Ga naar inhoud

bedenkelijk als auto's lang te koop staan


Aanbevolen berichten

  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil het best nog een keer zeggen: met discussie is op zich niks mis hoor. En op een gerichte vraag kun je gewoon antwoord geven.

Het gesprek wat we via PM hadden ging over je discussie met Theo, waar jullie het eigenlijk onderling al over eens waren :rolleyes:.

Link naar reactie

In het algemeen lijkt het me penny-wise pound-foolish, zo'n beleid om moeilijk te doen over proefritjes.

Toen ik mijn huidige, maar toen nog toekomstige, Z ging bekijken werd een proefrit als een vanzelfsprekendheid beschouwd. Ik kreeg de sleutels en "veel plezier" mee. Geldzaken waren nog niet aangeroerd. Plezierig was het, en een uurtje later was de auto feitelijk verkocht...

Maar goed, ik ben geen autohandelaar, en ik wil niet doen alsof ik hier wel even precies zal uitleggen hoe je je zaken moet aanpakken ofzo. Gewoon even mijn persoonlijke indruk en ervaring hier dus.

Link naar reactie
  • Administrator
Indien klanten nog in een orienterende fase zitten en dus nog niet weten wat ze willen kopen laat ik inderdaad geen proefrit maken met een gepoetste auto.
Indien een klant aangeeft dat hij in drie auto's wil proefrijden en degene die hem het meest bevalt ook zal kopen mag hij uiteraard in alledrie de auto's proefrijden, maar indien een klant al aangeeft dat hij toch zeker nog geen beslissing neemt zeggen wij altijd op het moment dat u weet wat u wilt mag u ten alle tijde een proefrit maken.

Als ik mij ga oriënteren voor een nieuwe auto, maak ik een selectie van het aanbod op internet wat qua verkoopprijs binnen mijn budget valt. Ga ik vervolgens bij de diverse bedrijven naar het door mij gewenste model/type kijken, dan wil ik ook graag de mogelijkheid hebben om zonder voorwaarden de auto te kunnen proefrijden, al was het maar een rondje om de kerk. Uiterlijk is 1, maar een auto moet ook voor je gevoel qua rijden bij je passen en dat ondervind je pas bij het proefrijden. Daarnaast is het nooit goed om over 1 nacht ijs te gaan, dus wil je als klant e.e.a. op je kunnen laten inwerken als er meerdere opties mogelijk zijn, zeker als je er ook nog eens een eind voor zou moeten rijden. Kan dat niet allemaal niet of met moeite, dan valt dat bedrijf voor mij al af, hoe mooi de auto eventueel ook is. Ik denk dat velen met mij er precies zo over denken, uitzonderingen daargelaten, want die heb je altijd.

indien een klant aangeeft 1 van de drie door hem geselecteerde auto's te willen kopen mag hij in alle drie proefrijden en na de proefrit wordt er eigenlijk altijd een deal gesloten.
Je kunt pas met 100% zekerheid zeggen of je een auto ook daadwerkelijk wilt kopen als je op alle vlakken 100% tevreden bent en daar hoort een proefrit ook bij. En dat kan er ook in resulteren dat men géén van de 3 auto's besluit te kopen.
Maar indien de situatie die jij schetst zich voordoet wat kan ik dan anders doen dan hopen dat hij na deze bedenktijd besluit voor 1 van onze 3 auto's te gaan.

Die bedenktijd is er niet als ik de eerdere quote zo lees...

