Ga naar inhoud

verschil in hoogte


harley 1

Aanbevolen berichten

even een vraag ik rij met banden maat achter 265-30-19 voor 235-35 -19. Z3 coupe 2.8 Nu het volgende in de garage een keer mijn thuiskomertje eronderuit gehaald (beetje schoonmaken enz...) nu heb ik hem naast de velg gezet om te vergelijken zit er een hoogte verschil in :thumbup: best veel. Stel dat je lek rijdt zou je hem dan toch kunnen plaatsen ( je zit natuurlijk scheef) of zou de boel kapot draaien :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je een bocht rijdt, zal het buitenste wiel meer omwentelingen moeten maken dan het binnenste wiel.

Het is de taak van het differentieel om dat op te vangen.

Dat zal dus ook gebeuren als je met 2 verschillende wielen gaat rijden.

Zou wel rustig aan rijden.

Link naar reactie

Thuiskomertje is maar een noodoplossing. Je mag ook niet harder dan 80 km/u. Het brengt je thuis of bij een bandenshop.

Hetzelfde geldt ook voor de cabriorijders en die hebben er nog een extra probleem bij... Met dikke 19" inch sloffen en na het wisselen met de noodband kun je de 19" nergens anders kwijt dan op de bijrijdersstoel. Het is dan dus óf je bijrijder achterlaten óf je dure 19-er.....

Bij de Z4 heb ik een flesje Holtz Tyreweld in de kofferbak liggen. Standaard staat de Z4 op RFT-banden, dus zit er zelfs geen mobility-kit in de auto. Omdat ik nu op non-RFT winterbanden rijd, heb ik voor nood maar een flesje prut in de kofferbak bij me. Is het lek te groot, dan maar de ANWB bellen. Betaal niet voor niks zoveel per jaar daarvoor.

cpt5036136pop.jpg

Link naar reactie

Veemd zit er verschil dan tussen de Z3 in de loop der jaren wat betreft een reservewiel.

Ik heb eronder een vrij grote bak hangen waar een normaal wiel in zit, niet zo heel breed maar ook geen thuiskomer.

De 80 km op een thuiskomer is trouwens een adviessnelheid, de politie kan je niet bekeuren wanneer je toch harder rijd.

Zag dit onlangs bij "blik op de weg" wwaar iemand er 140 mee reed :thumbsup:

Gr, Ferry

Link naar reactie

Enige verschil is de :thumbsup: . Deze heeft geen reservewiel maar een mobility-kit. Dit komt door de dubbele uitlaat, waardoor die plantenbak onder de auto moest komen te vervallen. Scorpion heeft geen reserverwiel, omdat de vorige eigenaar daar een dubbele Eisenmann onder heeft gehad en daardoor ook het reservewiel moest verdwijnen.

Overigens heb ik die plantenbak ook ooit verwijderd, zie hier hoe en waarom.

Link naar reactie
Enige verschil is de :kisstogether: . Deze heeft geen reservewiel maar een mobility-kit. Dit komt door de dubbele uitlaat, waardoor die plantenbak onder de auto moest komen te vervallen. Scorpion heeft geen reserverwiel, omdat de vorige eigenaar daar een dubbele Eisenmann onder heeft gehad en daardoor ook het reservewiel moest verdwijnen.

Overigens heb ik die plantenbak ook ooit verwijderd, zie hier hoe en waarom.

Mooie topic van gemaakt maar ik vind het niks zo'n mobility-kit en heb deze lekker thuis liggen. Eenmaal gebruiken en je kunt je band ook daarna weggooien.

Bovendien wat zie je die "plantenbak" nou , moet je eerst wel heel dicht bij mij in de buurt zien te komen :schater: .

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
Enige verschil is de :kisstogether: . Deze heeft geen reservewiel maar een mobility-kit. Dit komt door de dubbele uitlaat, waardoor die plantenbak onder de auto moest komen te vervallen. Scorpion heeft geen reserverwiel, omdat de vorige eigenaar daar een dubbele Eisenmann onder heeft gehad en daardoor ook het reservewiel moest verdwijnen.

Overigens heb ik die plantenbak ook ooit verwijderd, zie hier hoe en waarom.

Die Eisenmann zit er trouwens nog onder,

alleen rechterzijde is afgedopt.

Roger

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dan is je 19" wel gunstig voor de kilometerstand van de auto ;)

Ik denk dat de ASC wel problemen gaat geven ivm omwentelingsverschil tussen links en rechts. Maar goed, dat kun je uitzetten :clown:

Als de ASC - ABS module een groot verschil ziet in draaisnelheid wordt deze automatisch uitgeschakeld.

Dit wordt gemeten in de eerste maar meters die je rijdt, dan werkt het ASC ABS systeem nog niet, pas boven de 5 km/h.

Dus met het thuiskomertje moet je zowiezo voorzichtig doen.

Bij mijn QP staat het zelfs op de binnenkant van de bodemplaat in de achterbak.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.