Ga naar inhoud

BMW Z3 - Links en Rechts Achter_rammelt_schokbreker?


eroche

Aanbevolen berichten

Hello Allemaal,

Heb eerst bekijken op jullie forum en heb veel leuke onderwerpen gevonden. Ben net een eigenaar van een mooie Z3 maar ben goed irriteert van "kraken" en "rammel geluid" achter de passagiers. Dacht eerst dat mijn softtop was niet goed monteert maar heb nu een sterk gevoel dat het over mijn "top" van de shockdempers. IK heb ook gemerkt dat tijden het rijden, als jij ff met jou hand aan de top van de schokdemper vast houd, dan is de geluid een stuk minder. Heb een geluidsopnamen gemaakt. De opnamen klink erg dan het is, maar ik wil graag een idee hebben wat de probleem kan zijn voor ik terug naar de garage gaan.

Ben een deen in NL, dus mijn NL is nog niet super. Kan ook later in het Engels mijn verhaal schrijven...

Alvast bedankt

Eric

PS:

geluid:

http://soundcloud.com/eroche12/sound-clip-bmw-z3

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat zijn de Rear shock mounts.. bekend euvel..

Google er maar eens op.

Dat vind je o.a. DIT

en om je even bang te maken.. :thumbup:

rsm_fail_300.jpg

Tja ..niet echt bang :-) ..nog niet...maar dan twee vragen...1. bekende probleem ok.maar gevaarlijk? end 2. Niet echt een oplossing maar voor min 100 is dat opgelost? Kan jij dit verwacht opgelost als jij zo een auto koopt via een garage?

thx..:-)

http://www94.homepage.villanova.edu/franci...ts_Roadster.pdf

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Tja ..niet echt bang :-) ..nog niet...maar dan twee vragen...1. bekende probleem ok.maar gevaarlijk? end 2. Niet echt een oplossing maar voor min 100 is dat opgelost? Kan jij dit verwacht opgelost als jij zo een auto koopt via een garage?

1. Niet gevaarlijk bijna alle Z3's/ oudere types BMW hebben er last van..

2. Als je die Roque eng. shock mounts koopt, moet het opgelost zijn.. je kan ze bestellen via die site..en ruud/Roodkapje kan ze voor je monteren..

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Morgen Allemaal

Eerst bedankt voor jullie steun.!!

Ik heb twee oplossing gevonden wat misschien is handig (of jullie weet het al). Een is de "temporary"oplossing en de tweede is de "100 % fix"

1. Teflon Spray. Alles wat is van rubber is gewoon te oud. Teflon zorgt wel voor een rustig auto.

2. Niewe onderdelen voor rear suspension. Alles wat is van of met rubber word vervangen. Kost? Voor twee sets (3 stuks) ongeveer 50 euro en montage 50 euro (1 uur), dus totaal 100 euro

I heb ergens hier op de site een foto gezien met een lijst van alle onderdelen maar kan het nu niet vinden. Een deel is de Shock Mount, Rear Upper.

Thx all

Mvg Eric

Hello Allemaal,

Heb eerst bekijken op jullie forum en heb veel leuke onderwerpen gevonden. Ben net een eigenaar van een mooie Z3 maar ben goed irriteert van "kraken" en "rammel geluid" achter de passagiers. Dacht eerst dat mijn softtop was niet goed monteert maar heb nu een sterk gevoel dat het over mijn "top" van de shockdempers. IK heb ook gemerkt dat tijden het rijden, als jij ff met jou hand aan de top van de schokdemper vast houd, dan is de geluid een stuk minder. Heb een geluidsopnamen gemaakt. De opnamen klink erg dan het is, maar ik wil graag een idee hebben wat de probleem kan zijn voor ik terug naar de garage gaan.

Ben een deen in NL, dus mijn NL is nog niet super. Kan ook later in het Engels mijn verhaal schrijven...

Alvast bedankt

Eric

PS:

geluid:

http://soundcloud.com/eroche12/sound-clip-bmw-z3

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Dag allemaal nu heb ik ook juist ook dit probleem bij mijn Z3.

Ik lees hier van het vervangen van de rubber aan de schokbreker,maar hoe geraak ik

hieraan?

Zojuist ben ik gaan kijken waar dat ik ergens moet zijn om de schroeven los te kunnen maken

maar mijn dak zit in de weg.

Wat ik niet vind is moet dat dak er ook af? want anders geraak je er niet bij of ben ik verkeerd?

Weet iemand soms hoe ?? het vervangen op zich geen probleem maar wat mag er allemaal los .

Om eraan te geraken bij deze twijfel ik hoe.

alvast bedankt,Peter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.