Ga naar inhoud

bedenkelijk als auto's lang te koop staan


Aanbevolen berichten

Voor anderhalf jaar geleden zijn ook wij eens binnengelopen bij De Adelaar in Apeldoorn, we waren er toen nog niet uit wat het voor auto/merk het zou moeten worden, een Audi TT of een Z3 :thumbup: .

Binnen werden we geholpen door een jonge verkoper, na wat gekeken en gepraat te hebben vroeg ik of ik even een proefrit mocht maken in de Audi TT, tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik eerst de auto moest kopen en pas daarna een proefrit mocht maken, dit omdat de auto pas gepoetst was door een poetsbedrijf en de auto na de proefrit weer gepoetst moest worden om in de showroom te staan en dat was volgens hem iedere keer te duur om te doen, ik kon praten wat ik wilde maar mocht geen proefrit maken, dit was voor mij voldoende om maar ergens ander te gaan kijken.

Een vage garage vind ik, zou er nooit een auto kopen :fiew: volgens mij wordt het meer een Aderlating als je bij de Adelaar een auto koopt :schater:

Volgens mij heeft de verkoper gezegt: uiteraard is een proefrit mogelijk maar laten we eerst kijken of we er kwa prijs uit kunnen komen bijvoorbeeld als u een auto heeft in te ruilen!

Link naar reactie
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben nog steeds aan het "kijken" naar een Z4, nu zie ik auto's bij handelaren erg lang te koop staan is dit nog de moeite waard om dan daar te gaan kijken?

Ik zag wel wat auto's bij dealers of bij ander merk dealers staan en die zijn dan relatief snel weg.

bv Car Gallery Apeldoorn die staan er al meer dan een half jaar en de prijs blijft gelijk, ligt dit dan aan de autoverkopers of is er iets mis met de auto's of hebben ze een slechte naam?

Car gallery de Adelaar heeft altijd nagenoeg dezelfde auto's,

dus als er een Z4 verkocht wordt zorgen we altijd dat we heel

snel weer een "gelijkwaardige Z4" terug kopen en hoeven we

alleen de advertentie aan te passen, simpelweg omdat dit veel

advertentiekosten scheelt!

Qua opties zijn ze atijd gelijk want we kopen een 3.0 Z4 alleen

maar in als hij echt alle opties heeft!!

vriendelijke groet,

Francisca Makkinje

Car gallery de Adelaar

Laan van de Dierenriem 61

7324AB Apeldoorn

www.adelaarautos.nl

Link naar reactie
Volgens mij heeft de verkoper gezegt: uiteraard is een proefrit mogelijk maar laten we eerst kijken of we er kwa prijs uit kunnen komen bijvoorbeeld als u een auto heeft in te ruilen!

Apart om je zulke details twee jaar na dato nog te herinneren. Was het zo'n bijzonder gesprek, of krijgen jullie gewoon weinig mensen over de vloer?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
vriendelijke groet,

Francisca Makkinje

Car gallery de Adelaar

Laan van de Dierenriem 61

7324AB Apeldoorn

www.adelaarautos.nl

Sinds 2010 lid en pas vandaag een eerste reactie in direct het juiste topic.. :thumbup:

We hebben er eindelijk één die -zonder te vragen en/of daarop is gewezen- weet hoe de zoek knop werkt :schater:

Link naar reactie

De Adelaar was al sinds 2004 of 2005 member hier. Bezocht het forum echter zelden.

Ik neem aan dat de inloggegevens niet meer bekend waren en dat daarom e.e.a. nieuw is aangemaakt.

Overigens, er zijn meerdere members met goede ervaringen met De Adelaar.

O.a. Marvin (Z3 2.0) en ik (Z3 2.8) hebben daar tot voller tevredenheid gekocht.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Overigens, er zijn meerdere members met goede ervaringen met De Adelaar.

Mij zul je ook niets negatiefs horen zeggen over bovenstaande bedrijf,.. want ik ken het niet..

Ik vond het slechts grappig dat iemand zijn eerste reactie direct in het goede topic was.. niet wetende dat zij

dus inweze al veel langer actief waren/zijn op dit forum :mellow:

Link naar reactie
zeg ff paar puntjes :

1 stel jezelf eens voro in het daarvoor behorende topic.

