Ga naar inhoud

ZZZ in de verkoop


Aanbevolen berichten

Het moment lijkt dan toch te naderen. Ik overweeg om de ZZZ van de hand te doen. Met pijn in mn hart :rolleyes:

Om klassieke redenen dat wel. Twee om precies te zijn. Twee peuters van 2 en 3 vechten iedere keer weer voor een plaatsje naast papa in de ZZZ. Mocht de ZZZ inderdaad van de hand gaan dan moet er wel weer wat moois voor terug. Wederom een open kar. En daar slaat nu de twijfel toe. Ik zit al weer uren door te brengen op mobile punkt de. Loerend naar de E36 M3 cabrio en de E46 325/330i cabrio. En ik kom er niet uit. Beide liggen zo ongeveer rond hetzelfde prijs niveau (rond de 12K) echter twee totaal verschillende auto's. De PK's van de M uitvoering klinken erg aanlokkelijk. Echter moeilijk om een mooie originele uitvoering te vinden. Deze M3 kan nogal snel een "foute" uitstraling hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

Het model van de E46 vind ik echter weer veel mooier. Alleen is deze auto lang niet zo bijzonder en krachtig als de E36 M3.

Wat is in deze wijsheid? Is er iemand die met beide type's heeft gereden? Hoe zit het qua Erlebnis factor. Of wel de fun factor. Is de open E46 nog wel leuk om mee te touren of is de beleving bijna identiek als in een "gewone" 3 serie.

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

beide auto's kunnen erg verkeerd lees fout uitvallen. Voor mij zou de keuze vallen op een E46 cabrio zeker vanwege de kindertjes die je meeneemt. Wellicht wat minder PK's maar wel een stuk solider en veiliger. Cabrio rijden is zelfs een belevenis in een Golf cabrio :rolleyes:

Link naar reactie

Volgens mij gaat de Z dan met pijn in het hart weg (lees OVERWEEG), vervanging is in dit geval denk ik een lapmiddel.

Ik denk dat je de kids moet bijbrengen dat ze niet tegelijk meekunnen, een beetje discipline bijbrengen denk ik, voor je het weet zijn zij de baas :schater: en dat wil je toch niet.

Succes met de te nemen beslissing.

Gr Theo

Link naar reactie
  • Administrator

Weet niet of je vrijgezel bent of gelukkig getrouwd/samenwonend, maar in het laatste geval kun je ook de aanschaf van een 2e ZZZ overwegen... :rolleyes:

Link naar reactie

Je kunt de Z er toch ook gewoon naast de E36 erbijhouden :schater:

Dat heeft toch wel een paar voordelen:

1. Je heb nog steeds de Z.

2. Kunt gewoon op dit forum aanwezig blijven.

3. Als de kids groter zijn en geen ruzie meer maken hoef je niet meer op zoek naar een Z.

4. Je hebt dan nu geen inruil.

5. En nog een BMW erbij altijd leuk.

Gr, Ferry

Link naar reactie
Volgens mij gaat de Z dan met pijn in het hart weg (lees OVERWEEG), vervanging is in dit geval denk ik een lapmiddel.

Ik denk dat je de kids moet bijbrengen dat ze niet tegelijk meekunnen, een beetje discipline bijbrengen denk ik, voor je het weet zijn zij de baas :schater: en dat wil je toch niet.

Succes met de te nemen beslissing.

Gr Theo

De Kids zijn hier nog lang niet de baas. Alhoewel...

De Z gaat inderdaad met heel veel pijn de deur uit. Als die gaat! Want ik ben er dan ook eerlijk gezegd nog niet over uit. Het lijkt me gewoon erg leuk om hen beide mee te nemen op een mooie dag. Ach ja een luxe probleem. Ik weet het. Maar wel een lastige...

Link naar reactie
  • Administrator
Het lijkt me gewoon erg leuk om hen beide mee te nemen op een mooie dag.

Komt vanzelf een dag dat zij hem gewoon met z'n 2-en meenemen... :schater:

Link naar reactie
mocht je RHD geen probleem vinden kijk dan hier ff :

http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?...amp;o=q&pc=

veul goedkoper dan bij target. wel koplampen ombouwen ( je kan ook nieuwe bestellen ) en invoeren en klaar

Thanks! Ik had er nog niet serieus over nagedacht maar aangezien dit niet om mijn "daily ride" gaat vind ik eerlijk gezegd RHD niet eens zo'n gek idee. Waarom niet eigenlijk? Het scheelt toch echt aanzienlijk. Zelfs als ik de BPM er bij op tel.

Link naar reactie
  • Administrator
Waarom niet eigenlijk?

Omdat een RHD auto die niet in de categorie oude Triumph / Jaguar / Rolls/ Aston valt later met geen mogelijkheid zonder verlies te verkopen is. Als je intentie is om de auto op te rijden of in ieder geval erg lang te houden is dat geen probleem natuurlijk ...

Link naar reactie
Omdat een RHD auto die niet in de categorie oude Triumph / Jaguar / Rolls/ Aston valt later met geen mogelijkheid zonder verlies te verkopen is. Als je intentie is om de auto op te rijden of in ieder geval erg lang te houden is dat geen probleem natuurlijk ...

Dat is inderdaad de intentie. De auto is puur voor de fun. Sterker nog. Hij blijft misschien wel voor altijd. Dat was overigens ooit ook de bedoeling voor de ZZZ...

