Ga naar inhoud

Kan iemand mij dit uitleggen? (gladheid)


HAL2001

Aanbevolen berichten

205/55-16 Pirelli winterband eronder, niks mis mee!! Kennis met een MX5 op zomerrubber kwam bij mij de straat niet uit, ik uit de hopen sneeuw wel.....

Werk in een autobedrijf, merk het verschil dagelijks tussen zomer en winterbanden, het lijkt mij altijd de investering waard!

Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

........................ Zoals ik al schreef: ik heb ze nooit gehad. Echt nog nooit nodig gehad.

We hebben ook weinig sneeuw gehad de laatste jaren :thumbup: .

Overigens is het hebben van Winterbanden een (mode) verschijnsel van de laatste 5 jaar.

Als bedrijf, leveren wij bandenstellingen aan een grote banden-keten, om de Wisselbanden zomers/winters op te slaan.

Dat is 5 jaar geleden begonnen en we moeten elk jaar uitbreidingen leveren.

Link naar reactie

Modeverschijnsel, dat zou kunnen. Bewustwording, zou ook kunnen. Vroegah hadden auto's ook geen driepunts gordels of airbags.

Ook las ik dat de zomerbanden veranderd zijn. (en heel vroegah had je niet eens zomerbanden maar gewoon banden) Kan ik me iets bij voorstellen> als je je als bandenfabrikant meer gaat toeleggen op grip bij warm weer en slijtvastheid... kan ik me voorstellen dat de band minder geschikt wordt voor de winter. Maar dat is slechts een aanname.

Link naar reactie
Ook las ik dat de zomerbanden veranderd zijn. (en heel vroegah had je niet eens zomerbanden maar gewoon banden)

Hoelang is bij jou vroeger dan geleden?

We hadden in de jaren 70 en 80 al winterbanden hoor en dan nog met spikes erin wat inmiddels verboden is.

Dat waren nog eens echte winterbanden en had je weinig last van sneeuw/ijs.

Over de kwaliteit zomerbanden e.d. helemaal eens.

Gr, Ferry

Link naar reactie

Het zou best kunnen idd dat er in de 70-er jaren al winterbanden waren. Ik was toen nog maar een jongetje en er was nog geen internet. In mijn omgeving had iig niemand het over winterbanden. Dus waren ze iig nog zeker niet ingeburgerd (en dat zijn ze in feite nog steeds niet)

Ik kan me niet herinneren dat er in de winter van '79 met winterbanen werd gereden <_< Althans mijn vader had ze niet en verder niemand die ik kende. Kan me niet herinneren dat we ooit vast hebben gezeten. Wel kan ik me herinneren dat de straten zo glad waren dat wij niet omhoog kwamen toen we op bezoek gingen bij vrienden die in een schuin omhoog lopende straat woonden. Dat was wel spannend. Dat was die tijd dat we gingen schaatsen op straat... :thumbup:

Link naar reactie

Als ik zo kijk naar hoe je het rondom de Z3 en ons forum allemaal ervaren hebt...

En bedankt voor het in duigen slaan van mijn droom. Heel fijn. NOT.
Ik heb overigens de faq over de aankoop van en Z3 gelezen op dit forum. Die valt me een beetje tegen. Is er een serieuzere ergens wellicht?
Ik heb al even gekeken naar die clips van Brodit die op dit forum gesuggereerd worden, maar dat vind ik niks.
Hier mag een slotje op. (Dat kan ik niet zelf zie ik?)
Sinds oktober ben ik eigenaar van een Z3 en tot nu toe heb ik er weinig plezier aan beleefd in verband met de spoorvorming op mijn voorwielen.
Conclusie: Een Z3 is waardeloos in de winter?
Kun je nagaan hoe waardeloos een Z3 is in de sneeuw....

Dan krijg ik het gevoel dat nu alles wat slecht is wordt geprojecteerd op de Z3.

Staat een verkeerslicht te lang op rood, terwijl je in je Z3 zit: slechte wagen zo'n Z3

Rijd je door de McDrive met je Z3 en zitten er maar vijf kip nuggets ipv zes in het doosje: je had je toch heel wat meer voorgesteld van zo'n duitse auto

De winter die we tot nu toe beleven is er nu eenmaal een met veel "extreem weer waarschuwingen" en regelmatig een spits in de file-top10. Dat daar een auto met niet-winterbanden het zwaar heeft lijkt me logisch. Achterwielaandrijving is heel erg fijn, maar dan moet er wel tractie zijn. Als je in deze omstandigheden toch met niet-winterbanden wil rijden, is een FWD auto inderdaad beter.

