Ga naar inhoud

geschakelde 12 volt aansluiting motorruimte

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou een geschakelde draad vanuit het dashboard doortrekken en deze via een relais vanaf je dimlichten schakelen zodat je dagrijlampen netjes uitgaan als je je dimlicht aanzet. Ze mogen namelijk niet allebei tegelijk branden!

Link naar reactie
  • Administrator

Als die dagrijverlichting vol blijft branden bij het inschakelen van het dimlicht dan is dat illegaal geschakeld. Bij dagrijverlichting (type RL als ik mij niet vergis) branden namelijk ook de dashboardverlichting en achterlichten niet. Bij AUDI/VW etc wordt de dagrijverlichting automatisch gedimd op het moment dat het dimlicht aan gaat.

Link naar reactie

Helemaal correct, dus dimmen of uit die dagrijlampen bij dimlicht.

Mijn LED dagrijlampen (voorhen mistlampen) gaan netjes uit als het stads/dimlicht aan gaan.

Geschakeld via de lichtmodule van X-style. :thumbup:

Link naar reactie

Toch vreemd dan. Want ik zie n.l. bossen auto's rondrijden (gloednieuwe meestel) waarbij dat absoluut niet het geval is. Vooral BMW en Audi. Sterker nog de enige keer dat ik angel eyes aan zie zonder dimlicht is als ze er achteraf in geknutseld zijn en de betreffende chauffeur daar blijkbaar erg trots op is. Een Audi rijde vertelde mee eens dat hij z'n dagrijverlichting niet eens uit kon zetten Maar dat kan ook gebrek aan kennis zijn geweest natuurlijk.

Zie ook niet het nut van het verbod in eerlijk gezegd.

Link naar reactie

Maar om de TS antwoord te geven: kik even op de site van Umnitza daar staan manuals voor de installatie van hun angel eyes. Deze worden ook op de geschakelde 12V aangesloten zodat ze aangaan bij het ontgrendelen van de auto. Je kunt ze uiteraard ook aansluiten op de draad van het stadslicht. Want zowel stadslicht voeren als AE's is wel verboden omdat je maar 1 soort stadslicht mag hebben.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Bij de nieuwe Mrecedus. E-klasse gaat de dagrij-verlichting niet dimmen als je het dimlicht aanzet..

Volgens mij bij Audi ook niet.. alleen als je je knipperlicht activeerd.. en bij BMW ook niet..

Link naar reactie

Bij al deze auto's worden de stadslichten als dagrijverlichting gebruikt, dus die mogen wel aanblijven als het dimlicht aan gaat.

Bij BMW zijn de angle eyes namelijk ook gewoon de stadslchten.

Heb je echter aparte stadslichten en dagrijlampen dan mogen deze samen niet branden.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dat je dagrij-verlichting mag voeren met dimlicht..

Iets wat jij ( & BMW-Z-CSi) hier als "illegaal" betitelde..

Helemaal correct, dus dimmen of uit die dagrijlampen bij dimlicht.
Als die dagrijverlichting vol blijft branden bij het inschakelen van het dimlicht dan is dat illegaal geschakeld.
Link naar reactie

Een Audi met dagrijverlichting heeft geen extra stadslichten volgens mij, dus.....................kunnen die ook niet samen aan staan, dus...................mogen de dagrijlampen en de dimlichten samen branden, dus.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Dan kunnen wel een hoop gaan dussen.. maar daar verandert niets aan het feit dat jij in principale zei dat dagrij-verlichting EN dimlicht niet samen mogen branden.. :wub:

Pas naderhand kom jij met je stadslicht argument op de proppen. :thumbup:

Link naar reactie
maar daar verandert niets aan het feit dat jij in principale zei dat dagrij-verlichting EN dimlicht niet samen mogen branden.

Dat mag dus alleen als je geen aparte stadslichten hebt. :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Conclusie: :thumbup:

Trekt je stadslichtjes eruit.. en je mag rijden met je dagrij-verlichting incl. dimlicht.. :wub:

PS.

Hoe komt het eigenlijk dat onder sommige teksten van jouw wel een foto staat van je Z4.. en bij andere stukjes weer niet?

Link naar reactie

Zullen we het er dan maar op houden dat er even iets te snel geroepen werd dat het niet mocht? De TS vroeg ten n.l. niet of het wel of niet mocht. Hij vroeg hoe het moest worden aangesloten. Het juiste antwoord zou dan zijn geweest: zodanig dat de angel eyes niet tegelijk met de stadslichten branden. Dit is pricies wat ik ook al eerder zei toen jij nog beweerde dat het illegaal was om dimlicht met dagrijverlichting te voeren.

Link naar reactie
Hoe komt het eigenlijk dat onder sommige teksten van jouw wel een foto staat van je Z4.. en bij andere stukjes weer niet?

:wub::thumbup:

Je kunt bij het plaatsen van elk bericht onderaan je handtekening aan/uit zetten.

Ik vind het een beetje veel om onder elk bericht een foto van die schitterende .......

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Heb je mooi 2 dingen geleerd vandaag! <_<:schater:

Ik houd het bij 1 ding..

want je stadslicht- dagrijverlichting en dimlicht argument begin ik ook te betwijfelen..

Zag namelijk op de terug weg vandaag de nieuwe E.. en de Stadslichten branden samen met de Dagrij-verlichting en Dimlichten..

Nu jij weer.. :horse:

E-Klasse.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in