Ga naar inhoud

Condens achterruit/voorruit sofftop

Jeffa86

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Ik ben nieuw hier :thumbup: en weet dat er niet spontaan allerlei vragen gesteld moeten worden zonder even de zoekfunctie te gebruiken, ik heb het geprobeerd maar ben niet op een antwoord gekomen.

Sinds afgelopen maand heb ik een nieuwe sofftop op mijn Z3 laten plaatsen voor 1150,- eurotjes :rambo: , aardige prijs. Heb dit laten doen bij http://www.cabrio.nl/ na goeie reacties op t forum :thumbup:

Ben er tevreden mee ziet er weer super uit! Heb alleen deze tijd heel veel last van condens op me achterruitje en zelfs op me voorruit, is dat normaal?

Bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Hoi en welkom hier. Wees vast voorbereid op het stelletje ongeregeld dat hier dagelijks hun frustraties kwijt moet over o.a. getalletjes, zwarte velgen met rode randjes, wel/niet Qpé/Roadster, programmeerbare functieknoppen, zuigende vrouwen, LSD, SQL, PHP, lekkende daken en al wat niet meer...

Maar het is hier verders ;)

Mag ik eens vragen: heb je met ingestikte ruit genomen of met een uitritsbare?

Link naar reactie

hahahaha, oke nou dat is mooi ;)

Wel jammer dat dit normaal is, heb er nooit last van gehad omdat de auto voorheen in de garage stond natuurlijk.

En zwaar irritant om een doekje eroverheen te halen!

Maar ik heb gekozen voor de uitritsbare, ik neem aan dat deze iets meer condens met zich meebrengt?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
ik neem aan dat deze iets meer condens met zich meebrengt?

Volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken..

Je kan het proberen met vocht vreters.. ik gebruik die momenteel ook omdat mijn

kofferbak altijd vochtig is gebleven na een lekkende derde remlicht..

Een voordeel, in de lente/zomer heb je er geen last van ;)

Link naar reactie

Hoi Jeffa,

Welkom op het forum, ik neem aan dat je je nog even gaat voorstellen, (geheid dat je anders een hoop geouwehoer over je heen krijgt :schater: ) en natuurlijk een paar mooie ;) laat zien van jou trots, in ieder geval veel mooie en veilige Km toegewenst en dat vocht, ach als je zeker weet dat je geen lekkage hebt ergens, is het wat Z3widebody al zei we gaan de zomer te gemoed en dan is het snel weg.

Gr. Theo

Link naar reactie
  • Administrator
Me kofferbak is ook altijd vochtig trouwens moet het 3e remlicht nog even kitten. ;)

Even een nieuwe pakking halen bij de dealer, kost € 5,00. Half uurtje werk en zorg dat je een Torx 8 bij de hand hebt. Het inklikken van het licht in het binnenbakje is het enige wat even handigheid vergt.

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom! Helaas volkomen normaal als je auto op straat slaapt, ook bij de Z4. Dat is ook een belangrijke reden om toch airco in een roadster te willen (heb je nu niks meer aan, maar mocht je ooit een andere kopen; let daarop). Zoals al eerder gezegd het is gelukkig maar in een beperkt deel van het jaar ....

Link naar reactie

Alle vriendelijk bedankt :wub: , ik zal me zeker nog voorstellen. Ben alleen nog aan t uitvogelen hoe e.ea werkt en fotos moet uploaden.

Wil uiteraard mijn trots wel laten zien! B) ;)

Als dit goedgaat hier alvast een voorproefje van me Z3 zomer 2010, en als t niet lukt komt t later wel :sleepy:

jeffa2.JPG

Link naar reactie
  • Administrator

Het gaat gooed! Er zijn mensen die daar veel langer over doen ... :schater:

Mooie kleur in ieder geval en wel spectaculair die spidertop! Waar laat je die als je niet rijdt, past die in twee delen in de (vochtige) kofferbak of niet?

