Ga naar inhoud

vaarwel mijn 3


VinZ

Aanbevolen berichten

Ik betwijfel echter OF ze daar 20 is... <_<

Eerder richting de 30 op de foto denk ik zo... :blink:

(Maar nou weet ik niet hoe alle modellen er voor 1992 uitzagen, dus je weet het maar nooit :schater:)

Vraag de baron en roodkapje maar eens hoe het is om in je ;) zoek gereden te worden door van die plastic skelters, op trackdays. Daar kom je met een 3 liter helemaal nergens.

En ik dacht dat de //M al snel was, en dan te bedenken dat de Lotus Elise het met een 1.9 blokje moet doen. (Misschien de Wankel-techniek van Mazda gejat?)

Edit nummero zoveel: Lijkt me wel gaaf zo'n Trackday. Laat het maar weer gauw zomer zijn :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

^ zeg Y.K. Je bent toch niet in de veronderstelling dat die Lange een Q.P bij ons op de oprit komt neerzetten ....:

Ik blokkeer ook speciaal mijn oprit voor dat soort types maar in de praktijk blijkt dat niet te werken.

Ze blijven gewoon langs komen.... :schater:

dsc01085.jpg

Link naar reactie
Ze blijven gewoon langs komen.... :schater:

zeg vrind, niet zo populair doen. Wil jij vrijdag bij Maura & Indy aanschuiven en een lekkere bak Eukanuba leegeten of toch maar aan de grote mensen tafel een fatsoenlijke maaltijd meepakken? :rolleyes:

:banaan:

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de hoeveelheid reacties.

Natuurlijk heb ik eerst gekeken naar een sneller Z3 (Duuuhhh....) If something works - don't fix it!

Voordat ik een Z3 kocht had ik gekeken naar andere roadsters. MX-5 (hoe kan het ook anders) maar daar pas ik niet in. Elise ook maar toen ik zag hoe klein die was meteen gedacht: 'daar pas ik niet in.'. In een redelijk spontane bui heb ik toen een Z3 gekocht (met garantie), zonder ooit erin te hebben gereden en omdat iemand die 2 cm langer was ook een had gehad. Het was zeker geen miskoop maar een van mijn beste koop ooit! De roadster lifestyle kon ik mijzelf in vinden, wist ik niet van tevoren en dat kan zeker niet iedereen. Ik merk dat bagageruimte toch altijd te klein is en je toch manieren vind om grote goederen te verplaatsen - part of the lifestyle.

Afgelopen jaar zag ik iemand van 2 meter uit een Elise stappen. Opeens kwam Lotus weer terug in de beeld, als kleine jongen al als poster aan de muur hebben gehangen, altijd mee gereden in games als Test Drive, Need for Speed etc etc etc. Langzaam begon ik daar weer aan te denken en dromen. Toen erin gezeten en gereden.

Om er zeker van te zijn heb ik naar heel veel andere auto's gekeken en gereden. Even een lijst:

Mazda RX-8: te onzuinig vooral met de stijgende prijzen nu

Porsche Boxter: Mooi van voren, mooi van achteren, lelijk van de zijkant vond ik

Toyota MR-2: als je dacht dat Elise weinig bagage had, de nieuwst heeft 50 liter - wanneer je het reservewiel eruit haalt

Honda S2000: mijn hart ging sneller kloppen bij mijn Z3 dan deze auto. Styling was niet mijn stijl

Audi TT roadster: elke makelaar/kapper etc rijd erin en is eigenlijk een golf met een ander (zwaarder) jasje waardoor die langzamer is dan een Golf. Alleen de 3.6 is dat niet.

Ford Focus RS: brut snel, maar toch meer een 'new kids' type auto

Golf GTI, Subaru Impreza, Mitsubishu Evo: 'new kids' type auto's

Chevrolet Crossfire: veel te onzuinig en de bekende Amerikaanse bouw kwaliteit

Opel speedster (is ook ontworpen en gemaakt door Lotus): Als je dacht dat de instap van een Lotus S1 slecht was - dit is nog erger.

Opel GT (nieuwe): bagageruimte ontworpen door een Amerikaan. Een ring rondom een verhoging waar het dak op komt. Zo onlogisch. En ik paste er niet goed in.

