Ga naar inhoud

Europatour Editie I: Zwitserland / Noord-italië 3 T/m 9 September 2011

BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

• Administrator

Frank ik stuur je zo wel even een Tyre bestandje voor BMW navi. Ik weet alleen niet of dat werkt. Volgens mij kon Arno er de vorige keer ook niets mee.

Link naar reactie
  • Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook bedankt voor de info, ziet er zeer verzorgt/uitgewerkt uit.

De BMW navigatie is superieur aan de Garmin (groter scherm, beter aangeven van afslag, beter geluid etc) dat ik ook graag de adressen van sommige WAYPOINTS (adressen waar je naar toe MOET,) heb.

Adressen van hotels was ik al van plan om in te voeren. Sluit me dus graag aan bij Frank.

Als we lokaal routes gaan rijden doe ik dat natuurlijk met de Garmin.

Link naar reactie
  • Administrator

Henk, jij hebt toch weinig te doen... als je zo'n .itn bestandje opent met Windows Kladblok, dan zie je alle coördinaten. Leef je uit! <_<

:blink:

Link naar reactie
Henk, jij hebt toch weinig te doen...

Overdag net zo weinig als jij?

...als je zo'n .itn bestandje opent met Windows Kladblok, dan zie je alle coördinaten.........

Je overschat me, maar voel me wel gevleid.

Link naar reactie

Juist collega. Hoe krijg je dit erin <_< . Ik heb nog geen USB aansluiting in mijn Navi. gevonden

Het omzetten van extensie is geen probleem.

Onze A.I.O (administrator In Opleiding) Stoploss en ik weten niet hoe we die gegevens moeten laden

Link naar reactie
  • Administrator
En dat boek krijgen we als we niet in Venlo komen ... Bij de eerste stop neem ik aan

Jij wel :blink:. Volgens mij rijden jullie met Ruud en Marijke op toch? Ik hoorde Ruud al over de A12 afrijden over Oberhausen, maar da's om en kom je aan de oostkant van de Rijn uit.

Sneller is dan OF over Venlo (dus bij vertrekpunt) of over de A57/A1/A61 Goch/Krefeld. Beide wegen kun je flink doorgassen. Over Oberhausen niet.

Juist collega. Hoe krijg je dit erin <_< . Ik heb nog geen USB aansluiting in mijn Navi. gevonden

Ook niet in je dashboardkastje?

http://www.bmw-routes.com/data/route-trans...usb_both_de.pdf

Zie ook

http://www.bmw-routes.com/de/de/about/bmw-route-transfer.jsp

Link naar reactie

pff...

BMW ConnectedDrive bietet die Routenübertragung über USB für Besitzer eines der neuen

BMW Modelle mit dem iDrive Bediensystem der neuesten Generation und dem Navigationssystem

Professional. Also im BMW 1er und 3er (ab Produktionsdatum 9/08), im BMW 7er (ab Produktionsdatum

11/08), im BMW 5er und 6er (ab Produktionsdatum 12/08), im BMW Z4 (2009), im neuen

BMW X1, BMW X5 und BMW X6 (2009) sowie im neuen BMW 5er Gran Turismo (2009).

Link naar reactie
  • Administrator

Hmmm, dan zou het dus bij Arno wel moeten kunnen. Bestandjes uitpakken en op USB stick zetten.

Zit er geen bluetooth op die van jou Frank, dat je ze daarmee kunt inladen? <_<

Link naar reactie
pff...

BMW ConnectedDrive bietet die Routenübertragung über USB für Besitzer eines der neuen BMW Modelle mit dem iDrive Bediensystem der neuesten Generation und dem Navigationssystem Professional. im BMW Z4 (2009),[/quote]

Juist.

En Frank en ik rijden in oude barrels. Is het nou nodig om zout in de wond te strooien?

