Ga naar inhoud

Kent iemand deze Z3?


HAL2001

Aanbevolen berichten

Wilde ik in eerste instantie ook niet, maar als je met beiden hebt gereden, dan is de keuze heel snel gemaakt... zeker voor het weinige prijsverschil!

Het geluid, de souplesse van de motor, het vermogen, de lekkere dikke kont, de bult op de motorklep...

Eerst deze maar eens bekijken en rijden. Dan zien we wel weer verder.

Link naar reactie
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Eerst deze maar eens bekijken en rijden. Dan zien we wel weer verder.

Dan heb je geen vergelijkingsmateriaal, je moet eerst met een 6 cyl. gaan rijden <_<

Link naar reactie
  • Administrator
Weer zo' schertsfiguur die zn 2,8 probeert te slijten.

Nee hoor, dan had ik hem wel aangeboden om een rondje in die van mij te sturen.

Eerst m'n hoerensloep gereed hebben, dan de Z3 verkopen om daarna weer heel snel een andere Z aan te schaffen <_<

Link naar reactie
Nee hoor, dan had ik hem wel aangeboden om een rondje in die van mij te sturen.

Eerst m'n hoerensloep gereed hebben, dan de Z3 verkopen om daarna weer heel snel een andere Z aan te schaffen <_<

He je een Z3 te koop? Vertel! :D

Link naar reactie
  • Administrator
He je een Z3 te koop? Vertel! <_<

Bij mij is alles te koop... Behalve Richelle, die is gratis, maar daar heeft Yangkie al een optie op

Ja, hij is binnenkort weer officieel te koop, nu alleen nog even officieus... 2.8, 1997, Cosmoszwart, 247.000km, dagelijks gebruikt, lichte gebruiksschades, de bekende euveltjes, maar rijden en sturen als een nieuwe! PNOTK

Link naar reactie

V.w.b. de Z3 in je starter-topic: Als 't een 1.8 met M43 motor is, dan is er kans op een olielekkage bij het rubberdeel van de koppakking (zit bij de M43 t.h.v. de distributiekap), en moet de cylinderkop er af :

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforu..._BMW_-_E36.html.

Verder zijn die 1.8's top motoren (en ja de voorgaande posters hebben gelijk: een zes-pitter is de overtreffende trap). Maar de M43 1.8 is lekker simpel, makkelijk in onderhoud (o.a. distributieketting), zuinig en indien goed onderhouden dan is een KM-stand van 200.000-Plus geen probleem. Wel zijn de waterpomp en de thermostaat zwakke punten. Verder is de auto wat zoekerig in z'n rijgedrag, maar persoonlijk vind ik dat niet storend en heb ik 't weten te beperken door Meyle draagarmen/spoorstangen in te bouwen. Dat beetje zoeken wat overgebleven is, doe ik af als "karakter" <_< . Met de 1.9 heb je trouwens net wat meer power. Maar ik kan je vertellen dat ik met m'n 12 jaar oude Z3 1.8 met M-sportonderstel en een goed setje banden, bij mij in de achtertuin (de Eifel) menigeen 't snot voor de ogen gereden heb (vooral berg af...ha....ha..ha..) !!! Super auto zo'n Z3. Maar eerlijk is eerlijk, zo'n 6-pitter heeft net dat schepje "sportwagen-"gevoel extra.

Ik zou even wachten met kopen. Hoe gek 't ook klinkt, zo'n cabrio is toch een beetje een seizoens artikel: als 't weer slechter word, zakken de prijzenc.q. je onderhandelingspositie is beter. Dat is geen "wet van Meden en Perzen", maar ik heb die ervaring nou al een paar keer gemaakt met cabrio's en motoren. Als je een scherp geprijsde Z3 koopt en dan even door de zure appel bijt (moneywise) en alles direkt goed maakt, dan heb je een prima auto die voor dagelijks gebruik geschikt is. Ik (c.q. mijn vrouw) gebruik(t) de Z3 ook 's winters (ja ook afgelopen winter en zonder hardtop !!!!!!)

Succes!!! en houd ons op de hoogte !!!!!!

Link naar reactie
V.w.b. de Z3 in je starter-topic: Als 't een 1.8 met M43 motor is, dan is er kans op een olielekkage bij het rubberdeel van de koppakking (zit bij de M43 t.h.v. de distributiekap), en moet de cylinderkop er af :

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforu..._BMW_-_E36.html.

Ook een goede tip! Dankjewel. Ik had die motorcodes al voor mezelf opgeschreven en ik zag ergens dat de kans dat een 1.8 motor de M43 is zeer groot is. Klopt dat? Ik zal dus op die olielekkage letten. Hoe zie ik snel of de motor een M43 is?

Link naar reactie
Wat weet ik tot nu toe:

- de voeten van de spiegel... die gaan vaak oxideren.

- de verwarming. die moet een beetje warm worden als je hem ietsje opendraait en veel als je hem helemaal openzet anders moet er ergens een ventiel vervangen worden

- de ophanging van de voorwielen. Die gaan vaak speling vertonen met gevolg bij spoorvorming bokkig gedrag.

