

bestaat niet als "pakket". Er zal wel een stuurtje met :thumbup: logo (en eventueel :thumbup: stiksels) in zitten, maar dat is standaard op iedere coupe.

Link naar reactie

Lijkt mij gewoon zo'n populaire kreet, waarvan men vooral denkt dat het bij BMW goed werkt door alles aan " :thumbup: " te linken: bomvolle auto, volledig :thumbup: uitgevoerd.

Sperdif is op iedere coupe standaard, net als stuur met :m: plaatje (wat wel hetzelfde stuur is als in een :m: coupe). Onderstel kan inderdaad af fabriek verlaagd zijn, maar begrijp dat bij bovenstaande coupe er koni onder zit.

Link naar reactie

Nou, de kogel is door de kerk. Ik heb hem vanmiddag opgehaald. Hij heeft inderdaad een beetje steenslag, maar wat wil je bij een auto van 9 jaar oud. Hij zit in ieder geval nog netjes in de eerste lak en van binnen is hij werkelijk als nieuw.

Hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven. Nogmaals dank voor de reacties op mijn vragen.

PS de auto is zeker niet te stug met het Koni set, voor mij is het prima zo.

Link naar reactie

Die velgen zijn OEM coupe velgen. Banden zijn slecht 1 cm breder dan er ab werk op zit.

Ik heb dezelfde velgen onder mijn coupe, ook 255 achter (maar 225 voor) dat past gewoon.

Bedenk wel dat mischbereifung niet aangeraden wordt voor winterbanden (dat zou beter zijn met dezelfde maat voor en achter)

Link naar reactie

nu gefeliciteerd, het is echt een mooie auto en ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Je bent met hem naar Roodkapje geweest ????? en die was gelukkig ? Enne een verlaagde M stuitert ook, maar verveelt nooit.....Hoort er gewoon bij en is het karakter van de auto.

Die achter ruiten wisser had ik in den beginne ook problemen mee, maar nu werkt het weer goed na wat pielen. Indrukken aan, opnieuw indrukken, wist die nog een keer en dan is klaar. Beetje verwarrend is dat wel..... Lang leve de multi schakelaren..

Kortom veel lol en veilige kilometers met deze zwarte coupe............ <_<

Link naar reactie

Nee, niet meer bij Roodkapje geweest, wel ter plekke zelf even onder de auto gekeken, heb er weinig verstand van, maar zag er wel goed uit volgens mij. Verder leek het een eerlijke auto, dus heb het erop gegokt en denk dat het een prima wagen is. Als ik tijd heb ga ik nog wel in keer in Reeuwijk langs, is later ook wel handig misschien voor onderhoud.

Het rijgedrag met de Koni's is wel stevig, maar zeker niet te hard. Heb hem gisteren wel een stukje hoger gezet voor, want hij was wel erg laag, en raakte soms de onderkant in een woonwijk met enrome drempels. Het is nu beter denk ik.

Link naar reactie

Vinden jullie trouwens ook niet dat de Z3 een 6de versnelling mist. Had hem maandagavond eens helemaal goed onderin :rolleyes: en dan loopt hij in zijn vijfde versnelling het rode gebied in op de toerenteller.

Hoe hard loopt een 3.0 Coupe overigens officieel? Ik zie zowel 240 als 250 voorbij komen in de specificaties.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo allemaal,

Voor wat betreft 6e versnelling: zou ik ook graag in mijn qp hebben. Ik maak voornamelijk snelwegkilometers en 3500 toeren bij 130 op de teller (wat dan 121 in het echie is aldus de TomTom) vind ik veel voor een lichte auto met zo'n klein frontaal oppervlak als de z3 (qp). Zou zo 500 toeren af mogen als je het mij vraagt. Ik heb niet opgezocht waar de begrenzer er in komt, maar zou bijna denken dat je daar nog behoorlijk bij in de buurt kan komen in z'n 5. Ik geloof trouwens dat de 3.0 een net iets langere eindoverbrenging heeft dan de 2.8.

Ik heb weleens zitten googlen op het hijsen van een 6-bak in de z3, zag op wat Amerikaanse fora dat het mogelijk is, maar weet niet zeker of dat pure circuitauto's waren of (op die 6-bak na) originalo's. Het ging hier om de E36 m3 3.2 6-bak, die zo op de m52/m54 motor past. Maar of dat verder aanpassingen vergt aan de aandrijfas (inkorten?) wegens de (grotere?) bak weet ik niet. Iemand ervaring mee?

Groet, Tabe

aangepast door TeeDee
Link naar reactie

Ben wel benieuwd ja naar de mogelijkheden voor een 6-bak. Maar denk niet dat het veel zin heeft. Natuurlijk ga je wat minder toeren maken, maar de kosten zullen in verhouding veel te hoog zijn.

Mijn coupe heb ik inmiddels ruim een jaar en ben er nog steeds erg blij mee. Hij gaat ook niet meer weg. Wel denk ik eraan om een Z4 M coupe erbij te kopen en de Z3 dan minder te gaan rijden. Als je hem wilt houden zoals ik, dan moeten er natuurlijk niet te veel kilometers bijkomen.

Vorig jaar na aanschaf nog bij Roodkapje geweest voor een controle. De auto mankeert helemaal niets. De Koni's had Ruud nog niet eerder gezien. De remmenupgrade is ook super, het remt echt als een malle. Vorige week de auto op nieuwe Michelin Pilot Sports gezet, wat een verbetering is dat ten opzichte van de Rainsports die er nog onder zaten!

Zat net nog even terug te lezen over de steenslag en het feit dat de voorwielen aan zouden lopen, de steenslag was bijna niets en is weggepoetst, de wielkasten waren niet aangevreten, maar ze zullen wel eens iets geraakt zijn. De auto heb ik zoals gezegd wel iets hoger gezet, maar dat was omdat ik nergens overheen kwam. Hij is nu nog laag genoeg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.