Ga naar inhoud

bedenkelijk als auto's lang te koop staan


Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds aan het "kijken" naar een Z4, nu zie ik auto's bij handelaren erg lang te koop staan is dit nog de moeite waard om dan daar te gaan kijken?

Ik zag wel wat auto's bij dealers of bij ander merk dealers staan en die zijn dan relatief snel weg.

bv Car Gallery Apeldoorn die staan er al meer dan een half jaar en de prijs blijft gelijk, ligt dit dan aan de autoverkopers of is er iets mis met de auto's of hebben ze een slechte naam?

Link naar reactie
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tja het hoeft niets te zeggen. Mijn :D stond ook al een hele tijd te koop maar ben blij dat ik toch ben gaan kijken. Bleek een hele mooie auto en doordat ze er vanaf wilden was er wat meer mogelijk met de prijs.

Link naar reactie

Vaak te duur voor de staat van onderhoud denk ik.

Vraag betere fotos, en vraag vooral naar de staat van de auto.

Steenslag, krassen op leer of alu sierelementen in interieur (staan sommige z4 afwerkingen bekend om) en stoeprandschade aan velgen zie je niet of nauwelijks op foto's, maar een verkoper kan vertellen of de auto hier aan lijdt (in zijn optiek). Een verkoper gaat hier niet snel over liegen: hij verkoopt sneller een auto die aansluit bij het verwachtingspatroon van de klant dan dat de klant voor een desillusie komt te staan.

Maar koop nooit een auto van een foto.

Ga er vanuit dat verkopers tegen eind november de prijs waarschijnlijk nog 1x verlagen, en als ie dan niet verkocht wordt, gaat ie de winterstalling in (prijs blijft gelijk), en wordt ie in de lente weer actief op de markt geplaatst.

Hangt er natuurlijk ook vanaf waar de auto te koop staat (rijke/arme streek, dicht/dun bevolkt etc)

Link naar reactie

Wij zijn toevallig ook eens bij Adelaar binnengelopen, allemaal Duitse import inderdaad. De ZZZ waar we voor kwamen kijken was een nette auto, behalve erg veel steenslag op de kap. Daarnaast zijn het goochelaars met de prijzen (goede inruilprijs, maar dan wel een opslag op de prijs van de auto) en daar houden we niet zo van. Als je weet wat je koopt kun je daar volgens mij prima terecht voor een auto.

Link naar reactie
Wij zijn toevallig ook eens bij Adelaar binnengelopen, allemaal Duitse import inderdaad. De ZZZ waar we voor kwamen kijken was een nette auto, behalve erg veel steenslag op de kap. Daarnaast zijn het goochelaars met de prijzen (goede inruilprijs, maar dan wel een opslag op de prijs van de auto) en daar houden we niet zo van. Als je weet wat je koopt kun je daar volgens mij prima terecht voor een auto.

Ben er inderdaad ook eens geweest. Het is een stuk minder vaag of malafide dan men zou verwachten.

Enige met dit soort bedrijven is dat ze je eerlijk voor een keuze stellen. Of een scherpe prijs en zo de auto mee voor eigen risico, of een scherpe inruilprijs, garantie, afleverkosten en dus zekerheid. Om dat te kunnen garanderen hebben ze wel wat extra marge nodig en die wordt zo wel erg duidelijk.

Bij de dealer of grotere occasioncenters doen ze het feitelijk op dezelfde manier, behalve dat ze daar dus met flinke kortingen schermen indien geen inruil. Ga je wel inruilen, dan wordt de marge daar gewoon weer teruggehaald (lees een veel lagere inruilprijs). Is dus gewoon een kwestie van linksom of rechtsom aan de klant uitleggen wat er onderaan de streep overblijft. Zelf goed opletten blijft sowieso het devies, bij de dealer heb je dezelfde kans om een "maandagochtend-auto" te kopen.

Link naar reactie
Wij zijn toevallig ook eens bij Adelaar binnengelopen, allemaal Duitse import inderdaad. De ZZZ waar we voor kwamen kijken was een nette auto, behalve erg veel steenslag op de kap. Daarnaast zijn het goochelaars met de prijzen (goede inruilprijs, maar dan wel een opslag op de prijs van de auto) en daar houden we niet zo van. Als je weet wat je koopt kun je daar volgens mij prima terecht voor een auto.

