Ga naar inhoud

Kent iemand deze Z3?


HAL2001

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Franse auto's bah :m: das iid nogal vloeken in de kerk, maar goed als je een Duitse auto koopt zijn we weer vriendjes :thumbup:

Ik doe mijn best. Ik ben eigenlijk vliegend tapijt-fan. (Voor de niet-kenners; het gaat hier om Citroën.)

Link naar reactie
  • Administrator
Allemaal bekend uiteraard. Maar dit zou wel eens een leuk karretje kunnen zijn vanwege de lage kilometerstand dus ik ga eerst deze een kans geven

Nou zullen we dan afspreken dat je eerst eens bij dat ding gaat kijken als je toch niet gevoelig bent voor valide argumenten en alle goedbedoelde adviezen die je in no time gekregen hebt? Je gaat neem ik aan vandaag of morgen kijken bij het betreffende "familieberdrijf" als je zo bang bent dat ie verdwijnt?

Link naar reactie
Nou zullen we dan afspreken dat je eerst eens bij dat ding gaat kijken als je toch niet gevoelig bent voor valide argumenten en alle goedbedoelde adviezen die je in no time gekregen hebt? Je gaat neem ik aan vandaag of morgen kijken bij het betreffende "familieberdrijf" als je zo bang bent dat ie verdwijnt?

Waarom denk je dat ik niet gevoelig ben voor alle adviezen? Ik verzamel alles en heb er een lijstje van gemaakt dat ik morgen meeneem naar de verkoper.

Link naar reactie
We doen wel net alsof we bovenstaande niet gelezen hebben :schater:

Prima. Wat hier boven staat heb ik immers ook niet geschreven. Nu lijkt het alsof ik fan bij van alle Citroëns en dat is niet zo. Als je quote moet je het wel goed doen. :thumbup:

Link naar reactie
heb heir ook eerst gekeken voor dat ik de mijn heb gekocht. alleen nooit om advies gevraagd omdat ik er een beetje ook mee zat dat ik niet met lege handen wilde staan.

Euhmmmmm,... ik snap eerlijk gezegd niet wat hier staat....

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
... ik fan bij van alle Citroëns en dat is niet zo. Als je quote moet je het wel goed doen. :m:
Ik doe mijn best. Ik ben eigenlijk vliegend tapijt-fan. (Voor de niet-kenners; het gaat hier om Citroën.)

Ik had 't even ingekort, aangezien jij hier boven zegt "het gaat hier om Citroën" en niet een specifiek model van Citroën :thumbup:

Link naar reactie
Ik had 't even ingekort, aangezien jij hier boven zegt "het gaat hier om Citroën" en niet een specifiek model van Citroën <_<

Vliegend tapijt Citroën verwijst naar Citro's met echte vering.... ;) Dus geen Saxo, C1, C2, C3 en meer van dat spul. Dat is niet leuk. Maar we moeten maar weer ontopic geloof ik.

Link naar reactie
dat ik ook heb wat jij had van dat je niet wil dat er een ander mee aan de haal gaat, omdat je m hier laat zien <_<

maar dan moet je gewoon zelf goed lezen en niet komen van he deze vind ik mooi wat vinden jullie ervan.

en iig citroen heeft iets voor sommige mensen. voor mij absoluut niet ik rij inprincipe alleen duits of eventueel een jap maar daar houdt ook wel op.

Ik snap het!

Link naar reactie
  • Administrator

Zucht <_< ;) :foto: Als ik er nog zin in had zou ik zeggen dat er zowel in Hoensbroek als in Nijverdal voor grofweg hetzelfde geld imho interessantere exemplaren staan in dezelfde kleur en met diezelfde om onbegrijpelijke redenen door jou gewenste 4-cilinder. Maar ja, ik heb er geen zin meer in, dus dat zeg ik niet ... :wave:

Link naar reactie
Zucht <_< ;) :foto: Als ik er nog zin in had zou ik zeggen dat er zowel in Hoensbroek als in Nijverdal voor grofweg hetzelfde geld imho interessantere exemplaren staan in dezelfde kleur en met diezelfde om onbegrijpelijke redenen door jou gewenste 4-cilinder. Maar ja, ik heb er geen zin meer in, dus dat zeg ik niet ... :wave:

Jammer. En ik snap het ook niet. Maar zoals je wilt.

