Ga naar inhoud

Benzine prijs nog weer omhoog

Johan.

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody
Overigens iemand al eens nagedacht over het loslaten van een inflatie correctie op alle prijzen die wij ons nog uit het gulden tijdperk menen te herinneren? Tis bijna tien jaar geleden mensen! :clapping:

Je bent een Hollander of je bent het niet.. <_<

25% rekent nog steeds om :mellow:

omrekenen1-480x287.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Administrator
25% rekent nog steeds om :clapping:

Ja prima, maar als je nog steeds tegen de wisselkoers uit 2002 omrekent wordt dat wel bijna altijd een teleurstelling ....

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

De verhouding tussen gulden euro is toch niet gewijzigd?

Immers is de gulden ophouden te bestaan + mocht de gulden nog wel hebben bestaan,

dan had deze met een zelfde soort inflatie te maken gehad, als bij de euro het geval is geweest.

Link naar reactie

Prima dat iedereen omrekent, maar dan ook graag even je salaris/inkomen omrekenen. Nederlanders zijn altijd azijnpissers, het is al lang gebleken dat de eerste jaren na de euro de inflatie niks hoger was dan anders (en die wordt in de meeste gevallen via CAO's gecompenseerd...), alleen de door mensen ervaren inflatie was veel hoger. Feiten versus borrelpraat wat mij betreft

Sorry hoor, maar ik wordt zo flauw van dat gezeur over euro/gulden :clapping: Benzine is natuurlijk wel gewoon duur, maar goed, wen er maar aan...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
het is al lang gebleken dat de eerste jaren na de euro de inflatie niks hoger was dan anders

Dat is precies wat ik zeg :clapping: dus is het geoorloofd om -mits je dat nog steeds doet- nog steeds om te rekenen.

Persoolijk doe ik dat niet, maar zoals hierboven reeds staat.. 25% doet het nog steeds.

Link naar reactie
alleen de door mensen ervaren inflatie was veel hoger. Feiten versus borrelpraat wat mij betreft

BS "Feiten" gebaseerd op statistieken bestaan niet. Deze meneer verteld het ook met zijn rood gekleurde bril, maar maakt duidelijk dat die statistici in Limbonia gewoon een cijfer fabriceren wat goed uitkomt. Het enige wat telt is hoeveel broden kan een ieder nog kopen van het netto bedrag dat binnen komt (na aftrek alle vaste lasten en dat zijn een heleboel belastingen).

Als je doorrekend wat er van elke euro die bij afname betaald wordt voor energie (e.g. brandstof) teruggerekend naar alle kosten voor vinden/winning/raffinage, dan zie je dat in NL ~90% belasting is. In Noorwegen is dit ~ 95%.

Voor je jaarlijkse kosten voor vervoer kom je ook op ~80% belastingen uit als je alle lagen meeneemt. Brandstof is daar overigens een klein onderdeel van, dus je druk maken over pompprijzen heeft nul zin. Die 80% belastingen betaal je overigens met geld waar al ~40% van afgeroomd is door loonbelasting.

Is een triest verhaal, waar je zwaar depressief van kunt worden, maar er iets aan doen in de korte termijn is niet mogelijk. De enige oplossing is een flinke oorlog waarna we een overheid kunnen opbouwen die slanker is, maar een oorlog kost ook zo veel. Dus je kunt het beter accepteren en er mee leven. Wat soms helpt om het te accepteren is gewoon meedoen in de vuile spelletjes van de overheid. Het is beter te begrijpen dat je partner (de overheid) niet te vertrouwen is aangaande uitspraken en beloftes en daar mee om te gaan, dan het niet te weten.

Het beste om al deze negativisme te vergeten en de zerotonine weer vrij te laten stromen is lekker genieten van de NSFW friday filmpjes.

Link naar reactie

Of ga eens een keer naar afrika of zo. Dan vraag je je misschien weer eens af waar we ons hier nou helemaal druk om maken.

Natuurlijk, we betalen ook belasting aan die te dure raamambtenaren etc (vul maar in), maar voor een groot deel betalen we het voor algemene voorzieningen waar we ook allemaal wat aan hebben. (zonder belasting had er geen weg of snelweg gelegen waar al die Z-jes hier overheen konden tuffen, om maar een voorbeeld te noemen...)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Met andere woorden, niet zeiken... maar door lopen? :blink:

Ik vind het Afrika argument ook altijd maar zo-zo..

