Ga naar inhoud

Lampjes Dsc+asc Branden


ad k

Aanbevolen berichten

Twee lampjes op het dashboard branden continu.

Dit geeft aan dat het DSC+ASC systeem een probleem heeft en uitgeschakeld is.

dsclampjes.jpg

Beide lampjes gingen aan en bleven branden (beide geel gekleurd- geen rood), dit direct na wat gas geven op een zandpadje waarbij de wagen iets uitbrak aan de achterkant.

Geprobeerd of de knop op de midden console misschien per ongeluk ingedrukt was maar de knop bedienen veranderde niets, beide lampjes bleven branden.

Na thuiskomst een aantal keren het contact aan en uit gezet...en beide lampjes bleven uit...het knopje op de middenconsole reageerd ook weer.

Geen verklaring maar het was van korte duur en regelmatig gingen de lampjes aan en na een tijdje weer uit totdat ze weer continu bleven branden.

lampfuncties.jpg

Bij Roodkapje langs geweest en de zaak uitgelezen.....er kwamen een aantal foutmeldingen naar voren die ook niet allemaal gereset konden worden.

Alle functies van het systeem konden via de computer wel aangestuurd worden....conclusie DSC electronica kapot.

Spullen besteld om het te laten maken en de electronica vervangen.

Naar de BMW dealer om de electronica unit te coderen....alle lampjes waren uit. :thumbup:

Na 20 Km begon alles weer te branden... :sick: ...maar weer eens uitlezen....op twee sensoren foutmeldingen en niet te resetten. :thumbup:

Maar weer spullen besteld en na ontvangst bij Ruud nieuwe poging ondernomen. :sick:

ABS sensor op hoofdremcilinder vervangen en die foutmelding was weg......nog 1 te gaan.

Stuurhoeksensor was toch wel moeilijk om te vervangen en na enig overleg vonden we het toch wel erg toevallig dat deze net nu kapot gegaan zou zijn.

BMW gebeld en overlegd of deze niet ingeleerd moest worden....was het proberen waard.

Op naar de BMW dealer en inleren die sensor.......eureca......alle lampjes uit. :rolleyes:

Tot op heden lijkt alles weer goed te werken maar het was een kostbaar grapje :angry:

Electronica was +/- 1000 euro (wel incl btw)

Sensor was +/- 100 euro (wel incl btw)

Ik kan dit gelukkig nog claimen bij de garage ivm garantie die ik nog had maar u bent gewaarschuwd als die lampjes gaan branden.

Verder bleek dat de onderdelen die in mijn auto gebouwd zijn niet altijd overeenkomen met RealOEM of andere databases ondanks dat we de onderdelen op chassisnummer hadden opgezocht.

Blijkt dat je dit toch beter eerst nog even kunt controleren door te kijken welk partnummer er in je auto zit anders kun je toch nog voor onaangename verrassingen komen staan.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Twee lampjes op het dashboard branden continu.

ABS sensor op hoofdremcilinder vervangen en die foutmelding was weg......

Hee Ad.. Heb je wel 't goede lampje helder gemaakt?? Ik doel daarmee op de meest rechtse. Dat lijkt mij een lampje voor versleten remvoering/blokken. Je hebt het in je verhaal ook over 't ABS. Dat zou het lampje ernaast zijn...

Wel mooi dat 't opgelost is!

Link naar reactie
Hee Ad.. Heb je wel 't goede lampje helder gemaakt?? Ik doel daarmee op de meest rechtse.

Het is juist de combinatie van die twee lampjes die je vertellen dat je waarschijnlijk veel geld moet gaan uitgeven :schater:

Grroeten

Ad

Link naar reactie
Maar waar baseer je dat 'veel voorkomend' op?

Tijdens de bezoekjes aan Ruud waren er meerdere Z rijders die dit probleem herkende en ook meegemaakt hadden.

Ruud gaf aan dat dit bij alle E36 modellen een bekend euvel is dat hij ook heel regelmatig tegenkomt.

De electronica geeft problemen na een aantal jaren en het geintegreerd systeem is ook wel redelijk gecompliceerd met al die sensoren die signalen afgeven en de hydraulica die dan mogelijk aangestuurd moeten worden.

Ik heb mijn oude unit bij Ruud achtergelaten want Ruud gaat kijken of hij deze kan laten repareren en een soort ruilsysteem op kan gaan zetten. :thumbup:

Hij liep al een tijdje met dit idee rond en heeft ook een adres die zou kunnen repareren en hij hoopt hiermee de kosten (voor zijn klanten) omlaag te kunnen brengen.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
iemand nog wat sugesties voor ik er mee naar de dokter ga? :upsidedown:

Goedkope oplossing......lampjes er uit halen...stukje tape erover......niet meer rijden....heeeellllllllle donkere zonnebril kopen. :rambo:

Advies....bij Ruud langs gaan en uit laten lezen....weet je in ieder geval hoe zaken er voor staan en of het mogelijk alleen een sensor is en de schade meevalt.

Grroeten

Ad

Link naar reactie
oeps :gathering: ook bij mij branden die twee lampjes zinds ik kort geleden op n stukje onverharde weg reed, :blink:

iemand nog wat sugesties voor ik er mee naar de dokter ga? :holiday:

Kan zoiets niet veroorzaakt worden door vervuilde ABS sensoren? Ik weet dat bij andere automerken de ABS wel eens een storing kan geven om die reden. Het feit dat je op een onverharde weg reed is ook net iets te toevallig als je 't mij vraagt.

Link naar reactie
Kan zoiets niet veroorzaakt worden door vervuilde ABS sensoren?

Zou kunnen...daarom uit laten lezen...meten is weten.

Bij mijn auto was er wel degelijk e.e.a. kapot

En Roodkapje heeft zijn laptop al weer klaar staan om een ZZZ-tje uit te lezen :schater:

ruudh.jpg

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 1 maand later...
het is financieel pijn lijden zo'n z3 rijden...maar wanneer je driftend door een in aanbouw zijnde nieuwbouwwijk rijd vergeetje dat ook weer snel..maar ik hoop op een vuile sensor. Misschien deze week maar eens langs Reeuwijk rijden..

Heb ook lekker door de sneeuw gereden en nu brandt het abs lampje ! Is schoonspuiten voldoende ?

Link naar reactie

Meten is weten.......maar dit gaat een paar centen kosten als je het wil oplossen.

Hopelijk heb je niet te veel geld uitgegeven aan vuurwerk....heb je dat vast over.

Ik hoop voor je dat Ruud op korte termijn iets met de gereviseerde computers kan aanbieden.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hoi,

ik heb een probleem dat hier wel een beetje op lijkt. Soms, niet altijd, gaan de volgende 2 (oranje) lampjes branden:

i4y2.png

Het gebeurt ofwel zonder aanleiding ofwel wanneer ik een keer flink het gaspedaal intrap. Soms gebeurt het wekenlang niet en dan opeens weer elke rit. :-( Meestal gaan ze ook wel weer uit wanneer de motor een tijdje heeft uitgestaan, maar ik vind het toch niet zo'n fijn idee dat de ABS of ASC niet meer meedoet. :thumbup:

Maar ik begrijp uit dit draadje dat ik maar even bij Ruud langs moet om de zaak te laten uitlezen?

Groeten,

Sander

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.