Ga naar inhoud

bedenkelijk als auto's lang te koop staan


Aanbevolen berichten

  • Administrator
wedden dat je de vele posts nét even anders bekijkt, als je zou weten dat dit Francisca is? :thumbup:

Daar mag ik helemaal niet naar kijken... :muur:

Link naar reactie
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou, ik reageer gewoon nog even ontopic.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de adelaar terughoudend is met proefritten, met name omdat als je cabrio's en sportwagens verkoopt je natuurlijk snel getroffen wordt door joyriders (zo noem ik het maar ff).

Maar kan een verkoper dat dan niet zelf een beetje inschatten?

Ik heb zelf mijn z4 in duitsland ergens tegen de Zwitserse grens gekocht. Met name omdat ik op zoek was naar een zeer specifiek optiepakket. Als er dus een klant aankomt die net 800km oid gereden heeft, dan kan je de donder op zeggen dat hij wel geinteresseerd is. Zou het dan niet verstandiger zijn om wat minder star met proefritten te zijn? Sterker nog: probeer hem juist die rit te laten maken. Dat deed die duitse verkoper met mij ook. Als je een kritische geïnteresseerde klant bent die weet wat hij wil, dan moet je als verkoper zo duidelijk mogelijk zijn. Een kritische klant vind aan elke auto wel een paar manco's (ik vond dat uiteraard ook aan mijn z4, die overigens niet in topstaat was), en als verkoper moet je dat dan erkennen. Maar als je de klant de auto in krijgt, dan merkt die klant wel dat hij goed rijdt. Dan is de prijs vaak minder een issue (mensen die weten wat ze zoeken weten ook wel wat ze ervoor moeten betalen)

Ik kan me dus wel voorstellen dat je ziek wordt van dagjesmensen die wel eens ff willen gassen in een mooie wagen (er zijn zoveel mensen met teveel tijd over...), maar ik krijg wel een beetje de indruk dat jullie vrij resoluut zijn met jullie beleid betreffende proefritten, en dat schrikt sommige potentiele klanten af (getuige dit topic). Een goede verkoper moet dat na een half woord al wel kunnen aanvoelen, of een klant serieus en realistisch is of niet.

Maar wat mij veel meer stoort zijn een aantal advertenties op jullie site. Dan staat er met grote letters bij de advertentie ***FULL OPTIONS****, en dan is 'ie dat niet...(sowieso, dat zijn ze eigenlijk nooit, ook niet de z4's op jullie site). Dat vind ik zelf altijd zeer amateuristisch staan; een beetje popiejopie particuliere marktplaats advertentie.

Dan kan je er net zo goed bij schrijven: "GEEN TESTPILOTEN". Dan is dat proefritprobleem ook gelijk opgelost :schater:

zoals ik al zei, ik vind altijd wel wat om over te zeuren :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
zoals ik al zei, ik vind altijd wel wat om over te zeuren :thumbup:

En ik maar denken dat ik de grootste muggezifter was hier, maar 't kan nog erger :muur:

Link naar reactie

On topic dat auto,s die te lang staan bijna hetzelfde zijn als moeten poepen :muur: dan wachten met poepen :fiew: later als nog gaan poepen :thumbup: en dan is het toch minder lekker ofzooh? :party:

Of ben ik nu in de war..... ;)

Link naar reactie
Nou, ik reageer gewoon nog even ontopic.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de adelaar terughoudend is met proefritten, met name omdat als je cabrio's en sportwagens verkoopt je natuurlijk snel getroffen wordt door joyriders (zo noem ik het maar ff).

Maar kan een verkoper dat dan niet zelf een beetje inschatten?

Ik kan me dus wel voorstellen dat je ziek wordt van dagjesmensen die wel eens ff willen gassen in een mooie wagen (er zijn zoveel mensen met teveel tijd over...), maar ik krijg wel een beetje de indruk dat jullie vrij resoluut zijn met jullie beleid betreffende proefritten, en dat schrikt sommige potentiele klanten af (getuige dit topic). Een goede verkoper moet dat na een half woord al wel kunnen aanvoelen,

Maar wat mij veel meer stoort zijn een aantal advertenties op jullie site. Dan staat er met grote letters bij de advertentie ***FULL OPTIONS****, en dan is 'ie dat niet...(sowieso, dat zijn ze eigenlijk nooit, ook niet de z4's op jullie site). :schater:

zoals ik al zei, ik vind altijd wel wat om over te zeuren :rolleyes:

Het beleid is inderdaad ontstaan door joyriders etc. maar wordt natuurlijk niet altijd uitsluitend stug en star zoals je al zegt toegepast, inderdaad als al ik wel aanvoel dat de klanten de beslissing over de koop al genomen hebben laat ik ze inderdaad wel rijden en het weer, of ik net toch weer een joyrider gehad heb, mijn gevoel, mijn stemming etc etc spelen daarin natuurlijk ook een rol. Zoals ik al heb gezegd zal ik de komende tijd wat flexibeler met het beleid omgaan en mijn ervaringen zullen bepalen hoe dan verder....

