Ga naar inhoud

Positie Versnellingspook In Z'n Vrij

Niblick

Aanbevolen berichten

Even de technische Z-ers een vraag voorleggen:

Net mezelf voorgesteld, maar wil ook graag in het technische gedeelte deze vraag stellen.

Ik ben op zoek naar een Z3 face-lift, handgeschakeld met 6 cilinder motor. Ik heb een mooie gevonden, maar het volgende viel me op:

De versnellingspook stond in z'n vrij helemaal naar rechts..Normaal gesproken zou de pook toch gewoon in het midden moeten staan?! Wat is hier aan de hand en is het een serieus probleem? Wat is de oplossing en is dit kostbaar?

Kortom, is het standaard/normaal voor een Zzz dat de pook in z'n vrij helemaal naar rechts staat? Zo niet, wat is de oorzaak? Kan het kwaad en is reparatie kostbaar?

Alvast dank voor de info!

Greets,

Niblick.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op alle :rambo: :fiew: staat de pook in het midden,

Het probleem komt wel vaker voor, meestal al heeft de ZZZ al wat km op de klok staan.

Kan soms verholpen worden door olie wissel (met toevoeging).

Het is wel zo dat dit meestal alleen voorkomt bij koude motor, heb je hem goed warm gereden komt de pook weer in zijn middenstand.

Link naar reactie
Nee, nou ben ik gerustgesteld :rambo: . Ga ik nog eens voor iemand kijken in de kou :fiew: .

Nog nooit problemen gehad met die bak. Eerst maar eens warm rijden dus.... :schater:

Ga nog maar eens naar buiten dan, en duw de pook naar rechts komt hij weer terug naar het midden dan is het goed, blijft hij naar rechts staan kan je je toch nog ongerust maken :thumbup:

Link naar reactie
Op alle :rolleyes::unsure: staat de pook in het midden,

Het probleem komt wel vaker voor, meestal al heeft de ZZZ al wat km op de klok staan.

Staat 110K op de teller. Lijkt me niet overdreven veel. Aan de rest van de auto is de km-stand niet af te lezen, want het is een plaatje.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

NU we het toch over "versnelling-spookjes" hebben :thumbup:

Situate: Als mijn versnellingsbak nog koud is.. en ik moet bijvoorbeeld uitparkeren..

Handeling: Als ik dan van mijn 1 te snel naar zijn R ga, dan "poets" ik altijd even de tandjes van de bak..

Terwijl als ik het rustig doe er niets aan de hand is?

Vraag: kan het zo zijn dat dat komt omdat het schakel meganisme/koppelingspedaal etc

nog koud is, waardoor het nog niet zo snel werkt.., want als mijn versnellingsbak op temp. is, heb ik nergens meer last van.. het is puur en alleen bij een koude start.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in