Ga naar inhoud

Softtop achterruit

Aanbevolen berichten

Aangezien de achterruit van mijn softtop gescheurd blijkt te zijn, ben ik op zoek naar een nieuwe.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik het volgende tegen:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/bmw-...tje-bmw-z3.html

Is dit goedkoop / duur?

En is het zelf te doen? (er staat montage in een half uur)

Volgens mij heb ik hier en daar wel eens op het forum gelezen dat zo'n achterruit erin zetten echt een drama is?

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator
Maar voor het inzetten van de ruit, is dit zelf te doen of moet ik Ruud erop laten zwoegen :rolleyes: ?

Bij één van die ruitjes op eBay staat de handleiding er al bij.

Je kunt het zelf doen, alleen met 2 man en bij een temperatuur van 20gr.

Link naar reactie
  • Administrator
Is dat niet een kwestie van gewoon erin ritsen?

Wat dat maar waar. Het ruitje moet lekker soepel zijn, zodat het niet knapt bij het inritsen. Bij koude temperaturen wordt het plastic van het ruitje hard.

Link naar reactie
  • Administrator
als je dan de kap open doet heb je grote kans dat het ruitje knapt

Dat valt op zich nog wel mee, 't is meer de temperatuurverschillen. Heb ooit het dakje geprobeert te sluiten nadat we met 25gr in Locarno waren weggereden en met -3gr op de Furka sneeuw hadden. Toen ging het wel fout bij de hoeken... :thumbup:

Link naar reactie
Dat valt op zich nog wel mee, 't is meer de temperatuurverschillen. Heb ooit het dakje geprobeert te sluiten nadat we met 25gr in Locarno waren weggereden en met -3gr op de Furka sneeuw hadden. Toen ging het wel fout bij de hoeken... :thumbup:

Oeps :fiew: dat is dus wel iets om rekening mee te houden!!

Lopen we die kans in september ook nog tijdens de rit in Zwitserland/italie?

Ik heb nu een hardtop erop dus geen ervaring met koud weer :D

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
Maar wat is beter/makkelijker/handiger: Een achterruit met of zonder rits kopen?

De meesten hebben er eentje met rits, want zo werden ze origineel geleverd. Vervangen bij 20 graden Celsius en met z'n tweeën (volgens BMW) en ik meen dat er 1 1/2 uur voor staat, maar dat kon ik zo gauw niet terug vinden.

Ruud heeft ooit mijn ruitje vervangen (ik mocht meehelpen) en die 1 1/2 uur hebben we er zeker wel voor nodig gehad ja :unsure:

Maar soms heb je mazzel en gaat het sneller.

Over achterruitjes zonder rits hebben we nog niet zoveel gehoord. Er zijn er wel, maar die hebben 'm kennelijk nog niet hoeven vervangen. Men zegt dat het ongeveer net zo snel gaat. Of het verder nog schade geeft (zodat het maximaal aantal keren dat je het kunt vervangen) weet ik ook niet. Maar zó vaak zul je die ruit nu ook weer niet hoeven vervangen, dus of het iets uitmaakt...

Bij deze ben je uitgenodigd om voor de ingenaaide ruit te gaan en ons op de hoogte te houden als je hem eens moet vervangen :thumbup:

Link naar reactie

Volgens mij (Hardtop is er nog maar 1x af geweest) zit er een achterruit met rits in.

Lijkt me dan dus verstandiger om voor een ruitje met rits te gaan.

Als het toch zo blijkt te zijn dat ik die andere heb laat ik nog wel horen hoe het vervangen is gegaan.

Link naar reactie

2 weken terug wezen kijken bij een zzz en de eigenaar ging even de softtop openen demonstreren, en knap de achterruit was stuk.

Inmiddels de zzz gerepareerd en gekocht.

Zal komend weekend wat foto's proberen te plaatsen.

Groet:BenLed.

Link naar reactie
Wij zijn in 2008 over de Stelvio pas gereden en hadden in de 2e week van September sneeuw en vorst.

Dus het dak kan wel open maar weer heel dicht ?????????????

Neem wel een rolletje duke tape mee :foto:

Of laat gewoon de kap eraf :schater:

Gr, Ferry

Link naar reactie
Neem wel een rolletje duke tape mee :foto:

Of laat gewoon de kap eraf :schater:

Gr, Ferry

Ferry, volgens mij kun nog beter een rol doorzichtige tape meenemen, kun je er tenminste nog door kijken :thumbup::schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Dit is natuurlijk ook wel een extreme temp. schommeling welke je normaal gesproken nooit tegenkomt.. :foto: :schater:

Heel normaal op die hoogtes hoor :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in