Link naar reactie

Ik ben waarschijnlijk geen goed voorbeeld, maar toen mijn kinderen klein waren kocht ik naast mijn 745 een Golf Clipper. Die Golf heb ik nu nog steeds als 4 zitter cabrio, maar heb nu de M ernaast en voor het familie vervoer de X5. Voor het locale gebeuren een Polo en voor mijn vrouw sinds vorige week een Abarth 500 cabrio.

Je ziet het dus, als je eenmaal autos erbij koopt houdt het niet meer op, dus weet waar je aan begint :thumbup:

Link naar reactie

Ik zou zeker geen RHD kar kopen. Het is niet legaal zonder ombouw, en zelfs na ombouw blijft het stuur aan de verkeerde kant. Dit leidt vaak tot slechter zicht op kruisingen en tot het fenomeen dat andere bestuurders jouw meerijder ipv jouzelf aan aanstaren als ze iets van je willen. Onveiliger dus, en met kinderen zou ik dat niet doen.

Link naar reactie
Die Golf heb ik nu nog steeds als 4 zitter cabrio, maar heb nu de M ernaast en voor het familie vervoer de X5. Voor het locale gebeuren een Polo en voor mijn vrouw sinds vorige week een Abarth 500 cabrio.

Lekker dan dat zijn er 5, heb je zeker een lange oprit. :schater:

1 auto is vrij standaard, 2 is erg handig, 3 is gaaf, 4 is erg lux, maar 5???

Tja altijd baas boven baas weer.

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
1 auto is vrij standaard, 2 is erg handig, 3 is gaaf, 4 is erg lux, maar 5???

Gr, Ferry

Heb er 3 en dat vind ik al erg lux maar als het 3 BMW's waren dan vond ik het gaaf en lux :)

Gr Ruud

Link naar reactie
Ik zou zeker geen RHD kar kopen. Het is niet legaal zonder ombouw, en zelfs na ombouw blijft het stuur aan de verkeerde kant. Dit leidt vaak tot slechter zicht op kruisingen en tot het fenomeen dat andere bestuurders jouw meerijder ipv jouzelf aan aanstaren als ze iets van je willen. Onveiliger dus, en met kinderen zou ik dat niet doen.

Veiligheid heeft meer met de bestuurder te maken dan de plaats van het stuur. Maar Ja...je hebt gelijk. Zicht op kruisingen kan minder zijn. Je moet daar echter gewoon rekening mee houden. Ik heb afgelopen zomer veel met mijn Z in Engeland gereden en eigenlijk nooit problemen gehad voor wat betreft overzicht op kruisingen en rotondes

Link naar reactie

Inderdaad. Ik heb 3 jaar in Engeland gereden met mijn Nederlandse auto, geen enkel probleem.

Ik rijd ook veel in NL met mijn Engelse autos, en ook nooit een probleem gehad. Op een twee baans weg een beetje verder achter een vrachtwagen hangen zodat je beter overzicht hebt bij het inhalen, verder ook wel eens makkelijk want je weet precies hoe dicht je langs een obstakel kan gaan.

Link naar reactie

RHD, lijkt mij zeer frustrerend, ik zou iedere keer aan de verkeerde kant instappen en denken, verrek het stuur is weg :schater: , nee ik zou dat niet doen, dan maar een paar centen meer uitgeven, ik denk ook dat een eventuele verkoop later vele malen moeilijker wordt.

Gr Theo

Link naar reactie
  • Administrator
RHD, lijkt mij zeer frustrerend, ik zou iedere keer aan de verkeerde kant instappen en denken, verrek het stuur is weg :schater:

Zoals Hans Kazan ooit aan den lijve heeft ondervonden...

Link naar reactie
Inderdaad. Ik heb 3 jaar in Engeland gereden met mijn Nederlandse auto, geen enkel probleem.

Ik rijd ook veel in NL met mijn Engelse autos, en ook nooit een probleem gehad. Op een twee baans weg een beetje verder achter een vrachtwagen hangen zodat je beter overzicht hebt bij het inhalen, verder ook wel eens makkelijk want je weet precies hoe dicht je langs een obstakel kan gaan.

Ja, ik heb zelf ook 2 jaar in Engeland gereden met het stuur aan de verkeerde kant, dus ik weet ook heel goed hoe het is. Nee, ik heb ook nooit brokken gemaakt.

Je kan een superman bestuurder zijn, of een sukkel. Maar in beide gevallen gaat je veiligheid ietsje achteruit als je hier aan RHD begint. Zelfs superman kan ooit een kritiek moment hebben, moet je maar denken. Ik vind dat extra risico de besparing niet waard. Nog afgezien van het feit dat je hier redelijk voor schut rijdt in een BMW met het stuur rechts, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. :thumbup:

Link naar reactie
vind ik eerlijk gezegd RHD niet eens zo'n gek idee. Waarom niet eigenlijk? Het scheelt toch echt aanzienlijk.

Patrick, ik weet niet of je wel eens een RHD gereden hebt, maar het zuigt echt big time, zeker als je LHD en RHD door elkaar rijdt. Als er geschakeld moet worden in een RHD schiet mijn rechterarm in een reflex naar de deurbekleding.

En het jaar dat ik in de UK woonde met mijn LHD 58pk Renault 11TL heb ik menige inhaalactie "blind" gedaan en dat is vooral goed gegaan omdat Engelsen zo relaxed zijn in het verkeer en als tegenligger wel even voor je met een wieltje in de berm gaan :thumbup: . Ik denk dat je als RHD piloot in LHD Holland daar niet op hoeft te rekenen. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.