Deze kosten zullen uit de lengte of uit de breedte moeten komen, dus worden bij mijn kostprijs van de auto opgeteld en dus stel dat jij de volgende geinteresseerde bent betaal jij dus die kosten

Stukje ondernemersrisico denk ik zo... Ik denk dat niet er 1 klant is die valt over het feit of een auto voor € 120,00 is gepoetst of voor € 12,00 door de wasstraat is gereden. Dat poetsen komt voor het daadwerkelijk afhalen wel. Ik snap best dat jullie de auto's er en op en top bij willen hebben staan, maar waar de gemiddelde koper naar kijkt zijn beschadigingen en of een auto geen mankementen vertoont en aan zijn wensen voldoet. Interieur netjes gezogen en een gewassen auto met als slagroom op de taart de mededeling bij het uiteindelijke verkoopgesprek dat de auto professioneel wordt gepoetst voor het ophalen, zou bij mij meer effect hebben dan een auto waarbij je de zonnebril op moet zetten en eventuele krasjes naar verloop van tijd alsnog zichtbaar worden als het poetseffect is uitgewerkt.

Nogmaals, de wijze die u hanteert is uw goed recht, maar echt klantvriendelijk vind ik het niet. Sterker... ik vind het verre van klantvriendelijk. Los nog van het feit dat het ene verhaal het andere weerspreekt, maar goed.

Link naar reactie
Nogmaals, de wijze die u hanteert is uw goed recht, maar echt klantvriendelijk vind ik het niet. Sterker... ik vind het verre van klantvriendelijk. Los nog van het feit dat het ene verhaal het andere weerspreekt, maar goed.

Wat ik in de PM ook duidelijk heb aangegeven is dat het het recht is van de handelaar om z'n beleid te voeren, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik het er mee eens ben en ik sluit me aan bij de mening die uitgebreid door rob is toegelicht, en een volgens mij hoef je een auto echt niet naar iedere proefrit weer opnieuw te poetsen (of er moet al een boer met strontlaarzen in gereden hebben) een keer door de wasstraat of door een verkoper laten wassen is naar mijn mening meer dan voldoende.

Als ik een huis wil kopen wil ik hem ook bezichtigen voor ik een bod doe, je snapt het wel, geen bezichtiging geen bod en dus ook geen verkoop, de reactie van sommige mensen kan ik dan ook niet helemaal begrijpen, geen proefrit maken voor een overeenstemming, waarvoor maak je dan überhaupt een proefrit.

Zo genoeg hierover, gisteren de Z weer definitief uit de stalling gehaald, vandaag gewassen (en gereden natuurlijk) en als het morgen weer zulk mooi weer is als vandaag weer lekker toeren en over twee weken (2 April) naar de DOKTER in Reewijk B) voor een grote beurt, nieuwe rubbers en ???????? (we zien nog wel), 2 weken later krijgt de Z een Poetsbeurt en een Teflon bescherming.

Link naar reactie
  • Administrator
2 weken later krijgt de Z een Poetsbeurt en een Teflon bescherming.

Waar doe je het voor? Een dag in de regen en hij is weer vies B)

Link naar reactie

Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt, één keer zelfs bij de goedkoopste auto die ze er hadden staan (<5k, geen Z uiteraad) :thumbup: Ik kwam toen wel met mijn :lol: aan, en was op zoek naar een goedkope daily driver erbij. Vond het erg vreemd, onplezierig en onklantvriendelijk over komen dat er niet proef gereden mocht worden, net of je niet vertrouwd werd (en als je met een :thumbup: aankomt kunnen ze toch wel nagaan dat je portemonnee iig geen probleem mag zijn...).

Maar het is inderdaad jullie policy, jullie keuze. Dit is gewoon hoe het op mij (en dus wellicht andere klanten) over komt.

Link naar reactie
Wat wellicht grappig is om te melden is dat in minstens 60% van de auto's die ik verkoop helemaal niet eens proef wordt gereden!!!
Grappig? Eerder verontrustend dat kennelijk 60% van de mensen naïef genoeg is om een tweedehands waggie te kopen zonder proefrit. :thumbup:

Overigens heb ik ook ooit meegemaakt dat een proefrit me geweigerd werd, omdat ik niet wilde beloven dat ik vervolgens de auto zou kopen - dat verhaal is hier op het forum nog wel terug te vinden. Bij dat bedrijf kom ik dus nooit meer en zo te lezen hoef ik ook niet de moeite te nemen om naar Apeldoorn te rijden.