Link naar reactie

@ Henk. Praat jij ff voor jezelf. <_< Een Z4 :P uit 2006 is niet oud en zeker geen barrel. Sterker nog het is de beste en snelste auto van dit schrootbakkenforum. Wees blij dat ik hier nog wil posten en jullie tijdens ritten mijn uitlaten laat zien.

@ Rob. Dat er een USB aansluiting in zit wil nog niet zeggen dat je iets in je Navi kunt laden vriend. In jouw monturen past toch ook geen thermopane winkelruit :blink:

Link naar reactie
  • Administrator
In jouw monturen past toch ook geen thermopane winkelruit <_<

Neem +14 dioptrie in brekingsindex 1.5... moet jij dan eens opletten wat voor thermopane je krijgt :blink:

Link naar reactie
  • Administrator
Stuur mij die bestanden maar dan zet ik ze op een stick en probeer ze ....

Top! Zal straks even kijken, Routebook moet nog af <_<

Link naar reactie

Ollie, de elf komt waarschijnlijk pas in de winter. Het huidige voertuig is binnenkort officieel te koop. Hij waarvan we de naam niet noemen heeft mij beledigd met een bod waarvoor je nog geen 3 liter koopt dus met dat mannetje ben ik helemaal klaar. Als je het niet kunt betalen moet je ook niet interessant lopen doen toch?

Ik mag toch hopen dat jullie met de elf komen .. En je het huidige voertuig aan die lange te D verkwanseld hebt <_<
Link naar reactie

Ik heb ook nog even op de BMW navi DVD zitten kijken of ik daar de de eventueel geconverteerde ITN-bestanden zou kunnen plaatsen. Er staan namelijk POI's op dus die kun je in een van de mappen terugvinden.

Het lijkt mij niet mogelijk met de eerder genoemde conversietool omdat je geen idx bestanden kunt maken, daarnaast moet je dan nog een link/verwijzing maken op de DVD om de POI's aan te kunnen roepen en weer een nieuwe DVD branden. Als het al zou lukken en je zou alle coördinaten voor alle dagen opnemen dan blijf je je m.i. een ongeluk selecteren.

Je kunt ook niet handmatig coördinaten ingeven, dat valt mij overigens wel tegen. Dus lijkt het mij alleen handig om de eindpunten met adressen op te nemen in de BMW navi. Die zie ik dan wel t.z.t. in de documentatie.

Gelukkig heb ik nog een (wat oudere) TomTom liggen, dat werkt wel. Althans de ITN bestanden zitten erin maar ik heb niet eerder met dit soort routes gewerkt.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb volgens mij de oplossing al gevonden...

De tyre bestanden werken w.s. wel, alleen moeten ze op een bepaalde manier via een USB stick in een bepaald mapformaat ingeladen worden.

Op de USB stick zou het volgende moeten staan:

Hoofdmap: BMWData

Submap: Nav

Daarin de: ***tar.gz bestanden

Zo exporteert BMWonline ze ook, dus dit zou m.i. moeten werken.

Ik heb je zojuist een zipje gemaild Arno die je dan op een USB stick kunt uitpakken.

Link naar reactie
Als je dan toch die route doet ga ook naar Vence en bezoek Fondation Meaght. Dit is 1 van de mooiste musea voor modèrne en hedendaagse kunst. St. Paul de vence is ook de moeite waard.
Ik heb net even op de site gekeken en dat ziet er inderdaad uit als een museum waar ik me prima zou kunnen vermaken. Ik ga dit dus zeker in gedachten houden. Dank je wel, super goede tip! <_<
Link naar reactie

ik heb net even naar het route systeem van bmw op de site gekeken en het is niet mogelijk om een route van een ander bestand te gebruiken/importeren. Je kunt wel zelf een route maken met een beginpunt en eindpunt en hiertussen de route laten verlopen hoe jij dat wilt. Dit op een beetje dezelfde manier als mapsource en tyre. Zomaar een route bestand op een usb stick zetten zal dan niet werken, alleen met de routes die je via de site van bmw gemaakt hebt en op de usb stick gezet hebt gaat werken.

