Ga naar inhoud

Gezocht orginele versterker voorspeakers

Ferry76

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor een BMW Z3 uit 2001:

Wie heeft voor mij of weet voor mij een orginele versterker voorspeaker te koop welke standaard in de auto zit?

Die van mij werkt zover ik hoor en meet niet meer goed. :blink:

Een bekend probleem bij de Z3 op diverse forums maar bij mij is de steeds geboden oplossing niet van toepassing !!

Vandaag alles bekeken en gemeten en er staat 12 volt geschakeld (via de radio) op de versterker bij de voorspeaker.

Bekabeling en radio zijn dus goed maar ik verdenk toch echt de versterker zelf die ik af en toe hoor schakelen en dan doet het geluid het ook weer via de boxen.

Vrij snel daarna schakeld deze weer uit enz...

Zoek dus nu een andere/nieuwe orginele versterker die ik dus zo kan aansluiten.

Groet, Ferry

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoek dus nu een andere/nieuwe orginele versterker die ik dus zo kan aansluiten.

Ik heb ze weleens op ebay.de gezien, dus.....

...zal er zo wel weer een Ron-link verschijnen :schater: .

Hier en hier nog wat (beperkte) info over de versterker, maar ik begrijp dat je hem toch liever gewoon helemaal vervangt.

Als je hem vervangen hebt mag je de oude naar mij weggooien, ik wil 'm wel eens rustig van binnen bestuderen...

Link naar reactie
Als je hem vervangen hebt mag je de oude naar mij weggooien, ik wil 'm wel eens rustig van binnen bestuderen...

Is prima maar voorlopig heb ik nog niets en geen enkele reactie.

Misschien dat de dealer ze nog kan leveren.

Groet, Ferry

Link naar reactie

Ja, dat kan de dealer wel... Onderdeel nr2, woofer left en kost US$ 200. Na even Googlen vind je die in Duitsland voor EUR 155,29 dus dat zal ongeveer de Europese prijs zijn. Misschien dat er nog wat prijsverschil is tussen NL en DE.

Toch nog maar even naar een tweedehandsje zoeken?

Link naar reactie

Is een andere speakerset geen optie , met een scheidings filter voor de tweeters ?

Voor 100 euro heb je toch wel goede inbouw speakers ?

Het vermogen van de moderne radio's is 50W , hebje toch geen voorversteker meer nodig

Of maak ik een denkfoutje

Link naar reactie

Pfff... dan toch maar een 2e hands, wat een prijs!!!!

Zocht de eenvoudigste oplossing zodat ik niet met bekabeling hoef te prutsen.

Dacht van kwestie stekker los, vervangen en weer stekker vast maar als het zo duur is dan toch maar een goed alternatief zoeken denk ik.

Wacht nog even of er iemand is die een dergelijk setje zelf net heeft vervangen en er niets meer mee doet.

Of iemand die precies weet wat de beste en eenvoudigste manier is (wel betaalbaar natuurlijk).

Heb zelf het idee om de hele versterker gewoon weg te laten en alles door te verbinden, maar niemand kan mij zeggen of dat sowieso kan en verstandig is.

Radio heeft inderdaad 4x50W uitgangen.

Groet, Ferry

Link naar reactie
Natuurlijk kan dat. Vooral als je een beetje thuis bent in luidsprekers en scheidingsfilters kun je alle kanten op.

Zie hier voor inspiratie.

In het MB Quart Replacement Speakers stuk valt me trouwens op dat de woofer linksvoor geen versterker heeft. Kennelijk is dat pas later toegevoegd?

Ben niet thuis in scheidingsfilters en versterkers en snap sowieso al niet waarom die versterker er standaard in zit bij BMW.

Het klopt dat dit niet bij elke type/jaargang zo is en weet ook niet waarom er onderscheid in is gemaakt.

Als iemand simpel kan uitleggen hoe de versterker is te omzeilen houd ik mij aanbevolen.

Bij voorkeur van iemand die er ook al eens tegenaan is gelopen. :muur:

Groet, Ferry

Link naar reactie

Vandaag van de BMW dealer gehoord dat deze Harman kardon set met de speaker/versterker compleet € 76.95 kost.

Toch de helft minder als hierboven staat vermeldt.

Maar eerst nog even op zoek naar een 2e handsje, weet iemand misschien zo'n setje?

Groet, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
Vandaag van de BMW dealer gehoord dat deze Harman kardon set met de speaker/versterker compleet € 76.95 kost.

Groet, Ferry

Dan zou ik geen tweedehandsje kopen <_< , je bent dan misschien een paar tientjes goedkoper uit maar hebt geen garantie. En wie weet hoe lang je moet zoeken...

Gr Ruud

Link naar reactie
ik zou voordat je nieuwe gaat kopen toch de witte draad doorverbinden ;) maar dat moet je zelf weten :rolleyes:

Als je goed gelezen had is dat dus niet het probleem, de wiite is namelijk doorverbonden er er staat 12V spanning op de versterker.

Dus wat moet ik dan nog een keer doorverbinden??? :thumbup:

Het is echt de versterker dus..........

Gr, Ferry

Link naar reactie

Kent niemand een BMW Z3 collega die de set speakers heeft vervangen en de oude nog heeft liggen/bewaard?

Zou het graag eerst uittesten en dat is bij de dealer niet mogelijk, alleen als ik ze gekocht heb natuurlijk , ja logisch :schater:

Heb nog wel even geduld.

Groet, Ferry

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Deze staan op ebay.

Grtz Ron.

Hoi Ron,

Nou dat was een topper van jou, ik heb geboden en samen met de verzendkosten was ik voor 15 euro klaar.

Heb ze inmiddels ontvangen en ingebouwd en wat denk je, werken :rolleyes:

Mijn probleem zat zoals ik al bijna 100% zeker wist in de versterker die aan de speaker vast zit.

Dus allee die speaker vervangen en alles werkt weer prima.

Nogmaals bedankt voor je tip.

Groet, Ferry

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.