Ga naar inhoud

Michelin Sport 3


Eddo61

Aanbevolen berichten

ik sta op het punt om nieuwe (zomer) banden te kopen nu is mij door mijn garage de Michelin sport 3 aangeraden.

is er hier iemand die ervaring heeft met deze banden onder zijn zzz?

ik ben met name benieuwd naar de rijeigenschappen en het geluid dat deze band in de auto produceerd???

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rainsports zijn gebaseerd op een achterhaald concept met die V groeven. Ze gaan snel cuppen.

De nieuwe Michelin PS3 schijnt betere natte eigenschappen te hebben dan zijn voorganger maar heeft ingeleverd ten kosten van... acht kijk ook zelf maar:

ANWB zomerbandetest 2010

Zoals je ziet is de Conti dus stiller volgens ANWB

Link naar reactie

Een ding is zeker. Je kan testen lezen wat je wil. Hoe jij een band persoonlijk ervaart kan altijd totaal anders zijn.

Zo is de Goodyear Eagle Asymetric toch zo'n hype geweest? Hij wordt ook door de ANWB weer als beste getest, behalve dan dat het verbruik hoger is dan de anderen (dus te veel rolweerstand) en daardoor eindigd hij lager.

Nou ik vond het helemaal niet zo'n lekkere band. Zeker niet op de voorwielen. Stuurt helemaal niet lekker door z'n hoekige randen, spoort daardoor te veel. De Michelins vond ik zo veel lekkerder rijden. Voor achterbanden wel weer erg geschikt en lekkerder dan de PS2. Maar zo'n persoonlijk mening kan je niet verwerken in zo'n test en is bovendien ook sterk afhankelijk van de auto en de maat. Als ik nu zomerbanden moest uitzoeken Wiat ik het ook niet. Ik heb nu Michelins en ik mag eind deze zomer wel nieuwe achterbanden maar ik durf de PS3 nog niet aan omdat ze te nieuw zijn. Pirelli (beste uit de test) vind ik maar niks en durf ik niet aan) Conti zou ik ook niet weten. De een zegt goed, de andere zegt "KUT" zie ik net...

Link naar reactie

ware woorden van de baron!

alleen worden bandenboeren helaas ook gedreven door wat zij op vooraad hebben of waarop zij de meeste marge kunnen krijgen en zijn daardoor niet altijd echt objectief.

ik was gister bij mn banden mannetje (voor winterbanden voor mn meissie <_<:thumbup: die ze niet hadden natuurlijk of ja voor woekerprijzen)

ik vroeg m wat hij vond,eeuuh hancook is ook van kumho (of andersom) dus ik tja hancook ik moet ze niet hebben ,hij wrom niet,ik troep?

nou dat was niet zo! tja eeh de tests,jah daar moet je niet naar kijke banden merken melden zich aan ,maar niet allemaal en die worden dus niet getest dus staan er slechter op.

zijn conclusie ,hancook is in japan merk nr 1 of 2 of zo en dat heeft een reden,die jappen exporteren mondjesmaat omdat ze hier al weinig verkopen.

enz enz

tja ik weet t niet hoor,het is net weer even te duur om een beetje te gaan uitproberen wat fijne banden zijn ,is ook alweer afhankelijk van automerk en type.

vroegah conti onder een e30 was een dikke nono ,die gingen cuppen als een gek nu met de z lijkt het geen probleem meer te zijn

.ik kan alleen maar mn ervaring doorgeven en ik ben tevreden met de conti,s en ach als ze een beetje piepen in een snelle bocht zij het zo.

ik zou voor de michelins gaan maar de bandenboer vond zelf dat ze vrij vlot sleten ,en ja ok nog iets meer grip maar erg snel nieuwe nodig.

dus de conti,s dan maar.

Link naar reactie

Precies de ene bandenboer maar dat is bij de dealer niet anders hebben zelf meer voordeel (vanwege contracten) bij het verkopen van bepaalde merkbanden dan weer een andere bandenboer/dealer.

Goedkoop is vaak duurkoop bij banden.

Michelin banden zijn in het algemeen toch wel de toppers en inderdaad zeer stil en slijtvast.

Gewoon je eigen voorkeur nog eens op internet bekijken en een keuze maken.

Rij zelf nu op Pirelli 6000 en die bevalt ook goed.

Groet, Ferry

Link naar reactie
bedankt voor de reacties,De Michelin's sport 3 liggen er inmiddels op : voor 225/45 17 en achter 245/40 17 en de eerste indruk is goed <_< verder moet ik het natuurlijk nog ff afwachten :thumbup:

Gezien je recente problemen met de grip op sneeuw, had ik in jouw geval voor allweather banden gekozen. Op m'n daily-ride (Punto 1.3 JTD Multijet) heb ik sinds een dik jaar (dus 50.000 km) een setje all-weathers liggen en ik moet zeggen : geweldig!. Vroeger was een allweather band een slecht compromis. Tegenwoordig zijn allweather banden prima. Zeker de GoodYear vector. Zelf heb ik de Vredestein Quattrac.

