Ga naar inhoud

parkeersensoren inbouwen


malle pietje

Aanbevolen berichten

Ik wilde een setje met 4 sensoren inbouwen in de achterbumper van onze z3, maar ik kan nergens plaatjes vinden van mensen die dat al gedaan hebben. Ik zoek dat, om er in het stalen frame van de bumper vaak al gaten zitten voor pdc, net zoals dat bij mijn 5 serie het geval was.

Weet iemand of er gaatjes in zitten? De TIS en realoem geven geen uitsluitsel...

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Z3 heeft nooit de optie gehad voor PDC, dus voorbereiding zal er niet inzitten.

Er zijn ook PDC's welke je kan bevestingen aan je kentekenplaathouder. Deze werken dan dus met 2 sensoren. Misschien is dat een goed alternaief? Dan hoef je geen gaten te boren in de bumper en zijn die lelijke sensoren redelijk uit het zicht.

Link naar reactie

Jullie hebben beiden gelijk. Maar ik heb hier nog een setje liggen, vandaar. En in de neus inbouwen is geen optie met die lelijke sensoren, achter is het nog acceptabel.

Maar goed, als ze in de achterbumper komen, dan wordt het dus gaten maken in het staal. Toch nog eens extra overwegen....

Link naar reactie

Omdat je nog een setje heb liggen wil je deze maar inbouwen in de Z3?? :newblush:

Vreemd, en waarom niemand dit heeft, inderdaad omdat je kont zo kort is dat je echt moeite wil doen ergens tegenaan te rijden.

Geen fraai gezicht dus ik zou het niet doen.

Gr, Ferry

Link naar reactie

Is toch eigenlijk totaal overbodig, je mag er toch van uit gaan dat de bereider van een Z in zijn algemeen een echte chauffeur is met de goede capaciteiten en die heeft dus geen PDC nodig. :schater: of je doet het voor je partner :newblush:

Link naar reactie

Mag ik de heren even op de eerste drie punten van de tien geboden wijzen?

Dat iemand parkeersensors wil inbouwen hoeft echt niet onmiddelijk als aanleiding te baat genomen te worden om zijn rijvaardigheid in twijfel te trekken. Een beetje respect graag.

Link naar reactie
Je mag er toch van uit gaan dat de bereider van een Z in zijn algemeen een echte chauffeur is

De bereider van de Z3 was Joji Nagashima volgens Ad's website.

Als de berijder van een Z3 die dingen in wil bouwen voor het gemak en omdat ie ze al heeft, zou ik zeggen: doen!! en daarna wat foto's plaatsen :rolleyes: (zodat ook die berijder op Ad's website komt, in how-to vorm :thumbup: )

Link naar reactie

:unsure: Heel vermakelijk, de reacties....

Als achtergrondinformatie dan;

de z3 is van mn vrouw, zij kan uitstekend rijden, ik heb de set nog liggen en vind het leuk ze in te bouwen (of uberhaupt te klusen), het achterruitje is vrij ondoorzichtig en het is dan wel een kort kontje, toch is het wel makkelijk....

Maar goed, nu eerst weer een week werken. Voordat ik ze kan inbouwen heb ik dus 5 dagen bedenktijd :thumbup:

Link naar reactie

ik zou voor een andere optie gaan die je hooguit 1,50 kost en 5/10 minuten! Je kunt de softtop achterruit ook eens met koperpoets krasvrij maken! Was bij mij een groot succes! Persoonlijk vind ik het ook erg zonde van je bumper partij en kan ik t alleen maar afraden om dit te installeren...

Als je echt wil klussen aan een Z3.... ik heb nog wel wat kleinigheidjes op de roll staan die uitgevoerd moeten worden haha!

Groetjes uit Brabant!

Ik wilde een setje met 4 sensoren inbouwen in de achterbumper van onze z3, maar ik kan nergens plaatjes vinden van mensen die dat al gedaan hebben. Ik zoek dat, om er in het stalen frame van de bumper vaak al gaten zitten voor pdc, net zoals dat bij mijn 5 serie het geval was.

Weet iemand of er gaatjes in zitten? De TIS en realoem geven geen uitsluitsel...

Link naar reactie

Koperpoets? Daar had ik nog niet van gehoord. Heb er genoeg van, dus kan geen kwaad eens te proberen. Nog tips?

Wat betreft de parkeersensoren, tja, misschien toch maar niet doen. Of in de voorbumper in de plastic luchtkappen, da's niet zo goed zichtbaar.

Kennen jullie trouwens al de inductiestrippen die je aan de binnenkant van je bumper plakt? Super mooi systeem en werkt uitstekend! Je ziet er dus helemaal niets van. Misschien dat ik dat nog op de kop kan tikken ergens.

Link naar reactie

Inductiestrippen heb ik weer nooit van gehoord, lijkt mij een mooie oplossing als het goed werkt tenminste.

En die koperpoets voor je achterruit van de softtop dan wel wie heeft daar nog meer ervaring mee?

Gr, Ferry

Link naar reactie

ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet hoezo lelijk de sensoren vallen amper op je moet echt goed kijken en als je ze ziet dan vind ik ze nog niet lelijk maar mischien is heel de achterkant wel lelijk en valt het daarom niet op <_<

Hans

128erf.jpg

Link naar reactie

Absoluut niet lelijk maar zijn deze er later in gezet of is dit orgineel.

Vind het bij een Z4 ook beter passen dan een Z3 waar ik het tot nu toe ook nog niet gezien heb.

Auto ziet er super uit trouwens.

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
Nog tips?

Ja let op dat je ze op een zo vlak mogelijke gedeelte van de bumper doet, anders sluiten ze niet mooi aan.

Gr Ruud

Link naar reactie

Nou,

zoals al gezegd, ik had 5 dagen om er nog eens goed over na te denken....Dit weekend is al weer helemaal vol gepland, morgen eerst even op de brug voor de uitlaat, en zowieso eerst de truc met de koperpoets uitproberen, dus van inbouwen van parkeersensoren is nu even geen sprake.

En dan nog, misschien laat ik het wel helemaal zitten, na advies van jullie <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.