Geef je Z nog een kans in de lente, dan kun je genieten van alles wat hij te bieden heeft waar hij nu niet aan toe komt. <_<

Link naar reactie
Het zou best kunnen idd dat er in de 70-er jaren al winterbanden waren.

Mijn schoonvader had in de jaren 70 drie sets banden voor zijn BMW 528: zomerbanden, winterbanden en sneeuwbanden. Die laatste gingen er op bij de ritjes richting de wintersport. Ergens in de 80's is ie dan toch maar omgegaan naar twee sets banden, zomer en winter. Maar ik geloof dat hij een uitzondering is. <_<

Ik heb zelf winterbanden sinds mijn eerste leasebak in 2001. Als je dat verschil eenmaal ervaren hebt wil je niet meer zonder.

Link naar reactie

Mijn ouders hadden dan ook geen BMW in de jaren 70, en nu nog steeds niet. Wij hadden toen alleen maar aftandse 6e hands barrels. Ik denk dat we blij mochten zijn dat er uberhaupt banden opzaten, en dat ze er op bleven :schater:

Dan krijg ik het gevoel dat nu alles wat slecht is wordt geprojecteerd op de Z3.

Zo'n ervaring had ik ook gisteren. De vrouw die boos en vertwijfeld uitriep:

"wat een rot auto!!! andere mensen komen helemaal niet vast te staan in de sneeuw en ik wel! De volgende keer wil ik ook gewoon een normale auto!!"

Waarop ik zei dat ik 'm op MP zou zetten en dat ze zelf een andere mocht gaan uitzoeken. Die avond ben ik alle plekjes langs gegaan met de BMW waar ze had geroepen dat ze vast stond en weggeduwd moest worden. En wat denk je: ik kwam gewoon overal doorheen en kon na stilstand gewoon beheerst wegrijden.

Dus: misschien zit 't m toch wel in de manier van berijden? <_<

Na de spoedcursus vanmorgen met uitleg over de ASC en de tip met weinig gas de auto eerst te laten rollen en niet metteen een dot gas te geven, lijkt alles goed te gaan. Waar ze gisteen vast kwam te staan kwam ze nu gewoon weg zonder problemen.

Link naar reactie
  • Administrator
Als ik zo kijk naar hoe je het rondom de Z3 en ons forum allemaal ervaren hebt...

Dan krijg ik het gevoel dat nu alles wat slecht is wordt geprojecteerd op de Z3.

...

Geef je Z nog een kans in de lente, dan kun je genieten van alles wat hij te bieden heeft waar hij nu niet aan toe komt. :thumbup:

Hear! Hear! <_< Geef de moed niet zo snel op HAL2001, zul je ongetwijfeld ook niet doen als je Franse liefhebberijen WEER een elektronica / roestprobleem hebben ...

Link naar reactie
Ook las ik dat de zomerbanden veranderd zijn. (en heel vroegah had je niet eens zomerbanden maar gewoon banden) Kan ik me iets bij voorstellen> als je je als bandenfabrikant meer gaat toeleggen op grip bij warm weer en slijtvastheid... kan ik me voorstellen dat de band minder geschikt wordt voor de winter. Maar dat is slechts een aanname.

Denk dat het wel zal kloppen.

"Tot voor, pakweg, 10 jaar werden All season banden gemaakt.

Kan me voorstellen dat grote banden jongens nu zomer- en winterbanden hebben en ze beide verder ontwikkelen/optimaliseren naar de eisen.

Link naar reactie

Om in goed in sneeuw te rijden moet je ervaring hebben.

Aangezien we in Nederland weinig sneeuw gehad hebben, ontbreekt dit bij de meeste mensen. Is logisch en niks mis mee.

Wat je wel kunt doen is oefenen! Zoek een rustige plek/groot parkeertein uit.

Als je niet weg kunt komen, Voorwielen minsten recht zetten, niet vol gas geven, maar stationair 5 cm vooruit, en achteruit Dan 10cm voor uit, achteruit. Enz.

Dan achteruit, rustig aanloopje nemen en ........ Hoppa!

Ps. een sneeuwschep meenemen helpt ook, als je achter een bobbel blijft hangen.

Link naar reactie
Geef je Z nog een kans in de lente, dan kun je genieten van alles wat hij te bieden heeft waar hij nu niet aan toe komt. <_<

Ga ik zeker doen hoor. Het is een confronterend lijstje zo met al mijn opmerkingen. Zullen we het er maar op houden dat ik het leuk vind om te provoceren? Hmmmm.... Dat is ook niet leuk. Maar zo negatief ben ik in de praktijk echt niet over de Z3 hoor. Ik reageer gewoon te fel. Dat zie ik nu wel. Inmiddels staat de Z nu dankzij Roodkapje op winterbanden en de eerste ervaring is zeer positief.