Lotus Elan (of Kia Elan - dezelfde auto met andere badge): niet speciaal genoeg, geef mij maar Z3

Lotus Europa S: Geen cabrio, toch wilde ik deze hebben want het is een erg bruikbare auto. Instap is een stuk beter dan Elise, bagage is vierkant dus kan eigenlijk iets beter dan de Z3. Weinig gebouwd (erg zeldzaam) en nog te duur voor mij.

't Is een lange lijst ; Iemand nog toevoegingen? <_<

Nog wat antwoorden op de reacties.

beweegredenen:

Een Z3 is een Sportauto - Elise is een Raceauto. Dat is denk ik een goeie uitleg. Als je jezelf kunt vinden in de filosofie "If you want to go fast, add lightness" zou je misschien kunnen doen met minder. Er is geen echte vergelijking met de Elise mogelijk omdat 't eigenlijk een compromisloze auto is. De Porsche Cayman en Boxter worden wel eens genoemd maar zijn eigenlijk geen concurrenten. Lotus Elise staat alleen. Daarbij is het een auto die in rijtje staat met Ferrari en Lamborghini. Wie heeft daar geen poster van op de muur hangen? Dat zijn toch vaak droomauto's... 't is meer een gevoelskwestie en dat geef ik eerlijk toe.

Lotus Elise, is dat niet een Engels product, dan zou ik maar een goed gevulde gereedschapskist aanschaffen
Zit niet veel op - kan ook niet veel kapot gaan... :thumbup:

Na checken bij verschillende lotus rijders word dit bevestigd. Enige wat vaak boven komt is dat de Rover motor last heeft van lekkende koppakking. Dit komt door het belasten van een koude motor. Rover motor heeft een simpele ECU die de motor niet 'hufterproof' maakt. Toyota motor wil niet voorbij de 4000rpm gaan wanneer die koud is. Toyota motor is veel sterker maar er is een prijs: Rover motor weegt 78 kilo (inclusief 7 kilo vloeistoffen) en de Toyota motor 137kg.

Targetcars

tsja...geen garantie, auto is 'as is', 2 rode vlagen. Als je een iets betrouwbaarder en toch een mooie prijs Lotus wil ken ik nu wel iemand: http://www.number1eleven.nl/

Leuke vent, doet goedkope conversies van Britse Lotus of Nobel, zit vlakbij Lotus&Nobel importeur Van der Kooi waar je naar toe kan voor een aankoop keuring, mocht je dat willen. Dit is geen probleem bij deze gast. Heeft ook een leuke lieve grappige hond genaamd Mozes.

Lotus Elise 1.6s

Dit is alleen de allernieuwste (S3 model 2011). Elise heeft 1.8L van Rover (2004 en vroeger) of Lexus (2004 en later). Verder zijn er verschrikkelijk veel versies. Belangrijkste versies zijn S1 (mark 1), S2 (mark 2) en S3 (Mark 3).

Je kan een Audi of Honda conversie doen voor rond de 10000. Je begint rond de 220pk en meeste doen er nog een schepje bovenop met een turbo. Kan zonder aanpassen van motor naar rond de 350pk gaan. Meeste PK's die ik gezien heb is 516pk met nog een NOS knop voor +/- 100 extra. 600+ PK in een auto van misschien net 750 kilo. Staat ergens een filmpje op Youtube van hem toen hij 450 HP had. Ook een waar hij een Caparo T1 inhaalt (denk dat die niet voluit ging).

up next: foto's

Link naar reactie
Ik ben niet iemand die veel op forums schrijft bij uitzondering zet ik nu ...

Dat heb je nu dan ruimschoots goedgemaakt.

Ik vindt het natuurlijk altijd jammer als er iemand afscheid neemt, maar kan genieten van de manier waarop je beschrijft hoe je je volgende auto gaat beleven :rolleyes: Lotsa fun d'r mee!

Link naar reactie

Vinz, magnifiek exemplaar !

Leuk dat je nog even de moeite hebt genomen de foto's te plaatsen :rolleyes:

Veel plezier met de Elise

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.