Ga naar inhoud

bedenkelijk als auto's lang te koop staan


Aanbevolen berichten

  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou ik zal maar even reageren op de reacties van DE ADELAAR, ten eerste was ZIJ er niet bij toen wij daar waren en het sneeuwde ook niet, want in augustus sneeuwt het in Nederland niet en zit hier niet gewoon te liegen als je zegt "uiteraard is een proefrit mogelijk maar laten we eerst kijken of we er kwa prijs uit kunnen komen bijvoorbeeld als u een auto heeft in te ruilen!" dat is dus niet gezegd en over een inruil is al helemaal niet gesproken, want van inruil was totaal geen sprake, het was heel eenvoudig, GEEN proefrit totdat er een voorlopig contract was.

Ik heb dit dan ook nog nooit bij een andere auto handelaar of dealer meegemaakt, en dan zegt die snotaap van een verkoper ook nog doodleuk "maar het is wel een echte ADELAAR", sorry maar dan zakt mij de broek wel een meter af.

En dan hier op het forum komen om je zelf schoon te praten en proberen de boel te bagatelliseren, er zullen best wel mensen zijn die " andere ervaringen hebben" maar dat maakt mijn eigen ervaring met de adelaar niet anders, als je dan op het forum komt en zegt, ja dat had misschien anders gemoeten, had ik nog enigszins begrip op kunnen brengen, maar op deze manier is het voor mij een nog groter KLOTEN bedrijf dan ik al dacht.

Wat ik in de bewuste post heb gezegd, is gewoon dat wat er is gebeurd.

Link naar reactie

Ik heb nooit gezegd dat het in uw geval sneeuwde, ik heb dat en eventuele inruil van een auto die een klant op dat moment niet bij zich had etc etc puur gebruikt als voorbeelden van situaties die zich in het verleden voor hebben gedaan. Er staat ook duidelijk bijvoorbeeld voor!! Ik geef ook nog regen en een aantal andere voorbeelden!! Ik was wel degelijk aanwezig echter ik zit meestal opgesloten in mijn kantoor tussen stapels papierwerk maar word door mijn verkopers continu op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen. Ik heb denk ik uitgebreid genoeg gereageerd in dit topic hoe wij omgaan met het maken van een proefrit. Er wordt NOOIT gezegd u moet eerst een koopovereenkomst sluiten. U heeft dit misschien zo ervaren in uw boosheid maar wij zeggen altijd alvorens we proef gaan rijden willen we overeenstemming hebben over de verkoopprijs (dit heeft u jammergenoeg verkeerd geintepreteerd) kortom wij willen voorkomen dat klanten gaan proefrijden met een auto en daarna een bod doen dat totaal niet reeel is, jammergenoeg is dit in het verleden regelmatig gebeurd en bent u daar door voor uw gevoel tekort gedaan.

Ik heb nooit beweerd dat u niet de waarheid spreekt (alhoewel u bij de members gallery waar u zich voorstelt wel vermeld dat u een 3-Touring heeft ingeruild op uw Z terwijl u in uw reactie zegt dat van inruil geen enkele sprake was) maar hoe dan ook: ik denk dat door uw teleurstelling en woede, die duidelijk uit uw reactie blijkt, u het alleen zo geintepreteerd heeft, voor welke onduidelijkheid ik alsnog mijn oprechte excuses aanbiedt.

Francisca Makkinje

Ps gelukkig zijn er ook al meerdere positieve reacties van Forum members die de ervaringen met de adelaar wel als zeer positief hebben ervaren en die begrip hebben voor ons proefrit beleid.

Link naar reactie

Goed, zand er over, hoe jullie omgaan met "potentiële" klanten is jullie eigen beleid, wel is het zo als ik heb gezegd en blijkt dit soort beleid dan ook klanten af te schrikken.

per definitie doe ik dus geen bod op een auto voor eerst een proefrit gemaakt te hebben en een proefrit wil ik pas maken als ik serieus belangstelling heb.

En Tja, volgens mij is dit een normale discussie op het forum die alleen maar goed is en er zijn ergere discussies gevoerd hier.

En dan nu maar over tot de orde van de dag.

