Ga naar inhoud

bedenkelijk als auto's lang te koop staan


Aanbevolen berichten

  • Administrator
Als een klant in 3 auto's wil proefrijden bijvoorbeeld in een Z3 1.8 en een 2.0 en een 2.8 om het verschil te voelen is dat geen enkel probleem, maar zoals gezegd Indien hij het met mijn prijs (voor mijn auto en de eventuele inruilauto) eens is

Ik doelde met tegenspreken met name op bovenstaande.

Hier staat eigenlijk letterlijk: indien er geen overeenstemming is over de prijs, wordt er niet proefgereden. Dus als de klant wil proefrijden en er is nog met geen woord over een prijs gerept mag hij dan wel proefrijden, of beginnen jullie dan eerst over de prijs? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Link naar reactie
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp dat wij het moeten begrijpen als jij het begrijpt, begrijp ik? :)

Nu een andere interessante vraag... wát als iemand een auto heeft gekocht en hij is, nadat hij er eindelijk mee (naar huis) kon rijden, toch niet tevreden over de rij-eigenschappen van de door hem gekochte auto? Ik begrijp namelijk dat er voldoende mensen zijn die zonder te hebben proefgereden met een auto naar huis gaan... ;)

Rob kan uit eigen ervaring spreken!!! Hij heeft een auto bij ons gekocht; heel snel, heel vlot, heel leuk, was gewoon een feestje!!!

Ik merk wel dat u iemand bent die zeer sceptisch is, alles beredeneerd en berekent voor u iets doet en van tevoren al uitgaat van alles wat maar negatief kan zijn, er zijn echter ook mensen die als ze binnen komen al precies weten wat ze willen of spontaan of in een gekke bui iets kopen of die al lang weten wat ze willen of bij een ander bedrijf al hebben proefgereden en dus wel weten wat de rij-eigenschappen van hun nieuwe auto zijn of al meerdere keren hebben gehad dat een auto die helemaal naar hun wensen was al met het bordje verkocht er op in de showroom stond of het uiterlijk belangrijker vinden dan de rijeigenschappen of zich al jaren voorgenomen hebben bij een bepaalde leeftijd of gelegenheid een cabrio te gaan kopen of een 2e exemplaar van precies hetzelfde type erbij gaan kopen of hun huidige voor een exemplaar met een zwaardere motor gaan vervangen omdat ze daar enthousiast van zijn geworden toen ze in zo'n 1 hebben gereden van een kennis etc etc etc. De mensen uit deze voorbeelden en daar kan ik er als het moet natuurlijk nog -tig van bedenken weten dus allemaal al wat ze willen als ze komen en als ik dan een auto in TOP-staat heb staan waar absoluut niets aan af te kraken valt dan kopen de mensen die auto. Niet omdat ze mij aardig vinden (alhoewel dat meestal ook nog het geval is) maar omdat ik gewoon een mooiere en completere auto heb dan de anderen die ze hebben gezien en meestal ook nog voor een scherpere prijs.

Ik heb de situaties die u schetst in al die jaren dat ik auto's verkoop nog nooit meegemaakt en vind uw voorbeelden dus ook niet reeel, maar indien ze zich voor zouden doen zou ik hetgene wat stoort aan de auto proberen te verhelpen of indien dat niet mogelijk is zou ik bijvoorbeeld aan kunnen bieden de auto in te ruilen op een andere.

Link naar reactie

;) ;) :muur: Wat een geneuzel over het wel of niet kunnen proefrijden met een auto. De Adelaar heeft een beleid die schijnbaar niet door iedereen word gewaardeerd basta. Hun goed recht de één doet het zus de ander doe het zo. Ik heb een hoop onzin op dit forum geplaatst maar bijna 4 pagina's over een proefrit :) Ga GVd wat nuttigs doen, werken ofzo. Ik ben ook net thuis ;) Het valt niet mee als zelfstandige...

Link naar reactie
Rob kan uit eigen ervaring spreken!!! Hij heeft een auto bij ons gekocht; heel snel, heel vlot, heel leuk, was gewoon een feestje!!!

;)

Ik ben ook net thuis ;) Het valt niet mee als zelfstandige...

:) ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Sceptisch, beredenerend, uitgaan van het negatieve... och, valt allemaal wel mee hoor, maar daar wel van toepassing: door schade en schande wijzer geworden, zullen we maar zeggen. Mooi beeld van zelfreflectie trouwens ;)

Van mij zult u overigens nooit last hebben, dus wees gerust. Uw verhalen hebben mij er in ieder geval van overtuigd om nooit bij u naar binnen te wandelen. En ik denk dat ik niet de enige ben, als ik hier zo lees.

Brrrrr.

@ Sjonnie: niet zo zeuren, ik zit ondertussen ook een route uit te werken, te mailen met die klote Zwitsers en ook nog bedrijfsresultaten door te nemen. Multitasken heet zoiets... ;)

Is die vreetschuur ondertussen al helemaal rond of moeten we zelf lunchpakketjes meenemen? :)

Link naar reactie
En ik denk dat ik niet de enige ben, als ik hier zo lees.

