Ga naar inhoud

Veerpootbrug stabilisatorstang voor Z3

Ferry76

Aanbevolen berichten

Vraag mij af of een Veerpootbrug stabilisatorstang voor een Z3 3.0i ook aan te bevelen is.

Heb tot nu toe alleen maar gezien dit bij de 1.8, 1.9 en 2.0.

En mocht dit zo zijn welke word dan als beste/goedkoopste aanbevolen.

En als laatste, klopt het dat deze makkelijk zelf is te bevestigen of komt hier nog meer bij kijken dan simpel erop zetten.

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ruud/RvE, Bart/Tja hebben er eentje op hun 2.8 en vinden hem :) . Maar er zijn er vast meer met een.

Staal of alluminium, mss dat bij een botsing van opzij een alluminium niet alle energie door geeft naar de andere kant.

Montage is echt simpel, de 6 moeren op de veerpoten los halen, de veerpootbrug erop en de moeren terug plaatsen.

Beste is moeielijk te zeggen het is een vast verbindingstuk tussen de veerpoten, ik bedoel het heeft geen werking zoals schokbrekers ofzo wel effect.

Prijs ligt eraan wat je wil, staal is het goedkoops en carbon het duurst.

Dit staat erop ebay.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Het rijgedrag van de Z3 wordt minder "zoekerig", hij stuurt strakker.

Je zal er geen kart gevoel bij krijgen, maar toch beter als zonder.

Zelf heb ik een alu versie van Wiechers, voldoet prima. Prijs indertijd (2007) rond de 100€.

Ik heb de mijne wel met de momentsleutel aangetrokken, tenslotte hangen je veerpoten aan die 6 boutjes ...

Link naar reactie
Heb tot nu toe alleen maar gezien dit bij de 1.8, 1.9 en 2.0.

Zoals ron al meldt: ook aardig wat 2.8'ers met een veerpootbrug.

Heb zelf een aluminium versie van Innoparts. Kosten +/- EUR 150, montage (6 moeren los, veerpootbrug ertussen, 6 moeren vast, moeren op de veerpoot zelf aandraaien) hoeft niet meer dan 10 minuten te kosten... Heb navigator's goede voorbeeld gevolgd en een momentsleutel gebruikt voor 'je weet maar nooit'.

Rijgedrag is wat rustiger, minder gevoelig voor spoorvorming, nét iets meer stabiliteit in de bochten (kan psychologisch zijn , maar het 'voelt' beter :) )

Ziet er zó uit:

4804555429_41d45fe321.jpg

4804556325_0dce3f0384.jpg

Link naar reactie

Veerpootbrug is idd een goede upgrade. Ook makkelijk te monteren en weer te verwijderen. Wij hebben een Roodkapje-alu-special (iets van €100 incl installatie en koffie :rolleyes: )

IMG_1055.JPG

Over welke rubbers praten we dan?

deze

IMG_1052.JPG

Waar zitten ze en hoe werkt dat? Nobody can explain it like Sledge can :ok:

Link naar reactie

Dank allen voor de snelle response!!

Heb zelf nu geen last/problemen met de wegligging maar het kan dus alleen maar beter worden.

En de rubbers vervangen is dus altijd verstandig?

Ga Roodkapje even PM-en :rolleyes:

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
Denk dat dit nu jouw onderkant is.

Grzt Ron.

Volgens foto 1 zou ik dan inderdaad dus de middelste rubber (M) hebben,

maar ik heb te weinig ruimte tussen garagevloer en auto om het te kunnen checken :schater:

Maar bedankt voor het linkje, wel interresant

Gr. Roger

Link naar reactie
Dank allen voor de snelle response!!

Heb zelf nu geen last/problemen met de wegligging maar het kan dus alleen maar beter worden.

En de rubbers vervangen is dus altijd verstandig?

Ga Roodkapje even PM-en :thumbup:

Gr, Ferry

Als je het niet hebt, weet je ook niet wat je mist, ik zou het maar doen, na de winterslaap van de Z gaat die van mij ook naar Ruud voor een inspectie 2 en nieuwe rubbers (de M versie natuurlijk) :ok:

Link naar reactie
Als je het niet hebt, weet je ook niet wat je mist, ik zou het maar doen, na de winterslaap van de Z gaat die van mij ook naar Ruud voor een inspectie 2 en nieuwe rubbers (de M versie natuurlijk) :thumbup:

Dat gaat sowieso gebeuren i.c.m met een APK voor juni.

Moet alleen nog even achterhalen welke inspectie (1 of 2) er nu nodig is.

Gr, Ferry

Link naar reactie
Hé Ferry,

Heb je de nieuwe kieuwen er al in zitten, chroom was het toch ? :thumbup:

Nee dat moet nog gebeuren, in tegenstelling tot velen rijd ik er de hele winter mee.

Dus wacht even op beter weer en ga in het voorjaar aan de slag.

En ze zijn niet chroom maar juist geheel zwart, moet kijken hoe dat staat want heb nu wel gedeeltelijk chroom.

Gr, Ferry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in