2 verkooppraatjes doen we gezellig in het z3 forumshop gedeelte en mag je wel voro betalen.

3 als hij geen proefrit kreeg dan zal dat wel niet he, en hoe weet jij precies wat die verkoper gezegd heeft ? en na zo'n tijd

een 2 jaar geleden, weet je dan echt nog wat je PRECIES gezegd hebt ?

4 fijn dat je opheldering komt geven over bepaalde punten maar 2.5 si is volgens mij helemaal geen handelaar oid. dus je mag

best sorry zeggen.

1. Dat hoeft helemaal niet (al vinden we het wel fijn :mellow: ).

2. Ik zie dit niet als een verkooppraatje, maar als een valide reactie.

Dat de reactie van de Adelaar een beetje uit de lucht komt vallen ben ik wel weer met je eens...

Link naar reactie

Mijn naam is Francisca Makkinje ik ben eigenaresse van Car Gallery de Adelaar B.V.

Wij verkopen al Z3's vanaf 1998, en ik weet zeker dat diverse leden van dit forum zich in een

Adelaar auto voortbewegen, en hoop dat een aantal van hen hun ervaringen over ons zullen

beschrijven.

Ik weet zeer zeker zelfs 10 jaar later wat ik tegen mijn klanten zeg, want ik zeg namelijk

altijd hetzelfde.

Het is jammergenoeg regelmatig gebeurd dat klanten zijn wezen proefrijden in een auto

van bijvoorbeeld 25.000 Euro en dat ze na de proefrit zeiden ik wil max. 20.000 Euro betalen,

om deze situaties te voorkomen zeg ik altijd als we overeenstemming hebben over de

verkoopprijs mag u uiteraard en direct proefrijden.

Indien klanten nog in een orienterende fase zitten en dus nog niet weten wat ze willen kopen

laat ik inderdaad geen proefrit maken met een gepoetste auto. Gepoetst wil zeggen dat zelfs

de binnenkant van de velgen gepoetst is dus lijkt me dit wel begrijpelijk. Dealers krijgen hier

van de importeur auto's ter beschikking gesteld die later als demo worden verkocht wij moeten

iedere auto na iedere proefrit opnieuw showroomklaar maken. Indien een klant aangeeft dat hij

in drie auto's wil proefrijden en degene die hem het meest bevalt ook zal kopen mag hij uiteraard

in alledrie de auto's proefrijden, maar indien een klant al aangeeft dat hij toch zeker nog geen

beslissing neemt zeggen wij altijd op het moment dat u weet wat u wilt mag u ten alle tijde een

proefrit maken.

De man die naar Wim Polman verwijst is niet erg positief over ons dus ik mag daar neem ik aan

op reageren.

Onze reacties komen omdat wij door "tevreden klanten" die zich stoorden aan de negatieve

uitlatingen over ons bedrijf op uw forum hierop werden gewezen.

Link naar reactie
De Adelaar was al sinds 2004 of 2005 member hier. Bezocht het forum echter zelden.

Ik neem aan dat de inloggegevens niet meer bekend waren en dat daarom e.e.a. nieuw is aangemaakt.

Overigens, er zijn meerdere members met goede ervaringen met De Adelaar.

O.a. Marvin (Z3 2.0) en ik (Z3 2.8) hebben daar tot voller tevredenheid gekocht.

Dank je wel Rob.

Wist inderdaad de inloggegevens niet meer.

Als je in het forum gaat zoeken zullen er ook nog

diverse "gratis" adviezen naar boven komen die

ik in de tijd dat het leven nog niet zo hectisch was

aan forumleden heb gegeven, omdat ik alle

kinderziekten van de Z3 wel ken en ook menigeen

aan een hardtopvoorbereidngsetje, koferrekje etc

heb geholpen via dit forum.

Kan me je nog goed herinneren (uitlaatverhaal etc)

en de quote die je indertijd gebruikte: zolang je

stilstaat kun je alle kanten nog op, is me altijd

bijgebleven.