Link naar reactie

ik heb 8 jaar geleden bij Van Roy voor de deur gestaan. Ook daar mocht ik geen ritje doen (en werd in mijn beleving onbeschoft behandeld) in een E39 -540i die ik eventueel wilde kopen (had een E39 520i als inruil bij me). Heb daar ook nu nog (na 8 jaar) het zuur van en zal er nooit meer komen of iemand naar toe sturen, hoe mooi/uniek de aanbieding op het internet ook zal zijn.

Dus, zoals boven gemeld, het is een keuze met consequenties.

Link naar reactie
  • Administrator
Dus, zoals boven gemeld, het is een keuze met consequenties.

Eens. Ik had het "genoegen" getuige te mogen zijn van Individual's verhaal, wat voor alle duidelijkheid niet bij De Adelaar was. Wij stonden daar toen voor de deur met een Z4 uit 2007 en een SLK uit 1998 om naar een SLK 200 uit als ik het goed heb onthouden 2004 te kijken. Het was dus vrij dudielijk dat wij niet zo maar een ritje in een cabrio kwamen maken; die hadden we allebei immers al. Ik zal zelf ook nooit meer bij die lieden gaan kijken en ze bovendien negatief aanbevelen bij iedereen die er naar vraagt ...

Link naar reactie
  • Administrator
ik heb 8 jaar geleden bij Van Roy voor de deur gestaan

Misschien had je ook naar binnen moeten gaan ipv buiten te blijven staan :blink:

Ik weet uit eigen ervaring, maar ook uit die van anderen dat het bij van Roy NIET de regel is dat er geen proefritten worden gemaakt, zeker niet vanwege evt poetskosten, alle auto's staan immers buiten. Misschien dat jij net die ene verkoper trof die het voor het bedrijf verpest. Zelf ook ooit zo'n raddraaier in dienst gehad, waar we nu (2 jaar later) nog steeds hinder van ondervinden als bedrijf zijnde.

Ik denk dat elk bedrijf wel eens negatieve reacties krijgt, het is onmogelijk om het iedereen 100% naar hun zin te maken. Ik ben wel van mening dat een bedrijf een 2e kans verdient en dat klachten ALTIJD moeten worden gemeld. Pas dán kan een bedrijf er actie op ondernemen. Als men niets hoort, kan met er ook niets aan doen, zeker niet als het bijvoorbeeld echt een uitzonderingsgeval is.

Link naar reactie

Ik sluit me bij Rob's betoog aan dat een bedrijf de kans moet krijgen om zich te rehabiliteren.

Echter voor mij geldt dat ik bij een dergelijk bedrijf(al is het een brillenzaak :thumbup: )altijd maar één keer kom en nooit weer. Principekwestie zeg maar.

Link naar reactie
Als ik mij ga oriënteren voor een nieuwe auto, maak ik een selectie van het aanbod op internet wat qua verkoopprijs binnen mijn budget valt. Ga ik vervolgens bij de diverse bedrijven naar het door mij gewenste model/type kijken, dan wil ik ook graag de mogelijkheid hebben om zonder voorwaarden de auto te kunnen proefrijden.

En dat kan er ook in resulteren dat men géén van de 3 auto's besluit te kopen.

Die bedenktijd is er niet als ik de eerdere quote zo lees...

Stukje ondernemersrisico denk ik zo... Ik denk dat niet er 1 klant is die valt over het feit of een auto voor € 120,00 is gepoetst of voor € 12,00 door de wasstraat is gereden.

Los nog van het feit dat het ene verhaal het andere weerspreekt, maar goed.

Wij zijn zeer selectief in ons inkoopbeleid, u zult bij ons geen auto's aantreffen met deuken of krassen!! Ik heb het liefst klanten die al bij diverse bedrijven geweest zijn, want dan kunnen ze zien dat de auto's die wij aanbieden over het algemeen qua staat niet te vergelijken zijn met de auto's die ze bij deze andere bedrijven hebben gezien .