;) :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

@ Sjonnie: ze mogen bij jou volgens mij al blij zijn dat ze mogen komen kijken... en zelfs dan is het nog maar de vraag of de auto nog wel dezelfde is als waar ze voor komen :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
Garantie tot het einde van de straat. :rolleyes:

Zelfs dat nog niet eens! Tot aan het einde van de oprit, en zelfs die ontbreekt! :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Voor alle duidelijkheid wil ik wel even opmerken dat deze grappige opmerkingen over en weer geen betrekking meer hebben op Car Gallery de Adelaar, Apeldoorn (waar dit topic in eerste instantie over ging)

Niet nodig, dat snapt men hier zo langzamerhand wel... Ik refereer aan Sjonnie, mohikaan quote mij en ik quote mohikaan weer. Lijkt me nogal duidelijk dat het dan niet over jullie gaat, toch? :rolleyes:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Garantie tot het einde van de straat..
Voor alle duidelijkheid wil ik wel even opmerken dat deze grappige opmerkingen over en weer betrekking hebben op Car Gallery de Adelaar, Apeldoorn (waar dit topic over gaat)

Nou lekker dan, garantie tot het einde van de straat.. :schater:

Maar even serieus, elke verkoper -of het nou een garage is of een winkel- heeft wel eens een mindere dag..

Daarom kun je niet direct een waarde oordeel geven over 1 slechte ervaring..

pas als meerdere mensen éénzelfde ervaring hebben, kun je beginnen te spreken over een slechte garage/winkel..

Maar zoals ik het begrijp is dat hier niet aan de orde..

Ik zal zo je website eens bekijken, om te zien of er nog leuke accessoires tussen zitten.. :thumbup:

Link naar reactie
Ik refereer aan Sjonnie, mohikaan quote mij en ik quote mohikaan weer. Lijkt me nogal duidelijk dat het dan niet over jullie gaat, toch? -_-

Goed dat je dat gequote even uitlegt rob, voor je het weet hebben we proces wegens smaad aan ons broek :thumbup:

Link naar reactie
Niet nodig, dat snapt men hier zo langzamerhand wel... Ik refereer aan Sjonnie, mohikaan quote mij en ik quote mohikaan weer. Lijkt me nogal duidelijk dat het dan niet over jullie gaat, toch? :newblush:

Voor mij en ervaren forumbezoekers wel maar ik wil voorkomen dat onervaren forumbezoekers die informatie via Google over Car Gallery de Adelaar te Apeldoorn proberen te vinden, en op die manier in deze topic terechtkomen, de indruk krijgen dat dit nog over ons gaat vandaar mijn berichtje. Ga er inderdaad van uit dat het nu wel duidelijk is voor een ieder.

Vriendelijke Groet,

Francisca Makkinje

Link naar reactie
  • Administrator
ik wil voorkomen dat onervaren forumbezoekers die informatie via Google over Car Gallery de Adelaar te Apeldoorn proberen te vinden, en op die manier in deze topic terechtkomen, de indruk krijgen dat dit nog over ons gaat

Ik voel een beetje angst in alle replies en de noodzaak om jezelf maar te bewijzen als bedrijf dat nooit wat fout doet.

Het begon met een reactie op een wat negatieve bewoording over jullie bedrijf, prima, geen probleem. Maar het begint er nu zo langzamerhand een beetje vanaf de druipen dat we eigenlijk iedereen maar naar de Adelaar moeten sturen voor Z3's en accessoires...

Dat iemand negatieve ervaringen heeft met jullie bedrijf moet je niet proberen recht te praten, maar lering uit trekken en het de volgende keer anders (lees: goed) doen, om die klant weer terug te krijgen. Elk bedrijf heeft klant niet op één of andere wijze niet tevreden zijn. Kun je niets aan doen, is gewoon zo en zal altijd zo blijven.

Nog eens even nadenkend over mijn aankoop van de Z3 met jullie policy om geen proefrit te maken zonder over de prijs eens te zijn... als ik destijds bij van Roy Cars in Eindhoven NIET de mogelijkheid zou hebben gehad om zowel met een 1.9 als 4 dagen later met een 2.8 te kunnen rijden, had ik never nooit niet mijn auto daar gekocht. Over prijzen was nog niet eens gesproken, alleen over het type en hoe zoiets rijdt t.o.v. elkaar. Ze waren allebei gepoetst en zelfs net bijgespoten (steenslag), maar rijden was totaal geen probleem. En ik vind ook niet dat zoiets een probleem moet zijn eigenlijk. Je kunt bij niemand in de portemonnaie kijken per slot van rekening.

Link naar reactie
Maar het begint er nu zo langzamerhand een beetje vanaf de druipen dat we eigenlijk iedereen maar naar de Adelaar moeten sturen voor Z3's en accessoires...

maar rijden was totaal geen probleem. En ik vind ook niet dat zoiets een probleem moet zijn eigenlijk. Je kunt bij niemand in de portemonnaie kijken per slot van rekening.