Link naar reactie

Franse auto's zijn prima zolang ze redelijk nieuw zijn (spreek uit ervaring) maar geloof me, dat als je een pré 2002 Franse auto zoekt (Megane Cabrio ?) je niet blij word als je de "zwakke punten lijst" ziet en door de soms onhandige wijze van bouwen (vervang maar eens een distributieriem op een 2 liter Renault of krijg maar eens een kapotte waterpomp........voor minder als 800 euro laat de dealer je niet de werkplaats uit). Onderhoud is super duur door de vele man uren die het gevolg zijn van de onhandige bouwwijze. Bij BMW Z3 werk je met een Duits kwaliteitsproduct (komt uit Amerika, maar bedacht door Duitse ingenieurs), ook niet goedkoop maar wel kwaliteit. Vergelijk maar eens een BMW uit 1998 (moet wel niet van een "petje" geweest zijn) en een Renault uit 1998 (uitzonderingen daargelaten). Dan merk je waarin 'm het prijs kwaliteit verschil zit. Na diverse Franse auto's (oldtimer's en Cabrio's) voor mij geen "Fransman" meer (tenzij ik 'm nieuw kan kopen en na 2 jaar in kan ruilen). Mijn advies : koop een Z3 die of in "mint" conditie is of zorg dat het aankoop bedrag het toelaat dat je wat financiële speelruimte hebt (zonder dat de waarde van de auto word overschreden) en laat 'm door een goed bedrijf (of als je 't kan dan doe 't zelf) in top conditie brengen, dan heb je voor de komende jaren een prima auto (en als je 'm laat taxeren, loop je ook minder risico bij een total-loss schade).

Link naar reactie
Zo, da´s denk ik wel een samenvatting van de zwakke punten van de Z3.... Dan valt het met de bouwkwaliteit van de Z4 nog wel mee. :-)

Bedenk....je vraagt naar potentiële zwakke punten, die krijg je dan ook te horen, maar dat wil niet zeggen dat elke BMW daar ook problemen mee heeft. Ik denk dat je op elk forum wel over uitzonderingen leest. Iemand wiens auto geen van de genoemde problemen heeft, die zet dat ook niet op 't forum. De incidentele rijder(s) die een probleem met z'n auto heeft, is eerder geneigd om op een forum om raad/advies te vragen. De rijders die geen problemen hebben, hoor je niet. Voorbeeld : je leest veel over corroderende spiegelvoetjes, maar mijn 12 jaar oude Z3 heeft daar geen last van (ik kan zelfs de spiegels nog inklappen), dus..........

Gewoon even een nuance aanbrengen.

Link naar reactie
Even een update want ik zie dat jullie geen genoeg kunnen krijgen van dit topic. Ik heb inmiddels contact met forumlid Bas over zijn blauwe 1.9. Zie https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=10709

Is dat een betere optie volgens jullie?

Ziet d'r strak uit voor een mooie prijs (vind ik)

Link naar reactie
  • Administrator
Nou je hebt geluk........met lichte gebruikerssporen

wreckedZ4.jpg

Oh hamertje, ducktape, beetje plamuur en een spuitbusje +/-150euro en je hebt een Z4 waar je U tegen zegt (mits je niet te nauw kijkt) :schater::schater:

Link naar reactie

Niet verliefd worden he op die ene op marktplaats he

ff op gaspedaal.nl zoeken

meer dan 100 Z3 te koop voor nog geen 8000 euro met max 140.000km

Bij een nederlandse auto >> ff NAP km stand check

Paar weken geleden bleek dit zijn waarde te hebben NAP veel meer km dan op de teller ????

Link naar reactie
  • Administrator
Vliegend tapijt Citroën verwijst naar Citro's met echte vering.... <_< Dus geen Saxo, C1, C2, C3 en meer van dat spul. Dat is niet leuk. Maar we moeten maar weer ontopic geloof ik.

D'r zijn maar 2 vliegende tapijten van citroen en dat zijn de CX en de DS, waarbij ik die eerste leuk vind omdat Schimanski er 1 had en de 2e oerlelijk, maar da's mijn persoonlijke mening.

De rest tot aan zeg 1 jaar geleden is niet zo bijzonder. Wat ze tegenwoordig uit de pen halen ziet er echter wel stukken beter uit!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.