Ga naar inhoud

uitlijnen


OpaBMW

Aanbevolen berichten

Volgens een autobedrijf de Wit in Nieuwerkerk aan den ijssel stonden mijn achterwielen van mijn Z3 : uitspoor of toespoor,ik weet het even niet meer hij heeft alles losgemaakt en sleufgaten in de bevestiging gemaakt en alles weer gemonteerd,moet er eigenlijk uitspoor of toespoor zijn in de achterwielen ?

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

voorzover ik weet hebben de achterwielen altijd toespoor dit is gewoon nodig om de auto "in het spoor"te houden.

veel auto,s hebben geen verstelbare achteras en daar is het toespoor een vast gegeven,bij bv de e30 (weet ik nog van vroegah)kon je bussen krijgen met het gat uit het midden zodat je indien nodig het toespoor kon aanpassen.

ik denk zelf dat de z,s vrij veel (wat is veel)toespoor hebben om dat daardoor de wegligging beter is dan een setup met minde toespoor (denk ik)

de achteras van een z3 is te verstellen! deze kun je ook door middel van een een exentrische te verdraaien meer of minder toespoor geven.

bus dan kan natuurlijk de boel van afstelling raken door bijvoorbeeld versleten rubberbussen ,iets verbogen zulks.

geleufgaten vijlen enz is mijn inziens niet de bedoeling en ik vraag me dan ook af wat de "goede man"nu verkloot heeft aan je z!

ik zou denken dat het beter is om nieuwe bussen te monteren en alles goed af te stellen,of om te kijken of er niets verbogen is .

weet je zeker dat de monteur de juiste afstelgegevens gebruikt heeft??

kijk anders zelf even in d online tis http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/59/28

als voorbeeld misschien heb je een andere uitvoering maar t principe zal t zelfde zijn.

Link naar reactie
de achteras van een z3 is te verstellen! deze kun je ook door middel van een een exentrische te verdraaien meer of minder toespoor geven.

Hmm.. ik heb begrepen dat deze excentrische bussen niet standaard gemonteerd werden. Alleen als optie voor zij die het nodig hebben, of zij die het wilden, konden dat bij BMW bestellen en laten monteren. Uiteraard is dat nog steeds te doen.

De sleufgaten optie heb ik ook al gezien, maar dan in de vorm van een aftermarket kit (of was dat 'camber' afstelling??). De klemmen welke aan het subframe gelast zitten moeten er daarvoor af-geslepen worden, en de nieuwe gekochte afstelbare varianten erop gelast. Belangrijk is dat er ondanks de sleufgaten een borgings optie, en nauwkeurig afstel optie zit. Ik hoef je niet uit te leggen waarom dat belangrijk is denk??

Alleen sleufgaten lijkt me niet slim. Als de boel nooit meer los komt kan het, maar het is zeker niet de bedoeling. Als er iets standaard niet verstelbaar is (vooral bij zo'n high-end auto als de Z3) dan is het ook niet nodig. Als het dan wel nodig blijkt te zijn, dan moet je de conclusie kunnen trekken dat er blijkbaar echt iets mis is. Als je dan gewoon iets gaat zitten verbouwen zonder ook maar even iets na te vragen (excentrische bussen zijn er niet voor niets) dan zou ik dat auto-bedrijf ENORM wantrouwen!!!

Uberhaupt denk ik dat als het nodig is om de boel te verstellen het een schade geval betreft.. Standaard zou het goed moeten zijn. Tenzij je om welke reden dan ook van de standaard wil afwijken (race gebruik oid).. Maar dat is denk ik niet de bedoeling?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.