Ga naar inhoud

Toeristisch Ritje Duitsland 27 Februari


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Dat is toeval! Ik vraag me namelijk ook af wat je hier nog doet. :thumbup:

Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de rit en verwachtte leuke verhalen te lezen en foto's te zien. In plaats daarvan lees ik voornamelijk een discussie over een bonnetje bij de Italiaan. Maar inderdaad, jullie hebben helemaal gelijk...

Link naar reactie
  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
In plaats daarvan lees ik voornamelijk een discussie over een bonnetje bij de Italiaan.

Och, dat is nog peanuts vergeleken bij wat er soms in het verleden tijdens ritten allemaal is voorgevallen :rolleyes: .

Link naar reactie
Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de rit en verwachtte leuke verhalen te lezen en foto's te zien.

Laat ik je dan maar uit de droom helpen. Die knalritten gaan helemaal nergens over en ook helemaal nergens heen. Gewoon bruut RON98 wegstoken. Essentie: 400km rijden om 2x pizza te eten, inclusief veel humor.

Voor echt leuke rijdersverhalen en nog betere fotos... tja, daar hebben we de limborit voor! :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
Gewoon bruut RON98 wegstoken.

Die tijd ligt ook alweer achter ons... Olie stoken is helemaal "in" tegenwoordig :rolleyes:

Link naar reactie

Wedden dat onze ketelbinkie de volgende knalrit weer een andere kar heeft?

Moet natuurlijk wel weer iets mis zijn met het onderstel zoals de overlevering dicteert... wat zal het nu zijn.... een rem die aanloopt? Een paar wielbouten die eruit rammelen? :rolleyes::schater::rolleyes:

Link naar reactie
Niemand last van aquaplaning gehad met die snelheden? :sleepy:

250 km/u met regen, pfew :notworthy:

kan me niet herinneren dat ik hier last van had... :unsure:

DSC08216.JPG

DSC08215.JPG

:harhar:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
kan me niet herinneren dat ik hier last van had... :rolleyes:

DSC08216.JPG

DSC08215.JPG

:wave:

Ik zit eens goed naar de onderste foto te kijken (ja ja een beetje laat) en ik zie iets wat ik niet begrijp. In mijn M in de 5de versnelling staan de wijzers van de snelheidsmeter en de toerenteller min of meer synchroon. In bovenstaande foto wijkt dat aardig af. Hoe kan dat ?

Ging je een helling af ?

Of is er iets met chip tuning ?

Ben wel nieuwsgierig want ik kom toch echt niet veel verder dan 250 voordat de begrenzer me op de vingers tikt en dat is bij 7500 rmps.

Link naar reactie
In mijn M in de 5de versnelling staan de wijzers van de snelheidsmeter en de toerenteller min of meer synchroon. In bovenstaande foto wijkt dat aardig af. Hoe kan dat ?

Maik rijdt in een S54 ;) , koppelcurve zal ander verloop kennen dan S50 :m: vermoed ik :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zit eens goed naar de onderste foto te kijken (ja ja een beetje laat) en ik zie iets wat ik niet begrijp. In mijn M in de 5de versnelling staan de wijzers van de snelheidsmeter en de toerenteller min of meer synchroon. In bovenstaande foto wijkt dat aardig af. Hoe kan dat ?

Ging je een helling af ?

Of is er iets met chip tuning ?

Ben wel nieuwsgierig want ik kom toch echt niet veel verder dan 250 voordat de begrenzer me op de vingers tikt en dat is bij 7500 rmps.

Geen Chiptuning, geen helling, geen photoshop en de meter klom nog rustig door ;) .

de toeren/snelheidsbegrenzer zal waarschijnlijk wel zijn verwijderd.

Rijd inderdaad een s54 :) QP in plaats van de S50, dus daar zal wel wat verschil in zitten.

Ook reed ik hier op 19" wielen, deze hebben een grotere rolomtrek dan bijvoorbeeld 17" of 18". Voelbaar verschil is: hogere topsnelheid en minder trekkracht dan met kleinere velgen.

Link naar reactie
Geen Chiptuning, geen helling, geen photoshop en de meter klom nog rustig door :lachen: .

de toeren/snelheidsbegrenzer zal waarschijnlijk wel zijn verwijderd.

Rijd inderdaad een s54 :thumbup: QP in plaats van de S50, dus daar zal wel wat verschil in zitten.

Ook reed ik hier op 19" wielen, deze hebben een grotere rolomtrek dan bijvoorbeeld 17" of 18". Voelbaar verschil is: hogere topsnelheid en minder trekkracht dan met kleinere velgen.

16, 17, 18 en 19" hebben betrekking op de velgdiameter. De banden houden dezelfde buiten diameter en middels Pi*d bijft de rolomtrek gelijk.

Link naar reactie
16, 17, 18 en 19" hebben betrekking op de velgdiameter. De banden houden dezelfde buiten diameter en middels Pi*d bijft de rolomtrek gelijk.

zal ik de 18" en 19" velgen met banden erop even voor je naast elkaar zetten? ;)

de 19" wielen hebben duidelijk een grote rolomtrek, volgens mij omdat er geen plattere band voor is of omdat er met een plattere band haast niet meer met de auto te rijden valt.

Maar als je hierin gaat afwijken moet je ook je snelheidsmeter etc. opnieuw ijken ;)

als ik op 18" velgen rijd geeft de snelheidsmeter een te hoge snelheid aan ten opzichte van de GPS. met 19" velgen is de snelheid exact gelijk met de GPS.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.