Ik heb nog nooit een Z4 gehad die geen 3.0 was en geen climatronic, leder, el stoelen, el. kap, navi proff., Hifi proff. (DSP), Xenon etc. had, dat noem ik denk ik met het volste recht Full Options.

Praktijkvoorbeeld: Ik kan er nu 1 kopen zonder DSP bijvoorbeeld, de prijs is goed maar omdat ik er nog nooit 1 zonder gehad heb en ik me meestal laat leiden door mijn ervaringen denk ik niet dat ik hem aan zal schaffen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Nou nou, misschien een paar jaar geleden maar mijn dochter doet er niet voor onder.

GVD nou zeg!! dat is zeker een bloed mooie meid!!! :shifty: :rolleyes:

Dat mag ik toch wel zeggen als 26 jarige?

Link naar reactie
  • Administrator
Dat mag ik toch wel zeggen als 26 jarige?

Ze is rond de 21 dus dat mag. Mag het van je vriendin ook? :schater:

Link naar reactie
Ik heb nog nooit een Z4 gehad die geen 3.0 was en geen climatronic, leder, el stoelen, el. kap, navi proff., Hifi proff. (DSP), Xenon etc. had, dat noem ik denk ik met het volste recht Full Options.

Toch mis ik de /m stoelen, het extended leerpakket en new england danwel walknappaleer. Of je moet dat onder etc verstaan, maar beide foto's van z4's op jullie site (waar dus 1 van jullie verkopers mee poseert) hebben beide de bovenstaande opties niet. Wat er voor de rest wel of niet opzit kan ik niet adhv de foto's zien.

Het is heel simpel: full options is in mijn boekje àlle opties, en niet bijna alle opties (bovenstaande opties zijn overigens ook niet bepaald de goedkoopste opties geweest af fabriek...).

Het andere kan wel 'bomvol opties' zijn, of 'heel veel opties' of 'beladen met opties', laat je fantasie maar de loop ;); maar dus niet 'alle opties', en dat laatste versta ik dus onder 'full options'. Maar misschien zeur ik wel wat meer dan gemiddeld :thumbup::schater:

En ach, ik ben 36, en zeg gewoon wat een lekker ding :thumbup::P

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Het andere kan wel 'bomvol opties' zijn, of 'heel veel opties' of 'beladen met opties', laat je fantasie maar de loop :P; maar dus niet 'alle opties', en dat laatste versta ik dus onder 'full options'.

Jaaaah sorry

Ja-sorry.JPG

Maar imo is full options een beetje een ruim begrijp geworden, je ziet het overal... :thumbup:

Het is net zoiets als verse garnalen.. maar hoe vers is vers, als ze eerst naar Marokko worden gereden om daar gepeld te worden..

om vervolgens weer naar NL gereden te worden en hier als verse garnalen worden verkocht..

Je kan Full options ook lezen als vol opties.. :thumbup:

Link naar reactie
Je kan Full options ook lezen als vol opties.. :thumbup:

In deze context betekend het imho wat anders.

Vol opties= vol met opties (een auto vol opties=een auto vol met opties=gevuld met opties)

In het engels zou het dan filled with zijn.

Full options is alles wat te leveren valt zit erop. (behalve als het niet tegelijktijdig is zoals automaat en een handbak :thumbup:)

Link naar reactie
Toch mis ik de /m stoelen, het extended leerpakket en new england, Het is heel simpel: full options is in mijn boekje àlle opties, en niet bijna alle opties

Ja zo kun je het ook bekijken, je vergeet dan echter nog Automaat of DSG bak, het multifunctionele M-stuur, het M-exterieurpakket, inklapbare spiegels en een houten dashboard!!! Maar een aantal zaken zijn ook een kwestie van smaak.

Waarom hebben 99 van de 100 Z4's geen nieuw England leder en geen houten dashboard? Ik denk niet dat dat alleen de aanschafprijs is maar ook omdat lang niet iedereen dat mooi vindt want ik heb er plenty van steenrijke mensen gekocht die zo'n 3.0 Z4 er gewoon als speeltje bijhadden en die genoemde opties toch geen van allen gekocht hebben.

Ps ik vind dat ik een auto met Lederen bekleding, Xenon, navi professional, Hifi professional, el stoelen met memory, PDC, metalliclak, CD wisselaar, telefoonvoorbereiding, grote lichtmetalen velgen, windschot, climatronic etc gewoon als full options kan adverteren zonder valse verwachtingen te wekken of mensen teleur te stellen, wie is dat met mij eens??

Link naar reactie

Ik ben het met je eens :birthday:

Ps ik vind dat ik een auto met Lederen bekleding, Xenon, navi professional, Hifi professional, el stoelen met memory, PDC, metalliclak, CD wisselaar, telefoonvoorbereiding, grote lichtmetalen velgen, windschot, climatronic etc gewoon als full options kan adverteren zonder valse verwachtingen te wekken of mensen teleur te stellen, wie is dat met mij eens??
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.