Ga naar inhoud

Convexe buitenspiegel links of rechts?

Aanbevolen berichten

Want volgens mij klopt er iets niet..

In mijn vorige Z had ik links aan bestuurderszijde een convexe spiegel geplaatst. Alles werd super beter zichtbaar. Volgens mij zat er rechts toen geen convexe spiegel. Echter, geen probleem. De dooie hoek is rechts namelijk (als je links stuurt) veel kleiner. Je hebt immers de achterruit die een hoek laat zien en precies daardoor kun je overige weggebruikers makkelijk zien.

Op mijn nieuwe Z zitten M spiegels. Links echter geen convexe spiegel. Volgens onze Roodkapje hoort die ook rechts te zitten.

MAAR links is een convexe spiegel die je iets meer laat zien (ookal kleiner) toch veel handiger? De dooie hoek is daar immers veel groter!

Of heb ik het fout? Hoor het graag van jullie :D

En misschien kan iemand het onderdeelnr vinden voor een //M spiegeltje convex links :rolleyes:

:wave:

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Convex hoort idd rechts te zitten.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=51&fg=07

Onderdeeltje 51162492932, kleine 60 euro denk ik bij de dealer.

Jaaaneee maar kijk, dat klopt dus niet! :rolleyes:

Het heeft meer nut een convexe spiegel (ook) links te plaatsen, omdat je dooie hoek daar echt een stuk groter is. De kap (of stijl van de hardtop) bedekt je zicht heel erg aan de linker kant, waar je rechts nog door je ruit kan kijken. Uiteraard handig om allebei een convexe spiegel te maken hoor, daar niet van..

Maar zo onlogisch!

Link naar reactie
  • Administrator
Het heeft meer nut een convexe spiegel (ook) links te plaatsen, omdat je dooie hoek daar echt een stuk groter is.

Je maakt hier een fout door te zeggen dat een convex glas de dode hoek tevoorschijn haalt. Dat is niet helemaal waar. Een convex (bol) glas vergroot wel de kijkhoek, maar verkleint ook het beeld. Als je links dus een verkleinend beeld krijgt tov wat je nu hebt, moet je er te allen tijde op bedacht zijn dat de afstanden groter lijken dan ze daadwerkelijk zijn!

Als je last hebt van je dode hoek, kun je er beter zo'n Halfords spiegeltje opplakken :rolleyes:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb aan de bestuurders kant de "vergrotende" spiegel en rechts de "normale/verkleinende" spiegel..

bij het monteren van de retro-fit spiegels zat het eerst anders-om en dat vond ik rete irritant..

Nu weet ik allen niet of convex de vergrotende of verkleinende spiegel is..

Link naar reactie

Convex verkleint juist, dat komt door de bolling. Het glas laat wel meer zien maar komt meer beeld op.

Ik heb dus wel gelijk :stupid: want de dode hoek wordt tevoorschijn gehaal door de juiste bolling, hetzelfde als de bolle halfords glaasjes. Maar die wil ik niet :drank:

Vorige auto had ik links een convex glas en rechts ook, je moet je er uiteraard van bewust zijn dat alles dichterbij is dan het glas doet denken, maar het is zoveel handiger hoor! Misschien voor Japanse M spiegels wel te bestellen, daar zit de bestuurder immers rechts en passagier links ;) andersom dan bij ons dus.

Hoop echt dat iemand weet of dat mogelijk is.. want dat is gewoon zoveel makkelijker :D

Link naar reactie
Ik heb aan de bestuurders kant de "vergrotende" spiegel en rechts de "normale/verkleinende" spiegel..

bij het monteren van de retro-fit spiegels zat het eerst anders-om en dat vond ik rete irritant..

Nu weet ik allen niet of convex de vergrotende of verkleinende spiegel is..

Widebody, jij had dus eerst links de verkleinende spiegel? Dat is dus convex namelijk.. en dat is wat ik zoek! Maar kan 'm niet vinden op BMW parts :stupid:

Link naar reactie
  • Administrator
Hoop echt dat iemand weet of dat mogelijk is.. want dat is gewoon zoveel makkelijker :stupid:

Glaasjes zijn gewoon links en rechts te monteren bij M spiegels en voor normale spiegels dien je een rechts gestuurde te bestellen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in