Ga naar inhoud

Hho Bi- Fuel Hydrogen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Weet of kent iemand dit systeem en werkt het dan ook ???

Ik heb een aantal collega's (drie) die momenteel met een "waterstof generator" in hun auto rijden.

Ze claimen 20-30% besparing te halen en zijn nog volop aan het experimenteren.

Ze hebben het systeem voor het grootste gedeelte zelf gemaakt en zijn nu al twee jaar hier mee bezig.

Er zijn nu al verschillende kant en klaar kits te koop op de markt en daar hebben ze recent ook weer een studie op los gelaten en aan de hand van de bevindingen weer verbeteringen op hun eigen systeem aangebracht.

Het werkt dus wel...maar er moet ook aan het motor management gesleutelt worden en bij oudere modellen schijnt het eenvoudiger te zijn dan bij de nieuwere.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

De chemische uitleg die ze eraan geven is iig complete larie.

Je kan de verbrandingsverhouding tussen benzine en zuurstof niet beinvloeden in een kader van complete verbranding (stoichiometrisch) niet beinvloeden als je de stof die je toevoegt niet zelf meetelt...

Als het werkt, dan is het op een ander bijkomend effect dan wordt voorgesteld, dus iets als dat de temperatuur omhoog gaat, of dat de verbranding gelijkmatiger wordt oid.

Als dat effect er niet is, dan kost het alleen maar energie, aangezien we een wet van behoud van energie hebben, en het 1e perpetuum mobile nog uitgevonden moet worden.

Link naar reactie
Ik heb een aantal collega's (drie) die momenteel met een "waterstof generator" in hun auto rijden.

Ze claimen 20-30% besparing te halen en zijn nog volop aan het experimenteren.

Ze hebben het systeem voor het grootste gedeelte zelf gemaakt en zijn nu al twee jaar hier mee bezig.

Er zijn nu al verschillende kant en klaar kits te koop op de markt en daar hebben ze recent ook weer een studie op los gelaten en aan de hand van de bevindingen weer verbeteringen op hun eigen systeem aangebracht.

Het werkt dus wel...maar er moet ook aan het motor management gesleutelt worden en bij oudere modellen schijnt het eenvoudiger te zijn dan bij de nieuwere.

Grrroeten

Ad

Je zegt dus dat de besparing tussen de 20 en 30 % ligt, maar neemt het vermogen van de motor bij de collega's ook toe zoals men suggereerde op de site.

Als ik de foto goed zie, dan hebben ze het systeem ook ingebouwd in een Z3 ?, dit zou dus betekenen dat het relatief eenvoudig is om dit te realiseren (zonder verlies van kofferruimte).

Ik heb nog een vraag, levert een dergelijk systeem ook gevaren op, voor zowel de veiligheid (verhoogde explosie gevaar ?) als voor het motorisch gedeelte (slijtage, pakkingen enz.)

Link naar reactie

Ze geven aan dat het vermogen gelijk blijft, het systeem dat ze gebruiken is relatief eenvoudig en tot op heden is er geen auto ontploft.

Mbt slijtage en dergelijke kan ik niets melden maar in princiepe voeg je alleen waterstof toe aan het benzine/luchtmengsel.

Het systeem zet water om in waterstof en gebruikt de stroom van de auto als deze dus af staat wordt er ook geen waterstof geproduceerd.

Als er mensen zijn die echt interesse hebben kan ik je wel in contact brengen met de collega met de meeste ervaring (is wel een amerikaan dus communicatie is engels).

Grroeten

Ad

Link naar reactie
Wat een onzin, ik tank gewoon V-Power voor meer vermogen en brandstof besparing.... :schater::groupwave:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?s=&sho...st&p=215040

Volgens mij ben je het geld dat je verdient al weer kwijt aan de duurdere V- power benzine en wordt alleen meneer Shell er beter van :schater:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Volgens mij ben je het geld dat je verdient al weer kwijt aan de duurdere V- power benzine en wordt alleen meneer Shell er beter van :schater:

Dat was ook juist mijn punt, blijkbaar is het totaal nutteloos.

Tevens hoorde ik laatst in een tv-programma, dat het verschil tussen euro 95 en V-power..

is dat er op 10.000liter brandstof- 1 liter geheim-goedje wordt toegevoegd.. wat dus het verschil zou maken. :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.