Ga naar inhoud

Persenning

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

Ik las net op Marktplaats dat een Persenning in Duitsland verplicht zou zijn, weten jullie of dit inderdaad zo is of is het alleen maar gelul om dat ding te verkopen.

Als het wel zo is, zal ik dus voor deze zomer met de vakantie er eentje nodig hebben, wand we komen door Duitsland, ik hoop het niet, want volgens mij neemt dat ding nogal wat ruimte in als de kap dicht is, of kan hij dan op de plek liggen waar de kap ligt als hij open is. :thumbup:

Groet,

Theo

Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:thumbup: Verplicht in duitsland ? geen idee, Maar het staat wel een x keer mooier met een persenning en het geeft minder werveling van de rijwind.

Opbergen doe je hem in de kofferbak tegen het kofferdeksel.Er staat op het forum wel een uitgebreide handleiding hoe te plaatsen en op te vouwen

Link naar reactie
En ik heb er nog wel 1 in de aanbieding :scratchchin:

Wel edel gestelde heer Baron van Epscheuten, en wat moet de Persenning dan voor mij als arme sloeber uit simpele Drenthe dan wel niet kosten (sorry, moest even een grapje maken) :schater:

Hoogachtend,

en met vriendelijke groet,

Theo

Link naar reactie
  • Administrator
Ook gelezen maar kan geen wettelijke verplichting vinden , En ik spreek een aardig mondje duits. :scratchchin:

Nee, daar ben ik het volledig mee eens; dat er benötigen in het artikel staat betekent niet dat het wettelijk verplicht is, maar is meer om aan te geven dat er voor die auto's vanwege de dakconstructie een persenning is en het natuurlijk om tal van redenen (wind, vocht, etc.) idealer is een persenning te gebruiken (liever wat vocht op de persenning dan op de blootliggende binnenhemel van de Z3 bijvoorbeeld). Alle genoemde auto's in het artikel zijn auto's warabij als het dak opengaat, de binnenkant boven komt te liggen. Anders dan bijvoorbeeld bij de Z4 E85 (alhoewel daarbij nog de "Seitliche Abdeckungen" beschikbaar zijn die oko wel eens als Persenning worden aangeduid) en de E89 ... of de nieuwere types Mx5 bijvoorbeeld.

Lijkt me ook aperte onzin dat een persenning verplciht zou zijn; dient de verkeersveiligheid niet.

Link naar reactie
Het mag natuurlijk duidelijk zijn dat nu dit artikel door de persenningmaffia in de wereld is geholpen dat de prijzen ten hemelen stijgen.

Na de laatste die bij de dealer verkocht zijn voor rond de 430,00 eur zijn de prijzen van gebruikte in goede staat zijnde met wel 600% gestegen tot bijna nieuwprijs.

Helaas voor ons, maar goed voor u was ten tijde van de aanbieding deze hetze nog niet ontketend .... dus sla uw slag,.... maar wel zelf ophalen voor 75,00 euro

Geachte heer Baron van Epscheuten, bij deze wil ik u mededelen dat ik hierbij voornemens ben om op uw welgemeende aanbod in te gaan, rest mij nog een niet onbelangrijke vraag is die prachtige Persenning in de kleur zwart, zo ja wil ik graag met u converseren over de mystieke plaats van overdracht.

Met wel heel vriendelijke groet

Theo

Link naar reactie

Nooit geweten dat zo'n afdekhoes een Persenning wordt genoemd, weer wat geleerd.

Zelf heb ik deze in zowel zwart als bruin, gewoon leuk om eens een andere kleurtje te kunnen gebruiken. :scratchchin:

Link naar reactie
In deze gaat het om een zwart exemplaar, en de uiterst geheime lokatie van overdracht zou wat mij betreft de paasrit kunnen zijn.......

Geachte Baron,

Daar de start locatie van de Paasrit angstvallig geheim blijft en naar alle waarschijnlijkheid in een omgeving plaatsvindt, die in "maffia land" niet misstaat, kan ik u mededelen dat de door u voorgestelde locatie en tijdstip door de godmother (heeft iets met broek aan te maken :schater:) van de familie is goedgekeurd.

Hoogachtend,

De wel edele heer Theo

Link naar reactie

Maar goed, alle gekheid op een stokje, ik heb dan binnenkort wel een mooie Persenning, maar nog weet ik niet (en met mij dus vele anderen) of het verplicht is in die heimat.

:scratchchin:

Link naar reactie
Op Marktplaats is de gemiddelde prijs 150 euro. Met soms een uitschieter naar beneden en naar boven. 75 euro ben ik nog nooit tegen gekomen dus dat is echt een koopje.

Ik heb mijn beige persenningen vorig jaar voor EUR 35,= via Ebay gekocht, dus koopje.......?

Link naar reactie

Alleen als je flaporen hebt. Zonder persenning heb je meer last van wervelingen en dan kunnen bij sommige mensen de oren gaan functioneren als oogkappen. Exacte eisen kun je nalezen op www.grosseohren.de :hamer:

Maar goed, alle gekheid op een stokje, ik heb dan binnenkort wel een mooie Persenning, maar nog weet ik niet (en met mij dus vele anderen) of het verplicht is in die heimat.

:scratchchin:

Link naar reactie
Ik heb mijn beige persenningen vorig jaar voor EUR 35,= via Ebay gekocht, dus koopje.......?

Betekent dus dat originele onderdelen voor de echte klassieker (Z3) veel duurder zijn :scratchchin: :schater: :schater:

Link naar reactie

Theo,

Om je vraag m.b.t. waar je hem laat (als de kofferbak vol zit, zoals vorig jaar tijdens onze vakantie) te beantwoorden,

dus hier:

persenning.jpg

Het is wel even duwen, maar hij ligt er inderdaad in de ruimte waar de kap ligt als je open rijdt.

Ook kan je hem er neerzetten voor je de kap dicht doet, dat gaat ook.

Link naar reactie
Het is wel even duwen, maar hij ligt er inderdaad in de ruimte waar de kap ligt als je open rijdt.

Ook kan je hem er neerzetten voor je de kap dicht doet, dat gaat ook.

Ja, dat had ik dus ook al in gedachten, wist alleen niet of dit mogelijk was, dit is tenminste een antwoord waar ik wat aan heb, nu nog het antwoord op de vraag IS HET VERPLICHT in die heimat. :thumbup:

Bedankt Cor

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in