Poi locaties op de dvd toevoegen zal dus ook niet werken omdat dit dan gewoon een locatie is en waar je dan niet kunt kiezen hoe je ernaar toe rijd, de navigatie zal niet de leuke weggetjes pakken die de route maker uitgezet heeft, tenminste niet volledig.

Het is wel mogelijk maar dan moet je er een beetje tijd insteken. Je begint dus met het startpunt en eindpunt aan te geven op de site, eerst land dan plaats en verdere adres gegevens, zie de invoervelden op de site.

Dan wordt er vanzelf een route gemaakt tussen deze 2 punten, deze route kun je dan weer aanpassen door de route naar andere wegen/punten te verleggen en zo zou je de route helemaal na kunnen maken, geen idee of dit 100% goed gaat. Mischien handig om de route eerst uit te printen via mapsource/tyre en dan de route op de site zo goed mogelijk na te maken.

Daarna moet je nog een naam aan de route geven, altijd handig als je meerdere routes hebt <_<

Je kunt er nog een beschrijving bij doen over de route en een afbeelding er bij plaatsen, dan moet je de route opslaan, bijvoorbeeld op je bureau. Op je bureau blad verschijnt een ZIP bestand dat je uitpakt met winzip of winrar. Het uitgepakte bestandje (BMWData) zet je op de usb stick en dan kun je de route in je navigatie laden.

Helaas heb ik dit systeem niet anders had ik het even uitgeprobeerd, mocht iemand er de tijd in steken en het werkt laat maar even weten. Het lijkt veel werk maar als je het 1 (2, 3, 4, 5) keer gedaan hebt dan stelt het niet zoveel voor net als bij mapsource en tyre.

EDIT; je kunt de route in tyre opslaan als tar bestand, dit bestandje plaats je op de usb stick in de map BMWData/Nav/

Dus in de map Nav plaats je het tar bestand en dan zou het moeten werken :thumbsup:

Mischien kom ik/wij vrijdagavond nog even bij van der valk rondneuzen want ik/wij wonen er bijna tegenaan, en zaterdag ga ik richting nurnburgring en jawel kom ik ook langs het tankstation bij de grens :thumbup:

En voor diegene die de itn bestanden omzetten naar garmin controleer daarna even goed de routes of deze hetzelfde zijn, deze willen nogwel eens afwijken na het omzetten.

in iedergeval veel plezier en hopelijk goed weer :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
maar nu zie ik dat de lunchstop van zaterdag in ieder geval niet als tussenpunt gemarkeerd is.

Routepunt 3 en je ziet Raststätte Hockenheim <_<

Link naar reactie

Dat gaat niet werken, alleen de route 's die je in het systeem van BMW online maakt worden door de e89 en gelijkgestemden herkend.

Route 's gemaakt in tyre in de zgn BMW convig werken alleen bij BMW motoren

Dat is dan jammer, dan blijft alleen de mogelijkheid over dat je de route`s op de website van bmw overtrekt en dan in de navigatie laad. En niet in de MK4 van de e85 dat gaat inderdaad niet lukken :thumbsup:

Of misschien dat je het XML bestandje in je tar bestand kunt manipuleren dat het wel werkt?

Dus kijken wat voor gegevens er in het XML bestand staan die je van de bmw site hebt en die van tyre, mischien met wat knip en plak werk dat het wel werkend te krijgen is <_<

Maar ik heb helaas nog niet zo`n systeem en bijpassende ZZZZ anders had ik het wel uitgeprobeerd, bij de MK4 lukt me ook al veel wat niet kan volgens de BMW dealer :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik ben voor alle BMW Navigatie "slachtoffers" al wat in elkaar aan het knutselen om zelf in te kunnen voeren...

Geduld <_<

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.