Ga naar inhoud

Chip Tuning / Optimalisatie

Bossie

Aanbevolen berichten

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 2 maanden later...
Zoals al gezegd, als je met een 1.8 meer vermogen zoekt, lekker doorsparen voor een 1.9, 2.8, 3.0 of M. Optimaal afstellen? Zou BMW ze af fabriek niet al optimaal afleveren? Veel van de bij chiptuning geclaimde vermogenswinst op atmosferische motoren wordt behaald door de toerental begrenzer op te hogen. Daar heb je in de praktijk dus niet zo veel aan, behalve misschien een wat kortere levenduur van je motorblok. Als je met chiptunen al echte vermogenswinst wil behalen dan zul je meer aanpassingen moeten maken (inlaat/uitlaat, e.d.) en dan motormanagement op maat programmeren. En dat kom je met 600 euri niet zo ver.

Chiptunen maar bewaren voor die turbo motoren dus.

Toch ???? :thumbup:

Gevonden op site "Tunex"

http://www.tunex.nl/web/index.php/tunex-ri....html?start=100

"Danny: bmw Z3 1,9

na lang over na te denken toch gedaan, een tunex chiptuning laten uitvoeren. van 118 naar 132pk en 200koppel, ben ik opweg naar huis gegaan, WAT een verschil in rijgedrag, had ik veel eerder moeten doen. de koppel in het midden gebied zeer goed merkbaar. ik reed al elke dag met genot in de Z3 maar nu nog meer. raad het een ieder aan . heren bedankt voor de goede uitleg en service.

Danny"

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Enzo Sebastiaan heeft zijn 2.8 laten tunen bij Roodkapje met Braspenning software..

Hij is ook wel te spreken, toch blijf ik sceptisch m.b.t. het tunen van een ongeblazen blok..

Zoals reeds eerder is ge-opperd.. of koop een sterkere motor/auto of schroef er een compressor op..

Link naar reactie
Enzo Sebastiaan heeft zijn 2.8 laten tunen bij Roodkapje met Braspenning software..

Klopt! En zoals idd al hierboven staat geschreven; het verschil in koppel in midden en hoog gebied is vooral merkzaam. De extra pk-tjes zou je op een rollerbank moeten testen. Mja voor die 100-nogwat euro die Roodkapje ervoor vraagt, vind ik het wel een upgrade waard :thumbup:

Link naar reactie
Toch ???? :thumbup:

Gevonden op site "Tunex"

http://www.tunex.nl/web/index.php/tunex-ri....html?start=100

"Danny: bmw Z3 1,9

na lang over na te denken toch gedaan, een tunex chiptuning laten uitvoeren. van 118 naar 132pk en 200koppel, ben ik opweg naar huis gegaan, WAT een verschil in rijgedrag, had ik veel eerder moeten doen. de koppel in het midden gebied zeer goed merkbaar. ik reed al elke dag met genot in de Z3 maar nu nog meer. raad het een ieder aan . heren bedankt voor de goede uitleg en service.

Danny"

De 1.9 blokken met 118pk zijn motoren die terugetuned waren om betere emissienormen te halen,de vorige 1.9 had al 140pk,dus om uit zo'n blok 132pk te halen is niet zo moeilijk.

Maar of dit met de 1.8 kan dat betwijffel ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in