Ga naar inhoud

Mistlampen Monteren

HAL2001

Aanbevolen berichten

Ik heb een Z3 zonder mistlampen aan de voorkant. Op Marktplaats en op eBay Duitsland zijn die dingen niet duur. Maar er zit nooit bekabeling en een schakelaar bij. Is een Z3 standaard uitgerust met bekabeling? En hoe zit dat met die schakelaar?

Alvast dank!

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb in mijn Z3 onlangs ook mistlampen ingebouwd, de lampen heb ik bij BMRS weg http://www.brms.net/start/index.htm, incl. de afdek kapjes voor het vrijgekomen deel.

In mijn Z3 zat de bekabeling er al in (komt veelvuldig voor), dit kun je nagaan door het blindplaatje wat er nu zit er uit te halen, als hier een vrije connector ligt, dan heb je kans dat je bedrading er al in zit, zo niet, een draadboom hiervoor is bij de dealer te bestellen en kost ongeveer €40,-.

Vervolgens moet je de schakelaar nog hebben, ook deze kun je bij de dealer bestellen en kost €30,- (al je de schakelaar hebt gemonteerd zul je zien dat het lampje op het dashboard er al in zit), vervolgens moet je nog een relais plaatsen (onder de motorkap in de daarvoor beschikbare plaats), het relais kost (bij de dealer) ongeveer €20,- (als ik me niet vergis).

Je moet dus de volgende onderdelen hebben:

- Lampen

- Afdekkapjes

- Draadboom (als de niet aanwezig is)

- Schakelaar

- Ralais

Succes. :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb nog wel een complete beschrijving/montage handleiding voor de mistlampen (moet hem even opzoeken, niet digitaal), als je belangstelling hebt, laat dit dan maar even weten. :thumbup::wave: ,

Ik zal ook nog even kijken voor de juiste onderdeel nummers (schakelaar, draadboom en relais)

Link naar reactie

Hierbij alvast de onderdelen nummers: :thumbup:

- Kabelset 61 12 9 405 813

- Schakelaar 61 31 6 901 957

- Relais 61 36 8 353 447

P.s. ik heb ook nog een armsteun te koop (zie topic Handmade Armsteun), als je belangstelling hebt laat maar ff weten.

Link naar reactie

Ik heb nog wel een paar afdekkapjes te koop, zijn nog nieuw.

Deze heb ik eerder van een forumlid overgenomen, maar aangezien

de vorige auto geen chrome uitlaatpijpje had, heb ik een andere Z3 gekocht

en hier zaten al mistlampen in.

O ja, ik heb geen armsteun te koop :schater:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

De mistlampen zijn binnen. Ze zijn tweedehands dus ik heb ze even schoongemaakt. Daarbij zag ik 2 onderdelen die ik niet thuis kan brengen. Ik snap niet wat ze doen. Het zijn 2 plastic dingetjes die je achter in de behuizing schuift. Zover ik kan zien doen ze helemaal niks maar misschien weet iemand hier wat de bedoeling van die dingen is?

lamp2rood.jpg

lamp1e.th.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

En ze zitten er in. Dankzij Theo was het een fluitje van een cent. Ik heb toch maar nieuwe gekocht want bovenstaande tweedehands mistlampen die ik via Marktplaats had aangeschaft, bleken allebei kapot te zijn. En de verkoper (die heel betrouwbaar leek) gaf uiteraard niet thuis.

Dus als iemand nog op zoek is naar losse onderdelen van mistlampen of 2 nieuwe afdekkapjes (4 cilinder) dan kan-ie contact opnemen met mij.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in