Ga naar inhoud

Uitlaatspruitstukken verv. door nevenmerk

Jan B

Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb een lek aan het voorste uilaatspruitstuk,daar waar de overgang is naar de katalisator.heb een offerte bij BMW garage laten maken voor het vervangen van de twee uitlaatspruitstukken met katalisator;prijs 1900€ waarvan 340€ voor de werkuren.

Ik overweeg nu zelf de uitlaat te vervangen door een spaghetti-uitlaat zonder katalisatoren prijs een goeie 300€. De achterste twee potten blijven origineel.

Heeft iemend al zulk een uitlaat geplaatst en maakt dit meer lawaai? en wat met de lamdasondes?

En als laatste vraag,kunnen de spruitstukken langs onder verwijderd worden,of moeten er aan de bovenkant van de motor ook onderdelen verwijderd worden om aan de schroeven te kunnen?

motor is een2.0 6L van 2000 :kisstogether:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Jan,

Heb jij een BMW ETK/TIS (digitaal onderdelen/werkplaatsmanual) ? Zo nee, stuur me een PB met je chassisnummer en "datum eerste toelating", dan mail (of via filefactory of Pando) ik je de stukken toe. Dan heb je een indicatie of en hoe je 't moet doen v.w.b. de- en montage.

Persoonlijk zou ik niet veel gaan knutselen, maar de kapotte delen vervangen door sloop delen. Voor je 't weet krijg je problemen op het gebied van 't motormanagement. Met "originele" sloop onderdelen is die kans klein.

Succes,

Link naar reactie

Krijg je geen probleem met je APK als je je kat weglaat?

In ieder geval slaat je motormanagement op tilt als er geen lambdasonde in zit. Er bestaan wel methoden om de lambdasonde te bypassen; soms door een dummysonde die een bepaalde spanning afgeeft, en soms door een los fopcomputertje (piggyback management)

Kan je niet een nieuw spruitstuk monteren (spagetti is altijd gaver), en je oude kat lassen / laten lassen?

Als je een tig apparaat hebt is het dichtlassen van een gaatje bij je kat een peuleschil.

Link naar reactie

Trouwens.......wat me opvalt: er word een technische vraag gesteld en de naam "Roodkapje" of "Reeuwijk" is nog niet gevallen :schater: (je kunt hier op 't forum haast geen technische vraag stellen of je word bestookt met sprookjesfiguren)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in