Ga naar inhoud

Kan iemand mij dit uitleggen? (gladheid)


HAL2001

Aanbevolen berichten

Onze Renault Scenic zonder winterbanden rijdt probleemloos door de gladheid. Maar ik ben gedwongen om morgen met de trein te gaan want ik kom met mijn Z3 niet eens de straat uit. (De Scenic is morgen al in gebruik) Nee, ik heb geen winterbanden, maar zelfs al zou ik ze hebben dan vrees ik dat ik de straat nog niet uit zou komen. Ik baal er van....

Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb echt nog nooit winterbanden gehad. Sterker nog: ik heb ze nog nooit nodig gehad. Maar dit is dan ook de eerste keer dat ik een auto heb met achterwielaandrijving. Iemand nog mooie velgen met winterbanden te koop? En die moet je dan ook weer opslaan in de zomer. Pfffff wat een hobby.....

Link naar reactie
Golf V met 4 seizoenbanden, overalmoeiteloos doorheen

zzz staat veilig in de garage en blijft daar ook mooi :rolleyes:

Dodge Nitro met 4x4 sperdifferentieel, overalmoeiteloos doorheen.

zzz staat veilig voor garage en blijft daar ook mooi :rockon:

Link naar reactie
Dodge Nitro met 4x4 sperdifferentieel, overalmoeiteloos doorheen.

zzz staat veilig voor garage en blijft daar ook mooi :rolleyes:

leuk zo,n 4x4 maar remmen gaat met glad weer ook niet ik heb zelf een Toyota Land Cruiser gehad dus heb ervaring ermee

gisteren zag ik nog een debiel met een kia een schuiver maken reed veel te hard met zijn ,,jeep,, toen hij moest remmen. gelukkig had hij alleen zelf schade

Link naar reactie

Er is natuurlijk ook een verschil tussen de zomerbanden.

De een heeft betere prestaties dan de andere op sneeuw.

Wat ontzettend meetelt is de band breedte

Een lekkere brede band is waardeloos in de sneeuw .

Hoe smaller hoe beter ( druk per cm2 neemt dan nl toe)

Gun je Zet en jezelf een lekkere winterband . Een hemelsbreed verschil

De kortere remweg kan je wel eens een hoop narigheid schelen.

Je ziet vaak dat men heel kien is op de zomerbanden ( de beste bv michelin etc) maar winterbanden ho maar

Bij temp onder de 10 gr heeft een winterband al vele voordelen

Nou die geweldige zomerband komt dus alleen maar ca 6 maanden tot zijn recht ........

Link naar reactie
Gun je Zet en jezelf een lekkere winterband .

Zoals ik schreef: heb ze met andere auto's nooit nodig gehad en nu met de Z wel. Bovendien denk ik dat zelfs winterbanden geen grip hebben in mijn straat en daar baal ik van. Heb al bijna spijt van de aanschaf. Het moet maar snel mooi weer worden.

Oh ja, en ik heb nu al geen breden banden. 15 inch velgen en 205 breed. Niks bijzonders dus. De 18 inch-velgen waren er al af vanwege verschrikkelijke spoorvorming.

Link naar reactie

Mijn Z3 staat op Z-Star velgen met 205/55/R16 (Toyo) winterbanden. De wagen word door m'n vrouw gewoon 3x per week gebruikt voor woon werk verkeer, ook nu d'r sneeuw ligt. Als extra heb ik een zak van 20 liter kattenbakvulling in m'n kofferbak liggen (hoeft niet per sé kattenbakvulling te zijn hoor, maar aangezien ik toch een kat heb....:-). Ik ga nou niet beweren dat de Z3 "geweldig" rijdt in de sneeuw, maar je kunt d'r prima en zonder problemen mee rijden. Je dient wel te anticiperen op de situatie.

Link naar reactie

Z staat heerlijk droog in de garage. Maar de dagelijkse ritjes worden gedaan met de E46 325Ci, uiteraard ook achterwiel aangedreven. Waar je met de Z bijna het hele jaar plezier hebt van de achterwielaandrijving (ff je ogen dicht doen, denk aan droog weer en je ziet de bult in de motorkap weer omhoog komen als je gas geeft) is het een paar weken per jaar met dit weer een groot drama. Winterbanden of geen winterbanden ik kom op dit moment ook nergens normaal weg. Maar rij je eenmaal en je hebt een beetje de ruimte dan is het heerlijk een beetje driften (staat hier ergens een heel leuk filmpje over). Lukt het wegrijden echt niet, probeer het vanuit de 2e versnelling met heel licht gas geven. 2 stukkies tapijt bij de achterwielen wil ook nog wel eens helpen.

Maar ik kijk ook al uit naar de zomer! :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.