Wij handelen niet in accessoires!!! Ik heb doordat ik in de loop der jaren -tig Z3's gehad en daar het 1 en ander van overgehouden zoals hardtopvoorbereidingssetjes, bagagerekkoffers ec etc als ik met dat soort dingen iemand heel blij kan maken zal ik dat zeker niet nalaten.

Ik was in het verleden behoorlijk actief op dit forum (gooi de Adelaar maar even door de zoekmachine) en ik heb toen en nu nog niet 1 reactie op dit forum geplaatst waarin ik mijn auto's promoot, dus vind uw omerking onterecht!! Ik heb wel altijd zeer positieve reacties ontvangen van forummembers op mijn adviezen en die positieve reacties hebben mij ook wel weer voordeel gebracht, dus een win-win situatie voor iedereen.

Het internet (Google) wordt door veel potentiele kopers gebruikt om info over een bedrijf te vinden, en ik ben zeker niet zonder fouten, (hij die zonder zonde is werpe de 1e steen) maar zoals gezegd wil ik voorkomen dat die mensen ergens midden in een discussie geraken en een verkeerde indruk zouden krijgen doordat er ondertussen 2 vrienden cynische grapjes over elkaar aan maken het maken zijn.

We hadden met de moderator afgesproken dat de discussie hierover gesloten was maar moet dus jammergenoeg hier toch weer op reageren: Nee ik kan inderdaad niet in de potomonnaie van anderen kijken maar aangezien wij met hele kleine marges werken wil ik dus gewoon overeenstemming hebben over de prijs alvorens er een proefrit gemaakt wordt, en niet het risico loop dat ik honderden Euro's aan mijn poetsbedrijf kwijt ben terwijl er toch geen kans van slagen is op een koop, omdat de klant toch niet wil geven wat ik uiterst voor de auto wil hebben of hij heeft een inruil waar hij mijns insziens veel te veel voor wil hebben. Er zijn altijd uitzonderingen bijvoorbeeld met mooi weer of als een auto nog niet gepoetst is of als er net ook al iemand anders een proefrit mee heeft gemaakt zijn we natuurlijk veel makkelijker.

Als een klant in 3 auto's wil proefrijden bijvoorbeeld in een Z3 1.8 en een 2.0 en een 2.8 om het verschil te voelen is dat geen enkel probleem, maar zoals gezegd Indien hij het met mijn prijs (voor mijn auto en de eventuele inruilauto) eens is en dat is iets anders dan klanten inschatten op hun portemonnaie!! Gelukkig zijn er ook al een aantal reacties van forummembers die hier wel begrip voor hebben, en van zeer tevreden forummembers over ons.

Hoop dat we de discussie hierover nu echt af kunnen sluiten.

Groet, Francisca Makkinje

Car Gallery de Adelaar Apeldoorn

Link naar reactie
  • Administrator

Ik vind dit op zich wel een zinvolle discussie, het is per slot van rekening een forum hier.

Wat ik mij namelijk afvraag is hoe er naar een klant wordt gereageerd als deze oriënterend binnenkomt, niets in te ruilen heeft, zelf niet over de prijs begint, maar wel graag wil bepalen of hij voor die 1.8, 2.0 of 2.8 gaat, zonder kennis van de rijeigenschappen. Mag hij dan proefrijden, of komt dan eerst de prijs ter sprake? Want wat als hij aangeeft geen problemen met de prijs te hebben en na proefrijden toch aangeeft erover na te willen denken?

Link naar reactie
Ik vind dit op zich wel een zinvolle discussie, het is per slot van rekening een forum hier.

Wat ik mij namelijk afvraag is hoe er naar een klant wordt gereageerd als deze oriënterend binnenkomt, niets in te ruilen heeft, zelf niet over de prijs begint, maar wel graag wil bepalen of hij voor die 1.8, 2.0 of 2.8 gaat, zonder kennis van de rijeigenschappen. Mag hij dan proefrijden, of komt dan eerst de prijs ter sprake? Want wat als hij aangeeft geen problemen met de prijs te hebben en na proefrijden toch aangeeft erover na te willen denken?

Ik ben niet degene die heeft gevraagd de discussie hierover te beeindigen, maar de moderator heeft mij dit in dit topic en per PM gevraagd!!!

