Ga naar inhoud

Gezocht/gevraagd: Business Cd Rds

Aanbevolen berichten

• Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit zijn bijna allemaal radio`s voor in een E39 of E46 en die gaan niet in E36(Z3) passen. De nieuwe die worden aangeboden zijn meestal radio`s van Rover(toen Rover in handen van BMW was) en hebben volgens mij groene verlichting en een sticker over het Rover logo.

Link naar reactie
Overigens snap ik de aantrekkingskracht van die BMW-radio's niet. Geen MP3, geen bluetooth, geen handsfree bellen dus e.d. Of zijn daar oplossingen voor bedacht?

Ze zijn origineel, en dat is voor velen een punt.

De radio's die een CD-wisselaaraansluiting hebben, kunnen ook MP3-spelers aansturen via een aftermarket interface. Of je kunt er een dedicated mp3-speler incl. interface op aansluiten.

Link naar reactie

RonLittle, Ik denk dat dat inderdaad precies de link is waarover ik gehoord heb.

Als iemand er toevallig nog een (dichterbij en zonder ebay betaaldinges) heeft, mag dat ook per PM. Anders geeft de vrouw me er een van die Duitser voor de kerst :thumbup:

en ja, liever een MP3 interface dan een wisselaar.

sowieso bedankt voor de tips allemaal.

Link naar reactie

Ik zou het ook graag orgineel houden maar een bak mp3-tjes achter de hand is ook wel erg makkelijk.

Ik zoek dus al een tijdje naar een oplossing en liefst ook nog met een carkit om mijn Becker Traffic Pro te kunnen behouden maar daarbij ook handsfree te kunnen bellen en muziek af te spelen van MP3 speler oid.

Ik kwam het volgende tegen....iemand ervaring met deze Parrot carkit met mogelijkheid om USB, Ipod of zelfs met de geintegreerde Sd kaart muziek af te spelen.

Ik heb in twee auto's een Parrot carkit gehad......welliswaar de simpele versies..........en ben er eigenlijk altijd wel tevreden over geweest.

parrotmki9200.jpg

De Parrot MKi9200 heeft talent voor muziek. Hij wordt geleverd met een speciale kabel en pas zich aan alle muziekbronnen aan: iPod, iPhone, USB-sleutel, Bluetooth-Stereo (A2DP) telefoon, MP3-speler of iedere andere analoge draagbare muziekspeler.

De Parrot MKi9200 heeft bovendien een SD/HC compatibele SD-kaartlezer aan de zijkant van het scherm. De MKi9200 toont de complete afspeellijst met de naam van de artiest, de titel van de song en zelfs in kleur de hoes van het bijbehorende album, als deze in de iPod, iPhone of op de USB-sleutel is opgeslagen.

De muziek wordt afgespeeld op alle luidsprekers van de auto zodat de bestuurder en passagiers kunnen genieten van de uitzonderlijke geluidskwaliteit en de adembenemende effecten van de Virtual SuperBass en de Sound Spatializer.

Specificaties:

Bluetooth

•Bluetooth v2.0+EDR

•Bluetooth-profielen: HFP, HSP, OPP,

•PBAP, A2DP, AVRCP, SYNC (IRMC)

•Andere profielen: Sync-ML, Synchro AT, Synchro Nokia

•Pairing: maximaal 5 telefoons

Audio

•DSP, full-duplex, geavanceerde ruis- en echo-onderdrukking

Muziek

•kabel voor iPod/iPhone, USB-kabel voor MP3-spelers,

streaming audio van alle Bluetooth Stereo-bronnen (A2DP), lijningang en lijnuitgang, SD-kaartlezer (in het scherm)

•Digitale stereoaudioversterker 20 W

•Schakelt automatisch het geluid van de autoradio uit tijdens telefoongesprekken en het afspelen van muziek

•Stem van de beller en muziek klinken via de autoluidsprekers

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Ik kan me vergissen maar dacht dat Bridders zo'n oplossing heeft, echter zonder de display denk ik maar geïntegreerd (?). Vrijdag gehoord dat Bas eg te spreken is over de kwaliteit. Met geopende kap bellen bij 120km/u is geen probleem.

Link naar reactie
Ik zoek dus al een tijdje naar een oplossing en liefst ook nog met een carkit om mijn Becker Traffic Pro te kunnen behouden maar daarbij ook handsfree te kunnen bellen en muziek af te spelen van MP3 speler oid.

Hee ad,.. Geen ervaring met die Parrot, maar wel met een andere. Namelijk de versie speciaal gemaakt voor op de Motor (weet 't type nr. even niet uit m'n hoofd).

Eigenlijk werkt die hetzelfde. Wat ik daarmee doe, is dat ik 'm in de AUX in plug van m'n communicatie-systeem welke ik al op de motor had zitten. De Parrot neemt vervolgens via BT m'n telefoon over. Omdat de Parrot A2DP heeft kan ie ook m'n MP3 tjes afspelen omdat ie m'n telefoon als hoofdtelefoon ge-paired heeft. Het mooie is dat het zelfs werkt als ik op m'n telefoon de route-navigatie start. MP3-tjes lekker op m'n oren, welke gedempt worden als miep eens schreeuwd dat ik naar links/rechts moet. Werkt prima.

Ik heb al eens zitten denken om dezelfde grap uit te halen in m'n oldtimer waar ik een moderne radio vindt misstaan. Gewoon old-skool radio erin, parrot op de AUX-in, en gewoon alle functionaliteit hebben van elke moderne auto...

Link naar reactie

Binnenkort maar eens een Parrot-tje gaan scooren ergens en kijken wat het gaat worden...lijkt me wel een oplossing.

Moet ik hiervoor ook nog een aparte kabel aankopen om het op een Becker met BMW aansluiting aan te sluiten ?

Welk kabeltje en waar te kopen ???

Heb trouwens ook maar snel even een Howto-tje gemaakt van de parrot inbouw van Bridders...komt binnenkort beschikbaar op het forum.

Grroeten

Ad

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Mocht topicstarter geen interesse hebben, dan ik wel. Je kunt me dan een Pb sturen evt Erwin. Maar wacht graag even af

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in