Ga naar inhoud

Brembo cover's voor BMW Z3


Ferry76

Aanbevolen berichten

hmm, niet eens zo'n slecht idee, roestbeschermer. Maar dan in een wat minder opvallende kleur in mijn geval. Vind het altijd een beetje jammer als mensen de aandacht gaan vestigen op het feit dat er zulke kleine remmetjes onder hun auto hangen. :thumbup:

Dat roodverven van remtrommels achter is helemaal mooi, heb je dat weleens gezien? Heb ik ook nooit zo goed begrepen. Dat is hetzelfde als roepen: "hallo jongens kom eens kijken! Ik heb een auto gekocht maar ik had niet zoveel geld dus ik heb de goedkoopste versie gekocht met remtrommels aan de achterkant!!!"

Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hmm, niet eens zo'n slecht idee, roestbeschermer. Maar dan in een wat minder opvallende kleur in mijn geval.

Ik heb het zelf met zilvergrijs (hamerite) gedaan:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?s=&sho...st&p=214140

Zo lijkt het meer alsof je een nieuwe remklauw hebt ipv een speciale.

Hier ook een leuk topic met een zilvergrijs voorbeeld en een zwart voorbeeld:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?s=&sho...ost&p=38774

Link naar reactie

Ja, die van Sledge weet ik nog wel indertijd. Ik had er toen zelfs niks mee. Maar nu heb ik een nieuwe zilveren voornafen en dan steekt het roest ineens zo af. Ik was in de tuin ook al aan de slag geweest met Hammerite dus heb het nou toch staan, dus waarom ook niet. <_<

Link naar reactie
Vind het altijd een beetje jammer als mensen de aandacht gaan vestigen op het feit dat er zulke kleine remmetjes onder hun auto hangen.

Mee eens vind dat een beetje hetzelfde als het gebruik van cover's.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Dan nog even dit .... hij die denkt dat zijn auto hard genoeg remt .... praat harder als dat ie rijd <_< .....

Dat is juist een reden voor mij om toch nog eens te kijken naar een remmen upgrade.. zo heel goed vind ik de remmen van een Z3 namelijk niet..

Kent iemand Tar-ox brake kits?

taroxupgrade.jpg

Klik

Die leveren ook brake kits.. en als ik het goed heb kan je dus 330x26mm schijven plaatsen onder

een Z3 met minimaal 17"velgen? of kan dat echt alleen onder een M.. ?

edit: ik heb net even contact gehad met de leverancier van Tarox in NL.. 330x26mm 10pots kost € 2050,- ex.. :muur:

dat zijn soort gelijke prijzen als Brembo.

Is het trouwens noodzakelijk, dat als je de voorzijde aanpakt.. je dan ook achter een andere brake kit moet plaatsen.. deze komt namelijk op een € 1450,- ex..

Ook kan je namelijk alleen een schijf-upgrade doen, waarbij je je originele klauwen houdt..

Link naar reactie

Als je naar al die goedkope setjes kijkt (D2 racing, ksport etc) zie je dat dat allemaal exact dezelfde setjes uit dezelfde taiwanese fabriek zijn. (alle 6 potters zien er hetzelfde uit, idem 8 post idem 10 pots). Enige verschillen zijn dat sommige bij bijv 330mm een 8 pots klauw leveren en de ander weer een 6 pots.

Volgens mij maakt Tarox z'n remmen zelf en heeft een staat van dienst in motorsport. Net als mov'it en stoptech.

Toch betwijfel ik of je er echt veel harder mee gaat remmen. Grootste voordeel is volgens mij dat je veel vaker hard kan remmen. (in de bergen overigens niet onbelangrijk <_<)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Achter heeft geen zin (op straat) want die zijn er hoofdzakelijk om te zorgen dat de achterkant achter de voorkant blijft ...(normale remdruk verdeler staat op 70/30)

Duidelijk dat scheelt weer een hoop geld! <_<

overgens is het de kunst om met een zo klein mogelijke big brake set te rijden .... blablabla centrifugale krachten e.d....hoe meer gietijzer hoe beter die remt ... maar hoe zwaarder die is {centrifugale kracht weet je nog) vandaar de regel een zo klein mogelijke big brake set ...

Ook duidelijk, het is dus helemaal niet nodig om een zo'n groot mogelijke schijf te hebben, los van het estetische oogpunt..

Bedankt voor de uitleg, nu heb ik weer wat info om uit te zoeken.. :newblush:

Link naar reactie
het is dus helemaal niet nodig om een zo'n groot mogelijke schijf te hebben, los van het estetische oogpunt..

Afgezien van het feit ook dat uiteindelijk het remvermogen wordt bepaalt door de grip van de banden op de weg en niet door de wrijving die een remschijf creeert. Te grote remmen is dus ook volkomen nutteloos, helemaal als je er niet eens een circuit mee opgaat oid. Mij is ooit gebleken dat voor dagelijks sportief gebruik de schijf van een Z3 2.8 groot genoeg is mits uitgerust met goeie sportschijven en goeie performance remblokken. Natuurlijk is dat niet geschikt voor veelvuldig remmen op een circuit maar wel voor een sportief toerritje of een flinke noodstop.

Link naar reactie
Ook duidelijk, het is dus helemaal niet nodig om een zo'n groot mogelijke schijf te hebben, los van het estetische oogpunt..