Hoop dat er tegenover de negatieve uitlatingen, van

mensen die niet bij ons hebben gekocht, ook nog

een aantal van tevreden kopers (en forumleden)

zoals jou, Beo5, Ezzzy Rider en Marvin komen te

staan.

Groeten, Levinus

Link naar reactie
ik wist het ook niet, en ik heb ook niks slechts over het bedrijf gezegd.

maar om dan na zoveel jaar er dan opeens zo in te knallen vond ik nogal een beetje merkwaardig.

en om dan gelijk een ander forum member te gaan aanvallen.....

:mellow:

De reactie was ook niet op uw opmerking maar op die van zonder Z

Dus als u zich aangesproken voelde door onze reactie, was dat absoluut niet de bedoeling.

Francisca Makkinje

Link naar reactie
Dat is inderdaad wel een beetje maf..

Wat ik wel al een aantal keren heb meegemaakt is dat me een proefrit geweigerd is omdat ze de kans klein achten dat ik serieus geintreseeerd was. Toen ik als 23 jarige een grote BMW toerbuffel (motorfiets) wilde proefrijden kon ik 't schudden.. En dat snapte ik ook wel, maar ze waren me wel kwijt als klant.. :mellow:. Heel anders ging het toen ik 2 jaar later, en dus inmiddels 2 jaar zo'n BMW reed, en ik ineens spontaan bij dealers proefritten in gloed-nieuwe modellen kreeg aangeboden. Toen was ik ineens wel doelgroep.. :blink:

Maar eerst kopen blijft natuurlijk maf..

Ik wil dit graag nogmaals rechtzetten:

U hoeft echt niet eerst te kopen om een proefrit te mogen maken

maar indien een klant bijvoorbeeld een auto heeft in te ruilen waar

wij bijvoorbeeld 6.000 voor willen geven en hij 14.000 voor wil

hebben is de kans van slagen zo goed als nul dus heeft een proefrit

geen zin. Of indien een klant een bijvoorbeeld budget heeft van

10.000 en hij wil een proefrit maken in een auto van 35.000 om

eens te voelen hoe dat rijdt dan doen wij dat niet.

Is een klant aan het twijfelen tussen 4 auto's en hij wil na het

berijden van alle 4 de auto's ook daadwerkelijk 1 van die 4 auto's

kopen mag hij direct en alle 4 de auto's proefrijden.

Een dealer krijgtvan de importeur auto's er beschikking gesteld

voor het maken van proefritten, die later door de importeur als

demo worden verkocht.

Indien wij een auto gepoetst in de showrom hebben staan betekend

dat dat zelfs de binnenkant van de velgen gepoetst is indien er met

een auto een proefrit is gemaakt moeten wij de auto zelf of via een

poetsbedrijf weer showroomklaar maken voor de volgende

geinteresseerde die een gepoetste auto hoopt aan te treffen als hij

hem komt bekijken en niet een auto die net door regen, zand, pekel

etc heeft gereden.

Ik hoop dat dit 1 en ander verduidelijkt.

Link naar reactie
Apart om je zulke details twee jaar na dato nog te herinneren. Was het zo'n bijzonder gesprek, of krijgen jullie gewoon weinig mensen over de vloer?

Ja ik herinner mij inderdaad nog heel veel details zelfs na jaren.

Ik kan mij deze klanten die tussen een TT en een Z twijfelden

nog goed herinneren.

Maar al had ik mij deze specifieke mensen niet herinnert hebben

wij gewoon een beleid alvorens er een proefrit wordt gemaakt

en dat hangt ook nog van het weer af. Indien klanten die al

aangeven dat ze voordat ze kopen eerst nog een aantal andere

auto's gaan bekijken en dan in de sneeuw met 2 auto's willen

proefrijden, zeggen wij kom dan maar terug als u die andere

auto's heeft gezien en ondertussen weet dat de onze de

beste prijs/kwaliteit verhouding heeft, dan mag u op dat moment

natuurlijk proefrijden.

Ik wil hieromtrent graag nog een paar voorbeelden geven, en

1 en ander verduidelijken waardoor er hopelijk enig begrip voor

is.

