Ga naar inhoud

V-power E.d.

Ronlittle

Aanbevolen berichten

• Administrator
Ik zou liever simpele 98 octaan benzine tanken; dat staat in het boekje als standaard. Maar ja ze hebben alleen die 95 octaan ("eigenlijk 97") VPower bij Shell...

Maar bij BP heb je Ultimate waarvan geclaimd wordt dat het RON98 is en bij Texaco heb je Superplus, waarvan ook geclaimd wordt dat het RON98 is. Is dat dan niks voor je of zit je vast aan Shell?

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik post het hier maar even omdat het volgens mij nog niet genoemd is:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/frag...iniger/speel/1/

Heb het zelf nog niet bekeken.

Ik heb het wel even bekeken

Bij een seat getest > geen enkel verschil in de resultaten

Het schijnt in NW Nederland allemaal BP benzine te ziijn , wat door toevoegingen in de tankauto op spec gemaakt wordt naar Shell / Texaco etc .

Ik het programma wordt er van werking van de additives weinig resultaat verwacht.

De meting geeft bij de Seat geen enkel verschil in vebruik.

Motor vermogen is niet getest en ook de reinigende factor niet.

Misschien is de reinigende factor van de additieves wel aanwezig . Denk ik bv aan Forte spulletjes. ( reiniging van de injectoren en kleppen)

Maar is niet getest en in het programma verwachtte men er weinig van.

Hun advies >> tank de goedkoopste benzine

Link naar reactie
Is dat zo? Dat wist ik niet! Ik weet wel dat er in Duitsland 100 Octaan te krijgen is. Zou dat dan beter zijn voor je motor of juist niet? Ik weet dat high performance auto's ook rijden op 100 octaan en dat dit zelfs wordt aangeraden voor Subaru Impreza's bijvoorbeeld.

Haha

De impreza'.s zijn turbo motoren.

Als je de turbo druk opvoerd , dan wil je absoluut geen klop narigheid.

Tevens worden deze motoren op de 100 octaan afgesteld. (kleinere veiligheids marge)

Hierdoor nog meer vermogen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in