Ga naar inhoud

Auto uit Spanje importeren

Aanbevolen berichten

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Administrator
Idem voor de navigatie optie ("klapscherm").

Gewoon eruit halen en de airbag van het stuur verwijderen en bij de douane vermelden dat je de auto met diefstalschade hebt gekocht :muur:

(wel even op papier laten zetten bij de dealer, o ja en van iemand stalen of standaard velgen lenen :smart: :thumbup:

Link naar reactie

Ik neem aan dat je de belastingdienst bedoeld tbv de bpm aangifte?

Het meest slimme systeem is om dit via autotelex.nl te doen.

De clou zit 'm in dat de belastingdienst ook deze toko raadpleegt, en dat daar alle opties van alle jaartallen in zouden staan. Die staan er echter niet in, dus als je daaro een berekening maakt betaal je voor die opties ook geen bpm. Scheelt toch weer iets. Ook zou de uitdraai van die aangifte 'altijd geaccepteerd worden'

De meeste populaire opties staan echter wel genoemd dus het kan zijn dat je alle opties wel in kan voeren, maar ik denk niet dat het aerodynamicapakket er in staat. Mijn uitgebreide leerpakket stond er ook niet in. Zaken als navi, 18"velgen (slechts 1 type maar; die van mij waren iets duurder), tv ontvanger, hifi systeem etc is wel aanwezig, maar ik was toch een paar honderd euro goedkoper (300 ofzo) uit als de berekening die ikzelf had gemaakt.

Ik zou geen spullen veranderen, aangezien dat natuurlijk veel werk is, en als ze nattigheid voelen kunnen ze bij elke dealer de optielijst aanvragen die af fabriek geleverd is.

Link naar reactie
Gewoon eruit halen en de airbag van het stuur verwijderen en bij de douane vermelden dat je de auto met diefstalschade hebt gekocht :muur:

(wel even op papier laten zetten bij de dealer, o ja en van iemand stalen of standaard velgen lenen :smart: :thumbup:

Zo zo weer EUR 30 verdiend. :schater:

Link naar reactie

Vandaag is een goede vriend van mij bij de auto gaan kijken. Hij heeft een uitgebreide foto rapportage gemaakt. Dramatisch. Allemaal krassen in het lakwerk. Ik weet niet wat voor prutser hier in heeft gereden maar ik ben in ieder geval niet de volgende eigenaar. Ik ben blij dat ik mijn ticket nog niet had geboekt.

Ik ben wel veel te weten gekomen over mogelijkheden voor wat betreft import vanuit Spanje. Ik zal binnenkort dit topic daarmee updaten. Wellicht dat het later voor iemand anders nog een van pas komt.

Link naar reactie

wellicht kan je iets vinden bij jouw zuiderburen (belgie).

Kijk maar eens op Kapaza.be of 2dehands.be daar is regelmatig aanbod voor een redelijke prijs.

Wil je evt. wel helpen bij transport zodat je geen eendags kenteken hoeft aan te vragen.

Aljen

Link naar reactie

Spanje wordt Duitsland, Nederland is tussendoor gekomen, toen weer Duitsland en nu....België! Ik heb een mondelinge overeenkomst met een BMW dealer aldaar. Maandag tekenen en de zaterdag er op, de auto ophalen. Nu ben ik door schade en schande wijzer geworden dus ik kraai niet eerder victorie voordat de auto hier op de oprit staat. Dan zal ik ook direct alle specs en foto's met jullie delen. Kan niet wachten!

Nu nog even een wat formelere vraag. Wie heeft hier ervaring met het importeren van een auto uit België? Ik heb tot nog toe geen -how-to - op dit forum kunnen ontdekken....

Link naar reactie
  • Administrator
Wie heeft hier ervaring met het importeren van een auto uit België?

Ervaring met Belgische auto's wel, met het zelf invoeren niet. Waarschijnlijk ten overvloede, maar vraag altijd om een CARPASS waaruit de km stand blijkt ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in