Trouwens;

Hebben al die linkse rakkers en klimaat fundamentalisten weleens na gedacht over het feit, dat als je van Afrika ook een welvarend continent maakt..

er nog meer (zogenaamde) CO2 uitstoot zal zijn..en dus nog meer (zogenaamde) klimaat verandering..

Daarnaast gaat het ten koste van alle, mooie wilde beesten die daar ook leven.. die zullen verdwijnen als je er ook een welvarend continent van maakt.. Kijk maar naar o.a. de EU..

Link naar reactie

En zo is het, alles is relatief, als je e.e.a. vergelijkt met de rest van de wereld dan hebben wij het zo slecht nog niet, maar ja het kan altijd beter.

En inderdaad als je er te veel bij stil blijft staan wordt je vanzelf behoorlijk depressief, maar gelukkig hebben wij de Z en een half uurtje lekker rossen in je speeltje en je bent weer helemaal tip top in orde :blink:

Link naar reactie
En zo is het, alles is relatief, als je e.e.a. vergelijkt met de rest van de wereld dan hebben wij het zo slecht nog niet, maar ja het kan altijd beter.

Precies erg menselijk om altijd te kijken hoe het beter kan.

Maar je komt met niks en je gaat weer met niks, dus geld moet rollen (het liefst wel mijn kant op :schater: ) je kunt het alleen besteden en er van genieten maar niet meenemen.

Zo wat een cliché :blink: .

Dus rijden maar en geniet ervan.

Gr, Ferry

Link naar reactie
Met andere woorden, niet zeiken... maar door lopen? :newblush:

Trouwens;

Hebben al die linkse rakkers en klimaat fundamentalisten weleens na gedacht over het feit, dat als je van Afrika ook een welvarend continent maakt..

er nog meer (zogenaamde) CO2 uitstoot zal zijn..en dus nog meer (zogenaamde) klimaat verandering..

Daarnaast gaat het ten koste van alle, mooie wilde beesten die daar ook leven.. die zullen verdwijnen als je er ook een welvarend continent van maakt.. Kijk maar naar o.a. de EU..

Dat is allemaal maar de vraag. Als je er even van uitgaat dat Afrika wel welvarend zou worden, maar met gelijkblijvende bevolking. De zorg voor de natuur en het milieu is een 'luxe', die wij ons kunnen veroorloven. Als je je elke dag moet afvragen hoe je vandaag weer iets te eten bij elkaar moet scharrelen, is milieuvriendelijkheid niet je eerste prioriteit. De wildstand is juist gebaat bij welvaart. Bij pure armoede worden de wilde beesten allemaal opgevreten. Bij welvaart komt het besef dat het meer oplevert om toeristen naar die beesten te laten kijken.

Link naar reactie

Feit blijft wel dat volgens die tabel de benzine toch weer een stuk goedkoper is in Duitsland. Kun je laconiek over doen, maar het is toch spijtig dat dit soort dingen hier op het laatste stukje grasmat voor de zee opeens net weer duurder moeten zijn.

Maar goed, die paar centen zijn natuurlijk niet het eind van de wereld.

Link naar reactie
Is een triest verhaal, waar je zwaar depressief van kunt worden, maar er iets aan doen in de korte termijn is niet mogelijk.

Sorry, maar als je hier al depressief van wordt...

Met andere woorden, niet zeiken... maar door lopen? :smart:

Dat is inderdaad wat ik bedoel. We hebben het hier prima en alles wat ons hartje begeert, maar men moet altijd wat te zeiken hebben. Geniet van wat je hebt, en...

En zo is het, alles is relatief, als je e.e.a. vergelijkt met de rest van de wereld dan hebben wij het zo slecht nog niet

... relativeer de "problemen" die we hier hebben.

P.S. Ik ben zelf verre van een "linkse rakker", ben zelfs actief voor de grootste partij van Nederland op dit moment. Maar ik ben gewoon een beetje klaar met het negativisme en gezeur, that's all. (niet persoonlijk aan wie dan ook hier... :lol: )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in