- alle lampje op het dashboard moeten branden als het licht aanstaat

- elektrische ramen kunnen weleens moeilijk opengaan. Is te verhelpen door het mechanisme te oliën

En op een Amerikaans forum stond dat het achterraam vaak kapot gaat.

Zijn er nog andere zaken?

Ik heb er nog een paar:

- De remblokken slijten agv het remmen

- De stoelwangen kunnen slijten door het in- en uitstappen

- De achterbanden slijten harder agv de camberstand

- Het dak wil nog wel eens lekken bij de A-stijl

- De achteras bij bepaalde typen wil nog wel eens loskomen van de aanhechting onder in de kofferbak

- De stoelen hebben vaak speling

- De vanos is bij bepaalde typen nogal kwetsbaar

- De auto vertoont nogal eens zoekerig gedrag bij spoorvorming

V.w.b. de Z3 in je starter-topic: Als 't een 1.8 met M43 motor is, dan is er kans op een olielekkage bij het rubberdeel van de koppakking (zit bij de M43 t.h.v. de distributiekap), en moet de cylinderkop er af :

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforu..._BMW_-_E36.html.

Wel zijn de waterpomp en de thermostaat zwakke punten. Verder is de auto wat zoekerig in z'n rijgedrag...

Zo, da´s denk ik wel een samenvatting van de zwakke punten van de Z3.... Dan valt het met de bouwkwaliteit van de Z4 nog wel mee. :-)

Link naar reactie
Zo, da´s denk ik wel een samenvatting van de zwakke punten van de Z3.... Dan valt het met de bouwkwaliteit van de Z4 nog wel mee. :-)

Ja, zo heb ik het nu ook in mijn lijstje staan. Maar zoals het nu hier staat is het al veel uitgebreider dan in de faq op deze site. Nu hebben anderen er ook wat aan. Ik vind het, behalve de eventuele olielekkage, helemaal geen schokkende lijst. Morgen ga ik kijken en ik zal mijn bevindingen hier achterlaten. Verder houd ik natuurlijk mijn ogen open maar als iemand een andere mooie Z3 (1.8, 1.9) spot die te koop is dan houd ik me aanbevolen.

Link naar reactie
  • Administrator
- De remblokken slijten agv het remmen

Zijn er auto's waarbij dat niet zo is? :schater: Anyway; ten aanzien van de meeste genoemde punten kun je de oplossing hier op het forum vrij makkelijk vinden en beter nog ook vrij makkelijk verhelpen. Gebruikerssporen op het leer kun je bijvoorbeeld zelf erg makkelijk te lijf gaan en de speling op de stoelen ook ...

Link naar reactie
Maar zoals het nu hier staat is het al veel uitgebreider dan in de faq op deze site.

Mooi. Dan kun je straks de door jou verzamelde punten even op een rijtje zetten en de FAQ aanvullen :thumbup:

Link naar reactie
Zijn er auto's waarbij dat niet zo is? :schater: Anyway; ten aanzien van de meeste genoemde punten kun je de oplossing hier op het forum vrij makkelijk vinden en beter nog ook vrij makkelijk verhelpen. Gebruikerssporen op het leer kun je bijvoorbeeld zelf erg makkelijk te lijf gaan en de speling op de stoelen ook ...

Ja, dat heb ik allemaal al gevonden. Heerlijk zo'n forum. Maarre (offtopic) ik krijg het maar niet voor elkaar dat ik via e-mal wordt gewaarschuwd dat hier een reactie wordt geplaatst. Heb volgens mij alles goed staan maar het gebeurt niet. Raar.

Link naar reactie
even lezen he :

Als je je registreert op dit forum, verschijnt er een melding dat je via email een bevestiging ontvangt. Dit is niet zo. "Het forum" kan niet (meer) mailen, dus die email ga je niet krijgen.

dus ook geen mailtjes over dat er hier iets geplaatst is, want het forum kan niet mailen. snappie :thumbup:

Ja nu wel. Dit had ik eerder ook wel gelezen. Maar ik dacht dat dat alleen gold voor de aanmeldbevestiging en niet voor de notificaties voor nieuwe berichten. Dat is m.i. niet helder omschreven. Jammer dat die optie niet werkt trouwens.

Link naar reactie

Moet je niet willen...... :thumbup: bij onzintopics als deze loopt je mailbox helemaal vol :schater:

Overigens, geen handvol maar een land vol ZZZ....... snuffel ook eens bij de buren. Je hebt de hele winter de tijd om te zoeken en vergelijken.

Link naar reactie
maar bij de oosterbuurtjes staat genoeg keuze aan Z'tjes, daarnaast in de winter /begin van het jaar kun je het best kopen zijn de prijzen ietsje lager dan in het voorjaar en de zomer want dan wil iedereen een dakkie wat naar benee kan

Allemaal bekend uiteraard. Maar dit zou wel eens een leuk karretje kunnen zijn vanwege de lage kilometerstand dus ik ga eerst deze een kans geven. Ten overvloede wellicht: ik ben geen hardrijder. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de Z3 vanwege het uiterlijk en de degelijkheid. Voor de rest voel ik me helemaal niet aangetrokken tot het merk BMW. Het wordt deze of een Franse auto en ik ga er vanuit dat 99% van de mensen hier dat als vloeken in de kerk beschouwt. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.