Indien mijn auto niet helemaal de auto is die u zoekt heeft het maken van een proefrit toch geen enkele zin. Gelukkig zijn mijn klanten eigenlijk altijd super enthousiast over de door mij aangeboden auto's en word in 6 van de 10 gevallen niet eens een proefrit gemaakt, en ik heb het nog nooit meegemaakt dat wanneer iemand helemaal weg was van een bepaalde auto, we het over de prijs eens waren, hij hem na de proefrit niet heeft gekocht!!!

U vroeg in 1e instantie wat nou als iemand met 3 auto's heeft proefgereden en zegt daarna dat hij er nog over wil nadenken. Toen heb ik gezegd dat ik dat nog nooit heb meegemaakt maar indien dit zou gebeuren dat ik dan hoop dat hij na deze bedenktijd alsnog besluit 1 van mijn auto's te kopen. Nu zegt u dat ik mijzelf tegenspreek want die bedenktijd is er niet als ik eerdere quotes zo lees. U wilt blijkbaar per se een kant op praten, daar leg ik me dan maar bij neer. Wat zou ik dan volgens u moeten of kunnen doen indien zo'n situatie (die ik in de praktijk NOG NOOIT heb meegemaakt) zich voordoet??

Vrouwen maken nou eenmaal anders schoon dan mannen. Als ik een auto laat poetsen laat ik zelfs de velgen erafhalen en laat die ook aan de binnenkant poetsen, ook op de naven mag nog niet 1 vuiltje zitten van mij. Wij zijn geen bedrijf die de auto's buiten op een terreintje hebben staan. Onze auto's gaan niet onder de wasserette door maar worden indien nodig met de hand gewassen. Al onze auto's staan binnen en staan er ten alle tijde spik en span bij, en kunnen dus bijna niet tegenvallen. wij hoeven dus niet zoals u beschrijft aan klanten te beloven dat we 1 en ander nog wel bij zullen werken na de verkoop.

Link naar reactie

Ik denk dat iedereen zijn standpunt nu wel genoeg duidelijk heeft gemaakt. Met alle respect, maar het gaat nu een beetje veel herhaling worden.

Mij is het in elk geval allemaal wel duidelijk. En als ik het begrijp, geloof me, dan begrijpt iedereen het nu wel. ;)

Link naar reactie
  • Administrator
Nee hoor ben zeker niet gevlogen!! We bestaan dit jaar 26 jaar en wil nog lang niet stoppen, ik heb echter jammergenoeg niet zoveel vrije tijd dat ik a la minute op ieder bericht kan reageren.
Nee hoor ik ben zeker niet gevlogen!!! We vieren dit jaar ons 26 jarig bestaan en ben nog lang niet van plan om te stoppen ik heb echter jammergenoeg niet zo veel vrije tijd dat ik continu alle nieuwe recties kan bekijken en er a la minute op kan reageren.

Zoek de verschillen ;)

Link naar reactie
  • Administrator
En als ik het begrijp, geloof me, dan begrijpt iedereen het nu wel. ;)

Ik begrijp dat wij het moeten begrijpen als jij het begrijpt, begrijp ik? ;)

Ik weet in ieder geval wel dat ik na het bovenstaande relaas nooit met een prettig gevoel in Apeldoorn naar binnen zou kunnen wandelen. Voel me haast nu al verplicht om iets te moeten kopen daar, voordat ik überhaupt iets heb gezien, laat staan gereden ;)

Edit:

Nu een andere interessante vraag... wát als iemand een auto heeft gekocht en hij is, nadat hij er eindelijk mee (naar huis) kon rijden, toch niet tevreden over de rij-eigenschappen van de door hem gekochte auto? Ik begrijp namelijk dat er voldoende mensen zijn die zonder te hebben proefgereden met een auto naar huis gaan... :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.