Wij zijn zelf ook in het verleden bij Adelaar geweest om te kijken, maar kregen geen goed gevoel bij de behandeling van klanten, echt zo van, "niet zeiken maar kopen of anders moven "

Kan aan ons gelegen hebben maar las een hoop slechte berichten over dit bedrijf. Maarja misschien is dit nu anders geworden.

Succes met kopen...

Ps: kijk eens bij www.wimpolman.com deze hebben een mooie Z4 staan voor een mooie prijs.

Link naar reactie

Voor anderhalf jaar geleden zijn ook wij eens binnengelopen bij De Adelaar in Apeldoorn, we waren er toen nog niet uit wat het voor auto/merk het zou moeten worden, een Audi TT of een Z3 :D .

Binnen werden we geholpen door een jonge verkoper, na wat gekeken en gepraat te hebben vroeg ik of ik even een proefrit mocht maken in de Audi TT, tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik eerst de auto moest kopen en pas daarna een proefrit mocht maken, dit omdat de auto pas gepoetst was door een poetsbedrijf en de auto na de proefrit weer gepoetst moest worden om in de showroom te staan en dat was volgens hem iedere keer te duur om te doen, ik kon praten wat ik wilde maar mocht geen proefrit maken, dit was voor mij voldoende om maar ergens ander te gaan kijken.

Een vage garage vind ik, zou er nooit een auto kopen :thumbup: volgens mij wordt het meer een Aderlating als je bij de Adelaar een auto koopt :schater:

Link naar reactie
tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik eerst de auto moest kopen

Dat is inderdaad wel een beetje maf..

Wat ik wel al een aantal keren heb meegemaakt is dat me een proefrit geweigerd is omdat ze de kans klein achten dat ik serieus geintreseeerd was. Toen ik als 23 jarige een grote BMW toerbuffel (motorfiets) wilde proefrijden kon ik 't schudden.. En dat snapte ik ook wel, maar ze waren me wel kwijt als klant.. :thumbup:. Heel anders ging het toen ik 2 jaar later, en dus inmiddels 2 jaar zo'n BMW reed, en ik ineens spontaan bij dealers proefritten in gloed-nieuwe modellen kreeg aangeboden. Toen was ik ineens wel doelgroep.. :blink:

Maar eerst kopen blijft natuurlijk maf..

Link naar reactie
tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik eerst de auto moest kopen en pas daarna een proefrit mocht maken

Je had dat verhaal al eens verteld geloof ik. Het blijft een mooie grap. Ik had die verkoper heel hard in z'n gezicht uitgelachen.... :schater:

Link naar reactie

Ik heb wel goede ervaringen met De Adelaar, bij de aankoop van onze 1e ZZZ (alweer enkele jaren geleden) gewoon een proefrit kunnen maken, zeer correct geholpen, volgens mij was het de eigenaresse zelf.

Op dit moment merk ik wel dat vooral de Z3's in een wat hogere prijsklasse moeilijk te verkopen zijn, vooral door een particulier.

Mijn Z3 uit 2002 met toch goede kilometerstand heb een tijd te koop gehad omdat ik naar een ZZZZ over wilde. Ik heb alleen maar reacties gehad van koopjes

jagers met een onredelijk bod.

Link naar reactie

Na mijn verhaaltje off-topic, nu weer even on-topic:

Zelf heb ik een maandje geleden een Z3QP gekocht en was op zoek bij particulieren. Ik ben een kleine 3 a 4 maanden op zoek geweest voordat ik mijn huidige (en 1ste) Z3 kocht. In die 4 maanden is er geen 1 (!!!) auto verkocht van de auto's welke ik in de gaten hield (een stuk of 15 a 20).

Zelfs nu volg ik de markt nog, en er zijn inmiddels wel een paar van eerder genoemde auto's verkocht, maar er staan er ook echt nog een flink aantal te koop..

Kortom,.. Volgens mij is het gewoon de markt momenteel. Het zijn en blijven liefhebbers auto's en die worden altijd al wat trager verkocht. Momenteel volgens mij nog trager. Ik vindt het in het geheel niet bedenklijk als auto's lang te koop staan. Het is een teken dat de vraagprijs aan de hoge kant is, en er dus flink onderhandeld kan worden.. :thumbup: Of te wel.. Een 'kopers-markt'...

