Ga naar inhoud

Nieuwe uitlaat

malle pietje

Aanbevolen berichten

• Administrator
die hebben liever alles orgineel.

Ferry Jonguh, bietje scherp blijvuh jonguh! Dat zeg ik toch juist jonguh!

CAI is zo weer gevangen door een een origineel luchtfilterhuis, welke je natuurlijk bewaard voor de verkoop....

Zeker mijn waarde, althans voor zover u bedoelt "vervangen" - want ik wil nog wel eens een origineel luchthuis een CAI zien vangen - maar dat was mijn punt ook niet, mijn punt was, is en blijft; wil je voor slechts TWEE LUTTELE MAANDEN de investering dan wel doen?

Link naar reactie

:thumbup: Jullie hebben gelijk. Ben gisteren gaan zoeken naar wat het eigenlijk kost....Rond de 250euro, dat had ik niet helemaal verwacht.

Ik begin eerst maar eens met een grote beurt binnenkort. Dan goed kijken of er geen onverwachte dingen zijn. Het dakje heeft misschien meer prioriteit, al is het alleen maar voor het idee dat een nieuw dakje beter verkoopt dan een oudere.

Zal, als ie op de brug staat, de uitlaat nog maar eens heel goed bekijken....

Wel bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
...beter verkoopt dan een oudere...

Bij deze herzie ik mijn mening en haak ik aan bij 2.5si. Geef de auto alleen een grote beurt en laat het daarbij.

Volgens mij is het zelfs voordeliger om nu de Z3 te verkopen en alvast op zoek te gaan naar die 9-3.

Ok, je Z3 levert natuurlijk meer op met mooi weer, maar volgens mij stijgt die saab net zo hard mee in prijs.

Link naar reactie

De uitlaat is nog (lang) niet door, maar het hitteschild van de achterpot is bijvoorbeeld helemaal verroest. De ophanging halverwege moet vervangen worden, want die is ook roestig, en de middenpot heeft ook wat roest punten.

Ik heb alles in december al schoon staan maken en ingespoten met anti roest behandeling, maar voor mezelf zou ik de auto zo niet willen verkopen. Het moet gewoon goed zijn.

Beetje hetzelfde heb ik met het dakje. Die lekte wat bij het achterruitje. Dat heb ik gerepareerd, maar het liefste zou ik het dakje gewoon vervangen. Mn vrouw zegt dan weer hetzelfde als menigeen, dat je dat soort reparaties er nooit meer uit krijgt. Maar in mijn ogen verkoopt een z3 met een nieuw dakje gewoon beter. En letterlijk verkoopt het ook beter. Het dakje is dan gewoon goed, dus je krijgt er geen gezeur over.

Maar dan alles bij elkaar op geteld is een nieuwe uitlaat van voor naar achteren al bijna € 650,- (na goed zoeken), een dakje minimaal € 300,- als je het zelf doet, en dan de normale grote beurt nog. Dus dik € 1000,- terwijl ie dat niet 'extra' zal opbrengen.

Zaterdag neem ik m mee de brug op, (samen met een vriendje die net eerder dan wij een 9-3 heeft gekocht :newblush: ) en bepaal ik hoe ernstig de uitlaat is.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb trouwens ook nog een (afgezaagde) standaard 2.8 einddemper liggen.. van voor dat mijn Eisenmann er onder zat.

kan ik die evt. tzt. als ik mijn Z3 (ooit :newblush: ) zal verkopen weer terug monteren en de Eisenmann er weer onder uit halen?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Fantastisch! Vooral de conclusie dat de openluchtfilter een veel mooier geluid geeft bij hogere toeren is precies wat ik zoek. De volgende stap is dan maar eerst de openluchtfilter plaatsen. Daarna, als de uitlaat echt aan vervanging toe is (dat duurt misschien nog een maandje of 2) een fatsoenlijke uitlaat monteren. Tegen die tijd gaat de z3 misschien ook op marktplaats...

bedankt voor de tips!

Gewoon een standaard rechte RVS einddemper kopen die kost ongeveer 50 euro.

Die kun je in verschillende geluids uitvoeringen kopen.

Laatse demper demonteren en de RVS demper monteren.

Dan de bestaande uitlaat aanpassen uitlaat kan met een co 2 lasapperaat gelast worden.

De beugel voor deze uitlaat maak je zelf van rvs strip tot aan de bestaande rubbers.

Een uurtje of 3 werk en rvs roest niet.

Gr Harrie

Link naar reactie

Nou, gisteren op de brug gezet, en de staat van de uitlaat goed beoordeeld. Het enige dat echt aan vervanging toe is, is de ophanging van de voorste pot. De uitlaat zelf van voor naar achteren in nog helemaal gasdicht, en de achterpot is nog prima, behalve het hitteschild dat er op zit. Met de garagist samen vastgesteld dat deze uitlaat het nog makkelijk een jaar vol houdt, en alleen voor de looks vervangen zou kunnen worden. Dus volgende week even de voorste ophanging vervangen en verder niks aan doen.

Ben overigens wel benieuwd naar het adres waar ik een rvs einddemper voor 50 euro koop :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in