Ga naar inhoud

Ideale Maat Winterbanden/ Velgen Z4?


Bombadil

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dacht ik zo te weten.

Dacht je of weet je zeker. :guitar:

Het is een algemeen gegeven in de bandenwereld dat je niet met bandenomtrek moet gaat verschillen met meer dan 2-3%. Idd omdat je ABS systeem daarop ingeregeld is.

Om deze reden is me zelfs een keer een bepaalde bandenmaat door de Leasemij geweigerd.

Ik weet dit echter niet zeker, kan me voorstellen dat de huidige (ABS) systemen zo slim zijn dat ze zich zelf kunnen aanpassen. :wave:

Link naar reactie

@ Pierre dacht dat het om de afwijking op de snelheidsmeter/kilometerteler ging, kan me voorstellen als je 3 ton rijdt en 5% afwijking naar boven hebt

je eigenlijk maar 285d.km gereden hebt. De lease maatschappij verkoopt mss. liever eentje met 15000km minder op de teller.

Ik zou verwachten, als je voorruit rijdt en niet uitbreekt: rechtsvoor?! :thumbup:

Is eigenlijk een strikvraagje, antwoord het reservewiel.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Naar ik weet; houden beide systemen de omwentelingssnelheid in de gaten. Ze meten daarbij de verschillen tussen de wielen (dus geen invloed bij 4 gelijke maten), de snelheid van ieder individueel wiel, en nog het eea. De marges van ABS en DSC variëren namelijk bij verschillende snelheden. Bedenk ook dat er een verschil is tussen het ingrijpen van zo'n systeem en de werking van zo'n systeem. Daarnaast grijpt ABS in vlak voordat je wiel blokkeert en dus niet als je wiel blokkeert (dit punt veranderd dus bij montage van een verkeerde bandenmaat). De controle van je bandenspanning werkt ook obv omtreksnelheid, deze heeft echter geen last van een kleinere of grotere maat omdat deze snelheidsonafhankelijk is en slechts kijkt naar de verschillen tussen de 4 banden.

Meer info is overigens te lezen in onderstaande links:

BMW ABS

BMW DSC

BMW DTC

BMW RPA

Link naar reactie

klopt benny

alleen kijken beide systemen er niet naar of de snelheid en het aantal omwentelingen bij elkaar horen als gegeven.

ze kijken alleen naar verschillen in omwentelingssnelheid ,en of een wiel stil staat ja of nee.

abs schakelt uit bij een km of 5 en misschien komt daar ietsje verschil in naar voren maar dat zal marginaal zijn

wel verschil merk je in bijvoorbeeld acceleratie van de auto met flink grotere wielen word de auto wat trager maar op top (bij voldoende vermogen)

uiteindelijk sneller,en in theorie zou de remwerking verminderd kunnen worden door het feit dat er met een grotere hefboom op los gelaten word.

mijn conclusie: ok iets groter uitkomen als af fabriek best maar maak t niet te bont.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.