Link naar reactie

Ik rijd met m'n Z3 ook 's winters (zonder hardtop). Als je kap en alle rubbers in orde zijn en het geheel goed gemonteerd is, dan is sterke condensvorming op je ruiten m.i. niet normaal. Ik zou je adviseren om een paar punten checken.

De achter-kap-rand word bij montage achter met een soort lijm/kit afgedicht.

DSC06782.jpg

DSC06774.jpg

Dat is een lastig klusje en wil soms wel een misgaan, door het (ver)schuiven tijdens de montage.

Ik zou de bekleding in de "kap-bak" losmaken (gaat eenvoudig) en een goed voelen of de "kap-bak" vochtig is.

DSC06833.jpg

Als de "kap-bak" te nat word, loopt 't de kofferbak in (en door naar de accubak). Dus ook daar even checken.

Ik zou ook even kijken of de waterafvoer van de kap niet verstopt is:

DSC06740.jpg

Giet er een beetje water in en als 't goed is loopt 't er onder de wagen weer uit (niet door de kofferbak :schater: )

Ik neem aan dat de Z3 van binnen (voetruimte) droog is (langs de voorzijde van de deuren wil ook nog wel eens vocht naarbinnen druppelen).

Een kap monteren is vakwerk. De kap moet niet alleen optisch mooi zitten, goed open en dicht gaan, maar ook nog eens goed passen.

Succes,

P.s. de foto's in deze post zijn "gejat" (onder het motto beter goed gejat als slecht gekopieerd). De originele DVD met een complete montage instruktie (in het Duits) is te bestellen bij uwejoesten@email.de. Geweldige instructie maar helaas toont deze ook aan hoe complex een goede montage is (dus toen toch maar laten doen en niet zelf zoals ik eerst gepland had ;) ).

Link naar reactie
Het gaat gooed! Er zijn mensen die daar veel langer over doen ... :schater:

Mooie kleur in ieder geval en wel spectaculair die spidertop! Waar laat je die als je niet rijdt, past die in twee delen in de (vochtige) kofferbak of niet?

Geen goed idee haha! het zijn meerdere delen, tzijn totaal 5 delen en gaat nie passen :wub:

dus leg ze in me berging netjes in hoezen ;)

Link naar reactie
Ik heb dat wel vaker gezien dat een softtop zo werd vervangen, bij mij werd echter de gehele kap constructie eruit getild.

Rondom vast gekit+geniet..

Euhhh Ja (?).....en dat wil zeggen?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Euhhh Ja (?).....en dat wil zeggen?

Ja sorry euhh,.. ik ga er nogal vaak van uit dat de meeste mensen een telepathische connectie hebben met mijn gedachten.. :newblush:

Maar wat ik bedoelde aan te geven was; dat het op jouw foto's zo leek alsof de softtop over de nog reeds aan de auto vast-zittende kap constructie

werd gemonteerd..dit lijkt me veel meer priegel werk, dan dat als je de gehele kap constructie uithaald.. :unsure:

Link naar reactie

Hoi Jeffrey, in je voorstel topic geef je aan dat de auto al zins 2004 in bezit is bij jullie (je vader en jij), dan moet je toch ook weten of het "vocht probleem" al vanaf het begin (2004) aanwezig is, of is het pas recentelijk begonnen. :newblush:

Gr. Theo

Link naar reactie
Hoi Jeffrey, in je voorstel topic geef je aan dat de auto al zins 2004 in bezit is bij jullie (je vader en jij), dan moet je toch ook weten of het "vocht probleem" al vanaf het begin (2004) aanwezig is, of is het pas recentelijk begonnen. :newblush:

Gr. Theo

Theo,

Toen ik nog thuiswoonde stond hij bijna altijd in de garage, Voorheen lekte mijn achterruitje in de hoekjes dus ging er vanuit dat ik daarom veel vocht me auto kreeg maar omdat ik een nieuwe softtop had aangeschaft dacht ik eigenlijk ook van dit probleem verlost te zijn. :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in