U hoeft echt niet eerst te kopen om een proefrit te mogen maken

maar indien een klant bijvoorbeeld een auto heeft in te ruilen waar

wij bijvoorbeeld 6.000 voor willen geven en hij 14.000 voor wil

hebben is de kans van slagen zo goed als nul dus heeft een proefrit

geen zin. Of indien een klant een bijvoorbeeld budget heeft van

10.000 en hij wil een proefrit maken in een auto van 35.000 om

eens te voelen hoe dat rijdt dan doen wij dat niet.

Is een klant aan het twijfelen tussen 4 auto's en hij wil na het

berijden van alle 4 de auto's ook daadwerkelijk 1 van die 4 auto's

kopen mag hij direct en alle 4 de auto's proefrijden.

Een dealer krijgtvan de importeur auto's er beschikking gesteld

voor het maken van proefritten, die later door de importeur als

demo worden verkocht.

Indien wij een auto gepoetst in de showroom hebben staan betekend

dat dat zelfs de binnenkant van de velgen gepoetst is indien er met

een auto een proefrit is gemaakt moeten wij de auto zelf of via een

poetsbedrijf weer showroomklaar maken voor de volgende

geinteresseerde die een gepoetste auto hoopt aan te treffen als hij

hem komt bekijken en niet een auto die net door regen, zand, pekel

etc heeft gereden.

Ik hoop dat dit 1 en ander verduidelijkt.

Link naar reactie

@Car Gallery

Als je wilt reageren op meerdere posts kun je meerdere quotes in één post opnemen... houdt het wat overzichterlijker voor de lezers alhier want 5x hetzelfde verhaal is misschien ook wat teveel van het goede

Link naar reactie

Heel wat spelfouten helaas van de eigenaresse van Car Gallery de Adelaar, maar ik heb een tijdje terug bij de Gallery een persenning gekocht :mellow: mooie prijs en ding zag er goed uit. Mijn hardtop zat toendertijd ook niet helemaal goed vast, waar twee verkopers mij erg aardig nog even mee geholpen hebben..

Ik begrijp echter 1 ding niet. Wanneer je geïnteresseerd bent in een auto van om en nabij wat je wil uitgeven (5.000 euro verschil moet op zich wel kunnen denk ik), dan is een proefrit in een iets duurdere auto toch wel mogelijk, lijkt mij?

Ik heb zelf bij Cabrioland in Den Haag meegemaakt dat ik letterlijk werd weggewuifd met mijn vader. Ik was geïnteresseerd in een Z3 1.9, maar de verkopers wilden eerst valide papieren zien dat ik daadwerkelijk geïnteresseerd was. Het kwam er eigenlijk beetje op neer dat ik een banksaldo moest laten zien. M'n vader vond dat belachelijk. Overigens was het al vies dat die kerel een sigaretje in onze gezichten praktisch uitblies tijdens het gesprek. Daar ging mijn interesse.

Nu begrijp ik echter niet, prijzen zijn er inmiddels om over te onderhandelen, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar, waarom het niet mogelijk zou zijn een proefrit in een auto van 25.000 euro te maken wanneer je budget oorspronkelijk 20.000 is.

Mevrouw Makkinje, een dergelijk - iets duurdere - auto, is voor u toch eveneens handel? U kunt toch de geïnteresseerde proberen te overtuigen van de extra 5.000 euro die goed zouden worden besteed? Wat dat betreft is een proefrit allerzins de uitkomst! Wellicht zou het een deal van 22.500 euro worden, maar ik denk dat de meeste auto-handelaren een deal zien als een deal. Winst is winst.

U weet overigens nooit of een klant weliswaar de auto aanschaft na een proefrit. Zelfs niet wanneer de prijs onder zijn budget zou komen te liggen. Misschien heeft de klant wel gereden en is het 'toch niet wat hij zoekt'. Ik heb het idee alleen dat je niet nog een keer met open armen ontvangen wordt bij De Adelaar wanneer een bezoek op die manier zou aflopen. Dat zou jammer zijn.

Link naar reactie

Het is erg makkelijk om een ondernemer te beschadigen. Deze neemt de moeitje om, op een nette manier, te reageren. Prima. Dat het allemaal niet zo netjes op het forum in een bericht wordt geplaatst, het zij zo. Ik zie al een leercurve en misschien kunnen de mods nog wat opschonen.