Link naar reactie
de eerste ervaring is zeer positief.

dat klinkt al beter! :thumbup:

Het forum heeft je tenminste al een Z-geheim opgeleverd....

Topic mag op slot dankzij Roodkapje.
Inmiddels staat de Z nu dankzij Roodkapje ...

<_<

Link naar reactie
dat klinkt al beter! :thumbup:

Het forum heeft je tenminste al een Z-geheim opgeleverd....

<_<

Zeker. Ben er in korte tijd al 3 keer geweest en tot nu toe tot volle tevredenheid. En verder heb ik hier al veel bruikbare informatie opgedaan zoals bijvoorbeeld het bijwerken van het leer van de stoelen.

Link naar reactie
Zo'n ervaring had ik ook gisteren. De vrouw die boos en vertwijfeld uitriep:

"wat een rot auto!!! andere mensen komen helemaal niet vast te staan in de sneeuw en ik wel! De volgende keer wil ik ook gewoon een normale auto!!"

Waarop ik zei dat ik 'm op MP zou zetten en dat ze zelf een andere mocht gaan uitzoeken. Die avond ben ik alle plekjes langs gegaan met de BMW waar ze had geroepen dat ze vast stond en weggeduwd moest worden. En wat denk je: ik kwam gewoon overal doorheen en kon na stilstand gewoon beheerst wegrijden.

Dus: misschien zit 't m toch wel in de manier van berijden? <_<

Na de spoedcursus vanmorgen met uitleg over de ASC en de tip met weinig gas de auto eerst te laten rollen en niet metteen een dot gas te geven, lijkt alles goed te gaan. Waar ze gisteen vast kwam te staan kwam ze nu gewoon weg zonder problemen.

over 3 jaar kun je die van mij kopen. Ik geloof dat mijn vrouw nooit meer zonder xdrive wil, de auto ligt als een magneet op de weg, wat je ook met het gaspedaal doet. Je moet gewoon opletten dat je niet vergeet dat remmen toch echt langer duurt dan normaal. Wanneer zou er een z4 met xdrive komen???? Normaal 100% op de achterwielen en indien glad, daar waar het nodig is.

Link naar reactie
.......Rijd je door de McDrive met je Z3 en zitten er maar vijf kip nuggets ipv zes in het doosje:

Z0'n voorbeeld verzin je niet!.

Dit moet autobiografisch zijn :schater:

Deze traumatische ervaring heeft blijkbaar diepe indruk op je gemaakt, maar is waarschijnlijk verergerd doordat je vrouw 3 stukjes op eiste en er maar 2 voor jouw over bleven :schater:

Link naar reactie
Dit moet autobiografisch zijn :schater:

Nee, nadat ik met de Z door de "McPin" geldautomaat ben gereden in Oostenrijk.....

Alpentour%202010%20157.jpg

....ga ik met de Z3 niet meer door een "drive". De auto is gewoonweg te laag, en bij een roadster kun je het dak nog open doen, dat kan bij zo'n <_< coupe niet.

Ik had me er toch meer van voorgesteld, zo'n Z3 coupe :thumbup:

Link naar reactie
Nee, nadat ik met de Z door de "McPin" geldautomaat ben gereden in Oostenrijk.....

....ga ik met de Z3 niet meer door een "drive". De auto is gewoonweg te laag, en bij een roadster kun je het dak nog open doen, dat kan bij zo'n ;) coupe niet.

Ik had me er toch meer van voorgesteld, zo'n Z3 coupe :D

Goed dat een QP zo'n bekrompen binnenruimte heeft, anders hadden wij toen plat gelegen van het lachen.

Toch nog de helderheid gehad om deze pic te nemen :schater:

Link naar reactie
Nee, nadat ik met de Z door de "McPin" geldautomaat ben gereden in Oostenrijk.....

....ga ik met de Z3 niet meer door een "drive". De auto is gewoonweg te laag, en bij een roadster kun je het dak nog open doen, dat kan bij zo'n :D coupe niet.

Ik had me er toch meer van voorgesteld, zo'n Z3 coupe B)

Als ik eens met de QP naar het werk rij (gebeurt zelden), dan moet ik er ook uit om met mijn badge de poort te openen. ;)

Op dat vlak is mijn E46 Touring dan toch de betere auto (op nog een paar andere vlakken ook overigens, maar laten die onvolkomenheden nu net de charme van de 'Triple Z' uitmaken)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.