Link naar reactie
Je had dat verhaal al eens verteld geloof ik. Het blijft een mooie grap. Ik had die verkoper heel hard in z'n gezicht uitgelachen.... :schater:

Het kan ook zijn dat je je mijn verhaal herinnert over Hazet in Ochten. Die presteerden namelijk hetzelfde. Wilt u een proefrit? Dat kan hoor, maar dan moet u wel beloven dat u de auto daarna koopt. Yeah, right... :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Ps: kijk eens bij www.wimpolman.com deze hebben een mooie Z4 staan voor een mooie prijs.

Een 2.5i uit 2003 in de meest standaard kleurencombi voor 24 mille? Ok, hij heeft een lage km stand, maar ik vind het niet bepaald een koopje ... :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Doe maar een goed bod kan je de mijne kopen.

x2. Krijg je bij mij een 2007 2.5si (218 pk), wel met relatief hoge kilometerstand. De prijs zal je meevallen. Ik heb hem in juli nog laten keuren bij de ANWB (dus met keuringsrapport) en het enige puntje dat er uit kwam bij de BMW dealer laten herstellen. En een proefrit mag bij mij altijd! :thumbup: Bij echte interesse graag een pm.

Link naar reactie
Een 2.5i uit 2003 in de meest standaard kleurencombi voor 24 mille? Ok, hij heeft een lage km stand, maar ik vind het niet bepaald een koopje ... :blink:

Ik sprak niet over een koopje maar over een mooie prijs, ( gezien de km stand ) :thumbup:

Link naar reactie
Het kan ook zijn dat je je mijn verhaal herinnert over Hazet in Ochten. Die presteerden namelijk hetzelfde. Wilt u een proefrit? Dat kan hoor, maar dan moet u wel beloven dat u de auto daarna koopt. Yeah, right... :thumbup:

Ach ja, dat zou kunnen. Ik denk eigenlijk dat het een verkopers truukje is om kopers weg te jagen die in hun ogen niet serieus zijn. Hoe mis kun je het hebben als verkoper denk ik dan. Laat ik nou zelf verkoper zijn en als er 1 ding is dat ik heb geleerd is dat je nooit kunt voorspellen hoe een transactie loopt...

Link naar reactie
Ik sprak niet over een koopje maar over een mooie prijs, ( gezien de km stand ) :thumbup:

Een mooie prijs was 20k geweest voor een 2.5 uit 2003 met een lage km stand. Maar sommige mensen schijnen er echt verstand van te hebben <_<

@topicstarter, 1001 Z4's te koop op internet ik begrijp het probleem niet. Het is een kopersmarkt, bij twijfel een AKK laten uitvoeren en gaan genieten :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om nog even terug te komen op car galery de Adelaar.Ik ben er geweest toen ik op zoek was voor een Z4 in maart 2010.Ik heb er uiteindelijk mijn jaguar ingeruild.

Valt mij ook op dat op hun site de foto,s niet kloppen met het geheel.Je moet er dus echt gaan kijken.Er was weinig onderhandelingsruimte.Mijn ingeruilde jaguar was overigens binnen een week wel verkocht,Terwijl ik hem particulier zelfs voor veel lager heb aangeboden op marktplaats en er ook maar niemand reageerde.

Ik heb nu al weer 8000 km gereden zonder problemen.Auto komt uit Duitsland en zit vol met opties.Er mogen dan een hoop Z4,s te koop staan,maar Nederlandse 3.0 type hebben over het algemeen minder opties.

En ja,de prijzen zijn nagenoeg gelijk als in het voorjaar.

Auto,s blijven lang staan,maar dat zijn ook de andere modellen.Ik was op zoek naar een Renault espace,en de garage maar babbelen,,,,Je moet hem snel kopen,ik heb al diverse belangstellenden voor de auto.Ja,natuurlijk.Zelfs een auto van circa 4000 staat er nu al weer 2 maanden te koop.

En wegens tijdgebrek probeer ik nog mijn schitterende Ducati 998 te verkopen,de biedingen zijn particulier nog lager als wat ik zonder inruil bij de motorzaak krijg.

Er is een beetje een kopers staking.Ik laat de motor wel staan in de garage.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.