Ga naar inhoud

ET waarde vraag i.c.m. 8.5J voor en achter


Aanbevolen berichten

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of onder een z3 2.8 coupe de volgende velgen passen:

Voor 8.5J en ET50 en achter 8.5J en ET50.

Achter weet ik het overigens zeker dat het past met 255-35-18 banden. Het gaat mij voornamelijk om voor.

Ik wil dan dan 225-40-18 banden zetten op een 8.5J velgen met ET50. Eerste vraag is dus eigenlijk, passen deze banden wel op deze J-maat.

En dan, heb ik dan spacers nodig, zoja, hoeveel mm moeten deze dan zijn. Of past het zonder spacers.

Heb alles zowat nagelezen betreft ET en etc. maar deze specifieke vraag voor aan de voorkant kwam in eigenlijk nergens 1,2 tegen.

Alvast bedankt voor reacties!!!!

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ten aanzien van je bandenvraag: ik denk dat het wel heel krap wordt 225 op 8,5J. 225 zou je eerder verwachten bij 8J. 8,5 j is immers al 216 mm, dan hou je maar 9 mm speling over met een band van 225 mm. Het zal misschien wel passen, maar ik zou denken dat 235 (heb ik zelf) of 245 idealer is ...

(even los van wat er wel / niet in je wielkast past)

Link naar reactie

Spacers is een smaak kwestie hoe breed je wil gaan, kan aan de achterkant wel tot 30mm per kant bij deze hoge ET waarde :newblush:

Aan de voorkant is bij 8,5 J een ET waarde van 30 te halen, dus een spacer van max 20mm.

Wat zijn dit voor velgen, deze ET waarde is erg hoog voor BMW?? :sick:

Link naar reactie
eeuh de z4 zit toch standaard ook al rond de et 47 a 50??

In de :newblush: wereld van Pierre heeft een ab werk achtervelg een ET van 8, dan is een ET van 50 een wel heel dikke spacer om bij 8 te komen.

Standaard velgen voor een 2.8 zijn achter 8,5 J ET41 en hebben een 245/45-17. Mij lijkt dan een 225 op 8,5J er toch wel "getrokken" op zit. Voor zit er een 7,5J ET41 op.

Link naar reactie

Bedankt voor het meedenken tot dusver. Het betreft styling 108 maar dan de 4 achtervelgen. Dus alle 4 met een et-waarde van 50.

Als ik het dus goed begrijpt, wil het wiel niet te ver naar binnen staan heb ik spacers nodig van ongeveer 20mm? Dan blijft de binnenafstand normaal maar komt het wiel opgeteld zo'n 25mm naar buiten? Zou dit dan geen problemen opleveren? Misschien wel beter om er niet aan te beginnen en te kijken voor een andere leuke set.

Zie tegenwoordig veel de ET 34 en ET 37 BMW velgen op marktplaats. Neem aan dat dit geen problemen geeft?

Bedankt voor de volgende reacties! Groeten, Marc

Link naar reactie

Nee problemen levert dat niet op, zoals al eerder geschreven je kunt best met rondom 20mm spacers uit de voeten. Ik zou echter aan de voorkant altijd 5mm minder pakken. Staat mooier en rijdt fijner.

225 op een 8,5J velg wordt veel in deze combinatie aangeboden. Kijk maar eens bij de tuning velgen.

Dat getrokkene van de banden valt wel mee, ik heb zelfs 225 op een 9J velg liggen en dat is nog niet te getrokken. Daar houd ik zelf namelijk ook niet van.

Je kunt niet zomaar de breedte van de band met de breedte van de velg vergelijken.

De nieuwere BMW 3serie modellen hebben gelukkig weer lagere ET's vandaar die vele aanbiedingen met een ET van rond de 35 :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.