Ga naar inhoud

Nieuwe uitlaat

malle pietje

Aanbevolen berichten

Wat een heerlijk forum is dit eigenlijk! Ik was al een tijdje terug lid geworden, maar beperkte me altijd tot de bmw prikpagina. Zojuist voor het eerst de how-to's ontdekt en mn handen jeuken van alle klussen die ik nog kan doen!

Allereerst de uitlaat. Die is redelijk overleden vanaf de middenophanging tot de achterdemper. Nou was ik al niet tevreden over het geluid uit deze 97'er 1.9i, dus een mooie gelegenheid om iets goeds te kopen. Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet op zoek ben naar een brommende sportuitlaat. Maar het andere uiterste is de standaard pijp, die totaal niet laat merken dat het een sportautootje is. En daarnaast moet het een normale optie zijn, de auto is van mijn vrouw en die wil geen sportuitlaat, maar ook geen onnodige kosten.

Mijn vraag is dan eigenlijk, wat is een mooie oplossing om toch iets sportiever geluid te krijgen, zonder direct aan een grote glimmende sportuitlaat voor honderden euro's te moeten geloven?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Je kan dan de originele eind-demper laten monteren, maar de midden demper er tussen uithalen.. :thumbup:

Andere optie is om gewoon toch voor een sportievere uitlaat te gaan, die echter een bescheiden geluid produceert. :ok:

Vaak zijn sport uitlaten te koop met verschillende soorten "hardheid" qua geluid. :rambo:

Maar er zijn meer figuren hier op het forum, die daar alles van weten.. :)

Link naar reactie

Ik zag net even dat de originele uitlaat van voor naar achteren inclusief korting dik 600euro kost! Wat een geld zeg....

Mijn vrouw vindt het wel goed zo, en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze straks gaat klagen over de herrie :)

Wat bedoel je trouwens met de tusendemper? Zo even uit het hoofd zit er niks....of bedoel je de kat?

Link naar reactie
Hoi Malle Pietje, had je je al voorgesteld in de Members Gallery :o , we zien natuurlijk ook graag wat :blink: van jou bolide, ik kon je niet terug vinden :wave:

Nee, eigenlijk nog niet! Nou heb ik ook nog geen mooie foto's eigenlijk...Zal ze eens gaan maken binnenkort...

Enne, Joris, als je me vertelt wat ik voor je kan doen, zal ik ervoor zorgen dat ik je niet meer teleurstel dan nodig ;)

Heb helaas alleen nog maar standaard uitlaten, en de ultieme brulpijpen kunnen vinden.

Link naar reactie
  • Administrator

Je kunt ook eens navragen wat een uitlaat op maat naar jouw wensen kost. Kan bijvoorbeeld voor "weinig" bij PMPerformance. Die hebben Z3 ervaring, en je kunt aangeven welk geluid, maar ik heb geen idee van de kwaliteit ....

Link naar reactie

Standaard uitlaat op de kop tikken op de sloop en voor het geluid een openluchtfilter, dan heb je alleen (veel) (aanzuig)geluid bij volgas.

De auto's die ik heb gehoord vond ik heel sportief klinken, maar moet je ook eerlijk zeggen dat ik het zelf niet durf ivm de mogelijk verminderde filterende werking van dat soort dingen...

• Like 1
Link naar reactie

Ik ben een beetje voorzichtig met sportdempers. Voor we deze kochten, hebben we proefgereden in een z3 met een standaard remus sportuitlaat. Dat was echt genant, althans, dat vonden wij...:lol: Een enorme herrie die me meer deed denken aan een opgefokte opel astra dan aan een sportieve z3.

Die open luchtfilter, da's een goeie! Nooit aan gedacht. Lijkt me dat dat wel een sportief geluid geeft!

Enig idee hoe dat werkt? De filterbak er af halen en een opzetstuk monteren op de LMM?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een standaard uitlaat gaan, dan weetje zeker dat je het geluid niet te hard vindt..

en daar kan je altijd nog een eindstukje op laten lassen met een grotere diameter..

Vervolgens monteer je een openluchtfilter voor een beetje extra geluid :lol:

Link naar reactie

Fantastisch! Vooral de conclusie dat de openluchtfilter een veel mooier geluid geeft bij hogere toeren is precies wat ik zoek. De volgende stap is dan maar eerst de openluchtfilter plaatsen. Daarna, als de uitlaat echt aan vervanging toe is (dat duurt misschien nog een maandje of 2) een fatsoenlijke uitlaat monteren. Tegen die tijd gaat de z3 misschien ook op marktplaats...

bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • Administrator
Tegen die tijd gaat de z3 misschien ook op marktplaats...

Dan zou ik afhankelijk van de rest van de staat van je auto nu zeker GEEN CAI monteren. Origineel verkoopt nou eenmaal stukken beter en sneller ... De investering die je nu doet in de CAI ga je echt nooit of te nimmer terugverdienen ....

Link naar reactie
Dan zou ik afhankelijk van de rest van de staat van je auto nu zeker GEEN CAI monteren. Origineel verkoopt nou eenmaal stukken beter en sneller ... De investering die je nu doet in de CAI ga je echt nooit of te nimmer terugverdienen ....

Waarom niet? Originele luchthuis kan hij toch gewoon behouden en terugzetten voor de verkoop? En daarnaast, aanpassingen aan je auto maak je toch in eerste instantie voor jezelf en niet of het wel/niet verkoopbevorderend is?

@malle pietje

Als je het puur voor het geluid doet, let dan op dat je geen 'gesloten' systeem koopt maar echt zo'n lampenkap, anders hoor je er nog weinig van :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou een auto die ik al over twee maanden wil verkopen geen aanpassingen meer doen; de kosten van een CAI zijn nogal hoog voor maar TWEE MAANDEN plezier ... Ik zou het geld van de CAI dan liever in mijn zak houden voor een nieuwe uitlaat die de auto wel beter verkoopbaar maakt ...

Mara goed, ik ga niet over andermans financien. Doe ermee wat je wilt ... :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in