Bedankt voor de uitleg, nu heb ik weer wat info om uit te zoeken.. B)

wat ie eigenlijk wil zeggen is dat je er verstandig aan doet om stalen velgjes te monteren. Daarmee bespaar je pas veel centrifugale krachten :P

Je hebt zelfs aluminium velgen in de vorm van een stalen velg; die zijn helemaal licht in vergelijking met LM velgen (die dus ondanks dat hun naam dat doet vermoeden eerder wegen als lood :blink: )

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Afgezien van het feit ook dat uiteindelijk het remvermogen wordt bepaalt door de grip van de banden op de weg

Over de banden maak ik me geen zorgen.. B)

Mij is ooit gebleken dat voor dagelijks sportief gebruik de schijf van een Z3 2.8 groot genoeg is mits uitgerust met goeie sportschijven en goeie performance remblokken.

Ik heb dus de standaard schijven + klauwen.. alleen heb ik Ferrodo remblokken en goodridge remslangen..

Die laatste twee aanpassingen zorgde wel al voor een verbetering.. maar het is nog steeds niet super.. vandaar dat ik een "big" brake kit wel

interessant vind..(en het staat natuurlijk ook mooi.. gewoon puur voor het oog)

Maargoed ik zit nog in de orientatie fase.. want het kost toch aardig wat.. en er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden qua producent.

in vergelijking met LM velgen (die dus ondanks dat hun naam dat doet vermoeden eerder wegen als lood :P )

Dat klopt, mijn CH's wegen iets van 11.88kg p/s :blink:

Link naar reactie
Daarmee bespaar je pas veel centrifugale krachten B)

men zal mij wel een noob vinden maar wat is t probleem van "centrifugale krachten"dan?

is dit hetzelfde als middelpunt vliedende kracht? en hoe zou dat dan negatief werken?

remt dat misschien het sturen van de voorwielen af ,lees, maakt het dat moeilijker?

ik kan me wel voorstellen dat het beter is om zo min mogelijk massa en ongeveerd gewicht te hebben dus vandaar dat brede velgen van lm gemaakt worden omdat je als deze van staal (in die breedte)zouden zijn ze wel erg zwaar worden.

of snap ik t niet helemaal?

Link naar reactie

Stalen velgen zijn vrijwel altijd lichter dan 'lichtmetalen velgen', ook als ze wat breder zijn.

Dat komt voornamelijk vanwege het design van de lm velgen. Zoals ik al zei bestaan er ook aluminium velgen in het ontwerp van stalen velgen, en die zijn heel licht.

Een 'normale' lm velg als de OZ ultraleggera is ook redelijk licht.

en idd, centrifugale kracht=middelpuntvliedende kracht

Als je die lager houdt, bevorderd dat acceleratie (geldt natuurlijk voor lage massa in het algemeen, maar nog meer voor massa wat door het wiel wordt rondgeslingerd op het verste punt vanaf de naaf), en het bevorderd ook de wendbaarheid van de wielen (geldt wederom voor lage onafgeveerde massa in het algemeen, maar nog meer voor massa wat onder grote invloed is van hoge centrifugale krachten; een gyroscoop is hier een goed voorbeeld van).

Link naar reactie
Ik heb dus de standaard schijven + klauwen.. alleen heb ik Ferrodo remblokken en goodridge remslangen..

Die laatste twee aanpassingen zorgde wel al voor een verbetering.. maar het is nog steeds niet super.. vandaar dat ik een "big" brake kit wel

Het ligt er aan welke Ferodo blokken je hebt. De gewone Ferodo Performance stellen niet zo veel voor. Ik heb ze nu ook, als ze op zijn koop ik andere. Ik heb wel eens van die Ferodo DS2500 blokken gehad. Die vond ik wel erg goed remmen. Wat ook erg helpt zijn geperforeerde schijven, gewoon in je eigen maat. Dan faden je remmen praktisch niet meer. De combi geperforeerde schijven/DS2500/RVS leidingen vond ik meer dan voldoende iig. Er is wel wat discussie over wat nou beter is: gegroefd of geperforeerd. Je hebt ze ook met allebei. Moet je maar eens induiken.

Link naar reactie
Het ligt er aan welke Ferodo blokken je hebt. De gewone Ferodo Performance stellen niet zo veel voor. Ik heb ze nu ook, als ze op zijn koop ik andere. Ik heb wel eens van die Ferodo DS2500 blokken gehad. Die vond ik wel erg goed remmen.

Heb ik momenteel in combi met de standaard schijven en doen wat ze moeten.

Zelfs op circuit lukt het ermee, voorop gesteld dat je regelmatig rustig aan doet, dus geen 15 rondjes op rij in Zolder, want dan lig je in de grindbak met een rempedaal op de bodem. Op Francorchamps lukt dit wel, maar daar heb je voldoende rechte stukken om de boel af te koelen.

Maar voor onze RvE/Navi rit in de Alpen vorig jaar, ruimschoots voldoende. :thumbup:

En voor er opmerkingen komen : je mag in Belgie geen big brake kits plaatsen, enkel je schijven vervangen door gegroefde, geen Stahlflex leidingen , etc. Alles moet standaard blijven voor de technische keuring :)

Mijn schrijven hierover dat ik die upgrade wil doen voor mijn (en andermans) veiligheid, werd beantwoord met een droge wettekst, waarin stond waaraan ik moest beantwoorden en dat mijn wagen anders afgekeurd zou worden... B)

En we eindigen met een citaat van een duitse piloot : der zu erst bremmst, hat meistens verloren :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.