Ik denk precies het tegenovergestelde: Ik verkoop al Z's vanaf 1999 dus heb er in de loop der jaren al honderden afgeleverd aan mensen die er allemaal zeer content mee waren, zie ook de diverse reacties van forummembers die hun Z bij ons gekocht hebben. Wij proberen van een auto kopen altijd een feestje te maken en ook menigmaal komt er een hapje en drankje op tafel om op de nieuwe aanwinst te proosten en zo de feeststemming te vergroten.

Ik heb in een eerdere reactie al gezegd een mening is goed maar dan moet hij wel ergens op gebasseerd zijn!!! U heeft nog nooit een auto van ons gezien, bent nog nooit in onze showroom geweest en heeft mij of 1 van mijn verkopers ooit gesproken en kunt dus niet spreken uit EIGEN ervaring. Als je in ogenschouw neemt dat in 26 jaar bestaan de meest negatieve reactie over mijn bedrijf is dat een keer iemand gepikeerd was dat ik eerst overeenstemming over de prijs wilde hebben alvorens ik hem een proefrit wilde laten maken, dan valt het dus allemaal wel mee toch ?

We hebben het wel tot vervelens toe gehad over het beleid en eigenlijk nooit over waarom dat zo is; in het verleden heb ik diverse malen meegemaakt dat bijvoorbeeld op een drukke zaterdag diverse mensen (puur voor de fun) hadden proefgereden in een aantal auto's meestal met de grotere motoren en dat ze na afloop zeiden bedankt en een andere potentiele (wel serieuze) klant al weg was gegaan omdat hij dacht dat de auto al verkocht was of geen interesse meer had omdat hij dacht als die vorige mensen hem niet genomen hebben zal er wel iets niet goed aan zijn. Ik heb bijvoorbeeld ook meegemaakt dat ik filmpjes op youtube vond van mijn auto's driftend over een rotonde. Het is ook voorgekomen dat er tijdens een proefrit onderdelen van de auto waren gestolen en zo kan ik nog wel even doorgaan, ben dus net als u door schade en schande wijs geworden!!! Maar dat neemt niet weg dat gezien de reacties op dit topic ik vanaf nu weer wat makkelijker zal zijn in het laten maken van een proefrit en me dan zal laten leiden door de ervaringen die dat oplevert.

Link naar reactie
  • Administrator

@ de Adelaar: als u dat laatste zinnetje nou veel eerder had geplaatst...

Point made, doel bereikt. Wellicht kom ik nu wel eens binnen nu het drempeltje weg is ;)

Link naar reactie
@ de Adelaar: als u dat laatste zinnetje nou veel eerder had geplaatst...

Point made, doel bereikt. Wellicht kom ik nu wel eens binnen nu het drempeltje weg is ;)

Zoals gezegd is het beleid geboren uit ervaringen, dus nu lijden de goeien onder de kwaaien zeg maar. Ik ben niet stug en star, ik stel mijn beleid bij nu ik merk dat ik daar wellicht anders mensen door teleur stel, maar wil daar wel bij opmerken dat dit tijdens de verkoop zelden een probleem heeft opgeleverd, maar alsnog.

U bent net als ieder ander van harte welkom en hoop dat u ooit de daad bij het woord voegt en dat u uw ervaringen meldt op dit forum, ik weet dat dat laatste overbodig is want ik denk dat ik u ondertussen redelijk kan inschatten en u dat zowiezo wel had gedaan.

Link naar reactie
Nee hoor, ik vind zo'n afsluiting na 121 reacties echt een schaal bitterballen en een krat Heineken waard.

Ik heb van alles geprobeerd om afbeeldingen toe te voegen maar dat is me jammergenoeg niet gelukt, had het feest compleet gemaakt.

Geef maar een feestje voor het Forum, Nee gekheid .Als je zaak er in het echt net zo uit ziet als op de site dan heb je een mooi bedrijf ;)

Link naar reactie
Dank je. Biertje, Servetjes ??
En dit, beste Francisca, is de beste reactie die je hier kan geven.

En nou basta allemaal. Het is veel te mooi weer voor dit geneuzel.

Link naar reactie

omdat dit topic ìnmiddels

- vol ellenlange verhalen staat...

- compleet uitgemolken is...

- slaapverwekkend dreigt te worden...

:muur:

...

..

.

is het tijd voor een smeuïge wending! ;)

wedden dat je de vele posts nét even anders bekijkt, als je zou weten dat dit Francisca is? :fiew:

Susan-Ward-7.JPG

ik weet het offtopic.gifsoms doe je er niet veel aan. :thumbup:

Link naar reactie
wedden dat je de vele posts nét even anders bekijkt, als je zou weten dat dit Francisca is? :muur:

Susan-Ward-7.JPG

ik weet het offtopic.gifsoms doe je er niet veel aan. :thumbup:

Nou nou, misschien een paar jaar geleden maar mijn dochter doet er niet voor onder:

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/burgerr...-year-2011.aspx

Heeft ondertussen ook al haar eigen autobedrijf dus de appel valt niet ver van de boom

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.