Iedere serieuse klant wordt bij ons serieus behandeld. De situatie die jij schetst doet zich in de praktijk eigenlijk nooit voor, indien een klant aangeeft 1 van de drie door hem geselecteerde auto's te willen kopen mag hij in alle drie proefrijden en na de proefrit wordt er eigenlijk altijd een deal gesloten. Wat wellicht grappig is om te melden is dat in minstens 60% van de auto's die ik verkoop helemaal niet eens proef wordt gereden!!! Maar indien de situatie die jij schetst zich voordoet wat kan ik dan anders doen dan hopen dat hij na deze bedenktijd besluit voor 1 van onze 3 auto's te gaan. Indien hij dat niet doet heb ik 3 x 119 euro kosten, want de volgende potentiele koper moet gewoon weer een auto kunnen komen bekijken die er TOP voorstaat!! Deze kosten zullen uit de lengte of uit de breedte moeten komen, dus worden bij mijn kostprijs van de auto opgeteld en dus stel dat jij de volgende geinteresseerde bent betaal jij dus die kosten, dus hoop dat dit je vraag beantwoord.

Link naar reactie
Het internet (Google) wordt door veel potentiele kopers gebruikt om info over een bedrijf te vinden, en ik ben zeker niet zonder fouten, (hij die zonder zonde is werpe de 1e steen) maar zoals gezegd wil ik voorkomen dat die mensen ergens midden in een discussie geraken en een verkeerde indruk zouden krijgen doordat er ondertussen 2 vrienden cynische grapjes over elkaar aan maken het maken zijn. We hadden met de moderator afgesproken dat de discussie hierover gesloten was...

Sorry maar nou meng ik me toch ook even in de discussie. Je moet je wel realiseren dat dit een forum is:

fo - rum («Latijn) het -woord fora, forums groep van deskundigen die een bepaald onderwerp in het openbaar bespreken en daarna ter discussie stellen; iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen

Het is gelukkig geen commercieel gereguleerde omgeving. Er gebruik van maken betekent dat een ieder hier zijn of haar mening kan en mag ventileren. Ook ten nadele van jou en ieder ander bedrijf. Gelukkig maar!

Een mod zal (en moet) pas ingrijpen wanneer iemand echt over de schreef gaat, of zich kwetsend uit drukt. Dat is hier zeker niet gebeurt. Wat mij betreft hoeft dan de discussie ook niet te worden gesloten. Sterker nog, ik lees hem met interesse.

Het is slechts de ene mening tegenover die van een ander. Bezoekers van het forum moeten zelf maar beoordelen wie het bij het juiste eind heeft of wie zich het meest redelijk op stelt. Ik zelf ben ook prima in staat om dat te doen.

En ja...er worden hier ook (cynische) grapjes gemaakt. Gelukkig maar! Ik hoop dat dit ook zo zal blijven.

Link naar reactie
We hadden met de moderator afgesproken dat de discussie hierover gesloten was maar moet dus jammergenoeg hier toch weer op reageren:

Met discussie is op zich niks mis hoor. En op een gerichte vraag kun je gewoon antwoord geven.

Link naar reactie
Sorry maar nou meng ik me toch ook even in de discussie. Je moet je wel realiseren dat dit een forum is:

Een mod zal (en moet) pas ingrijpen wanneer iemand echt over de schreef gaat, of zich kwetsend uit drukt. Dat is hier zeker niet gebeurt. Wat mij betreft hoeft dan de discussie ook niet te worden gesloten. Sterker nog, ik lees hem met interesse.

Indien iemand een mening heeft is dat prima maar die moet dan wel ergens op gebasseerd zijn!! En gelukkig worden hier negatieve meningen geuit zodat we ons daar tegen kunnen verdedigen en bovendien zijn er in dit topic meer positieve dan negatieve meningen over ons.

Over de proefrit heb ik het met de plaatser van de reactie gelukkig volledig uit kunnen praten en uit kunnen leggen en heb ook een paar PM's aan hem gestuurd en van hem ontvangen die zeker positief genoemd mogen worden.

Als je dan toch de discussie volgt kun je ook zien dat niet ik degene ben die de discussie wil stoppen, maar dat de moderator dat aan mij vraagt, hij heeft me er ook een PM over gestuurd. Ik wil heel graag door discusseren maar wil niet de moderators tegen me in het harnas jagen door hun verzoek aan mijn laars te lappen!!

Ik vind cynische grapjes superleuk, maar wat ik met mijn opmerking bedoelde heb ik overduidelijk beschreven dus is denk ik voor iedereen nu wel duidelijk waarom ik daar een reactie op heb geplaatst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.