Link naar reactie

Hallo Enzo Sebastian,

Dank voor je positieve reactie.

Bij ons word iedereen met open armen ontvangen, ik kan geen reden bedenken waarom niet.

Of je nu een persenning komt kopen, of een hardtop voorbereidingssetje of een Z3 of Z4 iedere klant wordt door ons goed en vakkundig geholpen.

echter wanneer een klant bijvoorbeeld een proefrit wil maken in de regen of sneeuw met meerdere auto's en daar al bij aangeeft dat hij eerst nog een paar andere gaat bekijken en dat hij nog een auto moet inruilen die hij niet bij zich heeft, dan werk ik daar inderdaad niet als vanzelfsprekend aan mee, mijn reden is in een andere reaktie in dit topic duidelijk omschreven.

Link naar reactie

Ja, zonder al die extra returns is het wel leesbaarder he?

'k Heb er even een paar weggepoetst en ze erop gewezen.

Edit: oh.

Kennelijk vindt ze het zelf netter staan. We zullen het nog wel vaker tegenkomen dus.

aangepast door Tja
Link naar reactie
Het is erg makkelijk om een ondernemer te beschadigen. Deze neemt de moeitje om, op een nette manier, te reageren. Prima. Dat het allemaal niet zo netjes op het forum in een bericht wordt geplaatst, het zij zo. Ik zie al een leercurve en misschien kunnen de mods nog wat opschonen.

Ben het helemaal mee eens wat je zegt. Op het internet plaatsen mensen eerder negatieve ervaringen dan positieve, maar mijn opmerking was als opbouwende kritiek bedoelt.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik kan mij deze klanten die tussen een TT en een Z twijfelden

nog goed herinneren.

Top!

Een goede verkoper herinnert zich wel degelijk een bepaalde verkoop. Misschien niet direct qua naam, maar wel als hij of zij zich weer meldt, of als even iets verduidelijkt wordt. Kun je dat idd niet, dan ben je m.i. geen goede verkoper. Het is voor een klant geweldig als men bij een bedrijf terugkomt en de verkoper zich de details van de eerste ontmoeting nog herinnert. Dan voel je je als klant gewaardeerd!

Zo is er in Reeuwijk ook een garage waarvan de eigenaar elke klant nog kent, keer op keer weer en precies weet wat er zich de vorige keer heeft afgespeeld... ;)

Ik snap wel een beetje waarom de Adelaar wat vraagtekens oproept. Apeldoorn staat uit het verleden bekend om z'n malafide autobedrijven (Tonny Keijzers , de Sleutelbloem e.d.). Keijzers heeft zich de laatste jaren uit de naad gewerkt om z'n slechte naam te zuiveren en volgens mij met redelijk succes. De Sleutelbloem durf ik het niet van te zeggen, maar ik heb zo mijn twijfels.

Vaak gaat het dan van: "daar zitten allemaal oplichters, dus zal die of die dat óók wel zijn".

Ik heb geen ervaring met De Adelaar, ben er ooit wel eens langsgereden om naar een Z3 te kijken, maar dat was gewoon niet "mijn auto" zeg maar. Auto stond buiten, ben ook niet naar binnen geweest om verder te informeren.

Overigens doet een rondje Google ook wonderen v.w.b. ervaringen met diverse autobedrijven. Wellicht dat De Adelaar op die manier in dit topic beland is?

Over malafide autobedrijven gesproken... koop NOOIT een auto bij Stoutjesdijk De Groot in Soesterberg!!! Wil je ellende, dan krijg je die daar geheid (aldus een bevriende politieagent die in Amersfoort heeft gewerkt en vrijwel wekelijks met prio 1 richting Soesterberg kon :thumbup:)

Link naar reactie

:huh: wat een lappen tekst allemaal. ben het overigens volledig met mevrouw eens over die proefritten. Zelfs ik als particulier wil het eerst eens zijn over de prijs alvorens er word gereden :thumbup:

PS, heeft mevrouw Adelaar nog een mooie 5 serie touring diesel staan ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.