Ga naar inhoud

Persenning

Aanbevolen berichten

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik krijg trek in een broodje aap.....

Ik vind het een idioot verhaal, want wat zou de reden voor deze verplichting zijn. Dan had de persenning toch standaard bij elke Z3 moeten worden meegeleverd anders zou de auto geen typegoedkeuring gekregen hebben.

Is de Z4 uitgezonderd van de persenningen regel?

Als de regels later zijn aangepast dan gelden die nooit met terugwerkende kracht voor oudere auto's.

Link naar reactie
  • Administrator
want wat zou de reden voor deze verplichting zijn.

Zoals al gezegd (2x): uistekende delen van de kapconstructie en willekeur van de dienstdoende diender...

Link naar reactie
Zoals al gezegd (2x): uistekende delen van de kapconstructie en willekeur van de dienstdoende diender...

De rolbeugels steken ook uit dus dat feit alleen is niet voldoende. Een diender zal in geval van een verbaal ook een feitcode of omschrijving moeten noemen die strafbaar is. Ik zou zo'n proces verbaal wel eens willen zien. Dat vraagt zeker om een bezwaarschrift!

Link naar reactie

Ik moet nog even zoeken het staat me bij dat deze discussie in het verleden al eens langsgekomen is. De conclusie was toen volgens mij ook dat het afhankelijk is van de uitstekende delen, dus bijvoorbeeld bij een kever/golf cabrio met het (open)dak liggend op de carrosserie wel, en als deze binnen de auto valt niet (z3). Maar zekerheid was er toen volgens mij ook niet.

Link naar reactie

Z4 heeft geen uitstekende delen (tenminste de mijne niet) En daar gaat het om ik . zie ze wel eens rijden met de hendels van de kap nog omhoog en in dat geval zou een boete gerechtvaardigd zijn .

Maar het ligt bij de controlerende agent. Artikel 5 in nederland extra gevaar zetting ook hier zou je er een bon voor kunnen krijgen.

Link naar reactie
Uhhhh , Theo ligt in jouw perceptie Amsterdam ook in het Noorden des lands? ;) :thumbsup:

Hoezo, floor woont in stadskanaal en dat ligt toch echt in het Noorden des lands, of begin ik nou al seniel te worden ;) :schater:

Link naar reactie

Ik vind het een idioot verhaal, want wat zou de reden voor deze verplichting zijn. Dan had de persenning toch standaard bij elke Z3 moeten worden meegeleverd anders zou de auto geen typegoedkeuring gekregen hebben.

Als de regels later zijn aangepast dan gelden die nooit met terugwerkende kracht voor oudere auto's.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar werd de persenning er ook niet standaard bijgeleverd bij de nieuwe wagen, ligt mij iets van bij dat ergens gehoord te hebben.

:thumbsup:

Link naar reactie
  • Administrator

:thumbsup: ;) ;) Kunnen we de wilde speculaties in dit topic misschien even opschorten totdat de eerste Nederlandse Z3 rijder zonder persenning in Duitsland bekeurd is (of iemand wie dat al gebeurd is zich even meldt), als het gegeven antwoord (uitstekende delen, bevestigd door Floor's bevriende diender) kennelijk niet bevredigend is voor de lezer?

@JK: het gaat natuurlijk om uitstekende (scherpe) delen die een gevaar opleveren, net als in Nederland. Rolbeugels vallen daar uiteraard niet onder, net zo min als je voorruit, A stijl en stoel, die bij geopende kap ook boven de rest van de carrosserie uitsteken ... :sleepy: :sleepy: :sleepy:

Link naar reactie
Zijn daar bijna 70 posts met gespeculeer en herhalingen voor nodig?

en dan hebben The Usual Suspects zich er nog niet eens mee bemoeid. Zullen wel hun neus ophalen voor deze prietpraat. :smart:

Link naar reactie
Volgende vraag, is de persenning dan verplicht in België, Engeland en Monaco :schater: :schater:

Heb je aan 1 persening niet genoeg.........

Aan Duitsland discussie heb je een goedkope persening overgehouden ......

Link naar reactie
Heb je aan 1 persening niet genoeg.........

Aan Duitsland discussie heb je een goedkope persening overgehouden ......

Dat zeg ik, mag echt niet klagen en dat doe ik dan ook niet, was ook maar een geintje, ik had dan ook niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen, maar is wel top hoe iedereen dan direct meedenkt.

Jongens en meisjes allemaal heel veel dank dat jullie zo positief mee hebben gedacht en aan dit topic, dat met een simpele simpele vraag is begonnen en wat het goede antwoordt dan uiteindelijk ook is, zal de toekomst dan wel leren als iemand de eerste BON hiervoor krijgt, ik in ieder geval niet :thumbup: met dank aan de Baron

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
En Theo, Hoe bevalt de mooie zwarte persenning die je tijdens de paasrit gescoord hebt. :lachen:

Het heeft even geduurd voordat Theo zijn Z3 compleet is maar hij heeft wel een mooie persenning aangeschaft, wellicht was het wachten toch wel de moeite waard. :rolleyes:

Link naar reactie

Tjonge, tjonge, wat een discussies. Even voor de duidelijkheid: in Duitsland is een persenning niet verplicht tenzij... je uitstekende delen aan de auto hebt die afgedekt moeten worden. Toen ik mijn Z opgehaald heb bij de dealer heeft deze me op het hart gedrukt om ALTIJD de beugels weer dicht te doen omdat je anders... het risico op een bekeuring loopt (tenzij je een persenning hebt gemonteerd natuurlijk). Overigens gaat dat erg slecht als de beugels niet dicht zijn. Voor de goede orde: ik woon in Duitsland en heb een duitse Z3.

GrüZZZe, Paul

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in