Last but not least: Michelin Sport is een goede keuze voor een zomerband!

(trouwens......prettige feestdagen)

Link naar reactie

ltjl Geplaatst Vandaag, 15:47

(Eddo61 @ 24 Dec 2010, 15:38)

bedankt voor de reacties,De Michelin's sport 3 liggen er inmiddels op : voor 225/45 17 en achter 245/40 17 en de eerste indruk is goed verder moet ik het natuurlijk nog ff afwachten

Gezien je recente problemen met de grip op sneeuw, had ik in jouw geval voor allweather banden gekozen. Op m'n daily-ride (Punto 1.3 JTD Multijet) heb ik sinds een dik jaar (dus 50.000 km) een setje all-weathers liggen en ik moet zeggen : geweldig!. Vroeger was een allweather band een slecht compromis. Tegenwoordig zijn allweather banden prima. Zeker de GoodYear vector. Zelf heb ik de Vredestein Quattrac.

Last but not least: Michelin Sport is een goede keuze voor een zomerband!

(trouwens......prettige feestdagen)

Hier heb ik andere ervaringen mee. Na afgelopen winter heb ik een Subaru Justy (Swift met 4x4) aangeschaft om mee naar het werk te blijven rijden (grote parkeerplaats en veel onachtzaam deurendeukvolk). Ook All weathers op laten leggen, maar vindt het helemaal geen toegevoegde waarde. Banden slippen voor het einde van de straat al vol met sneeuw en door het ontbreken van de wintergroefjes, slaat hij de sneeuw er ook niet uit.

Rij nu wellicht meer met de Z3 met winterbanden (Bridgestones) wat met een 4x4tje voor de deur wellicht beetje vreemd overkomt voor de buren.

Volgens mij kan iedereen het beste een set zomerbanden en winterbanden aanschaffen. Is effe een investering, maar uiteindelijk slijt het net zo snel/langzaam, maar rij je wel altijd met ideale rubber eronder.

BTW: Ik heb juist Bridgestones (zowel zomer- als winterbanden) gekozen omdat BMW dat voorschrijft, maar als ik bovenstaande lees ben ik zo'n beetje de enige hier. Kan iemand uitleggen waarom? Slechte ervaringen mee of slechte prijs/prestatie?

Link naar reactie

Zoals je zelf zegt, allweather is een compromis. En dat betekent dat je zowel in de zomer als in de winter geen optimale situatie hebt en door het gehele jaar heen altijd een langere remweg en minder grip hebt dan een medeweggebruiker met dezelfde auto met zomer-of winterbanden. Onbegrijpelijk dat mensen hiervoor kiezen m.i.

Link naar reactie

ik denk dat er van bridgestone afgeweken word omdat er geen enkele reden zou zijn dat een bridgestone band ideaal is.

waarom denk je dat bmw deze voorschrijft?

ik denk dat ze dat doen omdat bmw contracten heeft met hen waardoor bmw heeeeel goedkoop banden kan kopen ,en bridgestone een prima reclame heeft.

ze zijn best goed hoor begrijp me niet verkeerd maar ik vind de conti,s beter,en een ander zweert bij michelin.

idd een zomer en winterset is wat mij betreft ideaal,plus dat ik dan twee stijlen wielen die ik allebei mooi vind onder de z kan gebruiken.

dsc00270f.jpg

Uploaded with ImageShack.us

winter (maar dat was al duidelijk denk ik)

p4241795.jpg

Uploaded with ImageShack.us

zomer

btw vind ik de zwarte velgen met de hardtop net iets minder mooi staan dan met de softtop waarschijnlijk omdat het zwart dan wat meer in balans is.

Link naar reactie

@SanderE39:

Denk dat je in dat marketingverhaal best gelijk kan hebben.

Ach, hoewel ik best tevreden ben gaan die banden ook geen autoleven lang mee.

Volgende keer inderdaad maar eens wat anders proberen, dan weet je pas wat je hebt/had.

Verder deel ik je mening over twee verschillende sets velgen, wisselt leuk af.

Vind alleen je zwarte velgen, met of zonder dak, de mooiste variant :rolleyes: . Was het altijd maar 8 maanden per jaar winter ipv andersom.

Link naar reactie
Dus wel. Een beetje aandacht voor leesbaarheid mag. Het is hier geen Twitter.

pfffffff ;)

als je echt (en ik zeg dat nu nog maar 1 keer en ik trek me dr daarna nooooooit meer wat van aan)iets wilt bereiken ga dan die gasten aanpakken die echt niet leesbaar zijn.

daar hoef je niet eens je best voor te doen om die te vinden.

deze discussie is nl al een paar keer gevoerd en ik ben dr nu wel klaar mee vind je het erg?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.