Ga naar inhoud

Benzine prijs nog weer omhoog

Johan.

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

Kreeg zojuist een spam mailtje binnen, met daarin een powerpoint bestand. Daarin staat, dat het misschien dan toch wel een goed idee is .. wacht.. als het al in het Powerpoint bestand staat, waarom lul ik dan het verhaal hier in het topic..

Goed, hier 't linkje naar het betreffende powerpoint bestand: klikkerdeklik.

Duuus, aangezien ik nog altijd geen rijbewijs heb, wens ik jullie er veel plezier mee :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Wat een dom gelul in die Powerpoint presentatie... :rolleyes:

Brandstofprijzen bestaan voor tweederde uit accijnsen en belastingen, bepaald door het rijk en niet door Shell, Esso e.d.

de kale prijs wordt weer bepaald door de kosten van de raffinaderijen, transport en productie.

Het kwartje van Kok zit er ook nog steeds in verpakt.

Kortom, het heeft dus geen enkele zin om hier aan mee te doen, want het haalt toch niets uit...

Link naar reactie

Ik tank toch al niet bij shell of esso...

Maar het maakt helemaal niets uit wat je tankt; het komt in nederland toch allemaal van 1 distributiepunt (volgens mij is die van BP)

Dat kwartje van kok mogen ze van mij overigens houden: dat is nu maar 12 cent. Ter vergelijk: sinds de invoering van de euro is benzine bijna 65ct/liter duurder geworden (1 januari 2002 kostte 1 liter euro95 bij een bp tankstation 1.01 euro).

Op die stijging van 65 ct is 12 ct maar een lachertje helaas.

En als je dan kijkt wat benzine kost in spanje ..... dan is het logisch dat ze daar met een begrotingstekort te kampen hebben :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
Ter vergelijk: sinds de invoering van de euro is benzine bijna 65ct/liter duurder geworden (1 januari 2002 kostte 1 liter euro95 bij een bp tankstation 1.01 euro).

Ik denk dat als de prijs zo hoog in het guldentijdperk was geweest, er allang landelijke demonstraties en ellende was geweest...

Een litertje loodvrij had dan Fl. 3,44 gekost!!!

Link naar reactie

Inderdaad, zelfs toen ik klein was (jaja, is nog niet zo gek lang geleden, vergeleken met overige forummers :rolleyes:) zat het nog onder de euro Gulden. En toen was de diesel ook 'maar' 60 cent.

Maar op de 1e reactie: zoals ik al had verwacht eigenlijk, gewoon weer het doodnormale kettingbrief a.k.a. spam.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Wat natuurlijk wel zo is, is dat Shell de afgelopen jaren record winst op record winst maakt..

Dus het ligt niet alleen aan de accijns die er op worden geheven.. :thumbup:

Echter, bij mij in de buurt staat een Shell Express en die is by far de goedkoopste pomp in mijn omgeving..

vaak toch zo'n 10cent goedkoper dan de rest..

Daarmee spaar ik +/- euro 4,50 per tank en per jaar zo'n euro 150,-

eigenlijk ook best weinig.. als ik dat zo lees :thumbup:

Maargoed, ik ben en blijf een Hollander :huh:

Link naar reactie
Ik denk dat als de prijs zo hoog in het guldentijdperk was geweest, er allang landelijke demonstraties en ellende was geweest...

Een litertje loodvrij had dan Fl. 3,44 gekost!!!

Daarom hebben we de euro ook gekregen, lijkt het allemaal niet zo veel :schater: :schater: , over 10 jaar kost een litertje Euro 95 €2,25, dan roepen we weer dat het in 2011 maar €1,52 voor een litertje was en dat dat toen allemaal veel goedkoper was, de grote kist moet toch ergens door gevuld worden :schater:

P.s. De kosten die b.v. Shell maakt zijn dan ook maar ongeveer 5 ä 6 % van de totale omzet, vandaar die dikke vette winsten en die gaan naar de aandeel houders, dus naar de staat en onze Beatrix, want die is ook aandeelhouder.

Link naar reactie
P.s. De kosten die b.v. Shell maakt zijn dan ook maar ongeveer 5 ä 6 % van de totale omzet, vandaar die dikke vette winsten en die gaan naar de aandeel houders, dus naar de staat en onze Beatrix, want die is ook aandeelhouder.

Ik ook, zo zie ik nog wat van mn eigen benzinecenten terug. :thumbup:

Link naar reactie
Het aandeel Royal Dutch Shell doet toch opzich ook niet zo heel veel? Behalve divident natuurlijk.. :thumbup:

Als je maar heel veel van die aandelen hebt, levert het toch voldoende op, en een vrij stabiel aandeel met relatief weinig risico. :wave:

Link naar reactie
  • Administrator
korte afstanden (zo'n 15 km) en sta gemiddeld 1 keer in de week/anderhalve week aan de pomp. ongeveer euro of 70 per tankbeurt.

Denk dat je met je Zed naar de garage moet, zal wel een gat in je tank zitten.

+/-15km p/dag (uitgaand enkel) 30*5=150km 150km/40l is ongeveer 1 op 4 :schater:

Gr Ruud

Link naar reactie

Nederland is altijd al goed geweest in autootjes pesten.

En alle hobbies kosten geld.

Ook wanneer je de auto weg zou doen en b.v. één pk ervoor terugkoopt :thumbup: kost dat ook veel geld.

En die ene pk kan nog dood gaan ook :schater:

Gr, Ferry

Link naar reactie

ahummmm, tank al jaren BP, een van de weinige die nog 98Ron verkopen en dat is beter voor het mmm-tje en de MG.....Het zal wel.....

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Mijn voet kent ook maar twee standen, welke niet zo gunstig zijn voor mijn tank.. dat is geen gas of volgas :schater:

Cruizen doen de homo's maar in het park.. :thumbup:

maak de aow lkkr inkomens afhankelijk ofzo..

Vergeet niet de mensen met een hoger inkomen, zowel relatief als absoluut gezien meer afdragen.. derhalve vind ik het onredelijk om die mensen op hun ouwe dag te korten op hun AOW, ook al hebben zij wellicht een rainte pensioen-regeling :wave:

Link naar reactie

:schater: Nee, natuurlijk niet.

Overigens heb ik vanaf het begin dat ik de Z3 kreeg bijgehouden hoeveel benzine erin gaat en hoeveel kilometers ik rijdt. Hoeveel het gekost heeft is ook nog te achterhalen, maar boeit me niet. Als het je om de kilometerprijs gaat, moet je denk ik geen Z kopen.

Link naar reactie
  • Administrator

Johan, als jij nou daadwerkelijk direct dacht dat die mail van je spam is, waarom trakteer je ons er dan vervolgens toch nog op?

Overigens iemand al eens nagedacht over het loslaten van een inflatie correctie op alle prijzen die wij ons nog uit het gulden tijdperk menen te herinneren? Tis bijna tien jaar geleden mensen! ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in