Ga naar inhoud

Kent iemand deze Z3?


HAL2001

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier. Het zou best eens kunnen zijn dat ik binnenkort Z3-bezitter ben. Lijkt me heel mooi. Als het zover is ga ik me zeker nader voorstellen maar voordat de koop gesloten is, zou ik heel graag weten of iemand deze auto kent:

bmwz3h.jpg

Alle tips welkom. De verkoper, een bovag-garage dus, lijkt me betrouwbaar. De auto is van 1996, al een jaar of 6 in Nederland en heeft minder dan 100.000 kilometer gelopen. Het is haast te mooi om waar te zijn vind ik, vandaar mijn vraag hier.

Alvast dank.

Link naar reactie
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb je een link naar een advertentie op internet, kunnen we even meekijken.

(edit: laat maar, Ron heeft 'm vast al gevonden :muur: )

Link naar reactie
En bedankt voor het in duigen slaan van mijn droom. Heel fijn. NOT.

dus je vertrouwd ons genoeg om advies te vragen, maar niet om de advertentie te delen? :muur:

Link naar reactie
@ marktplaats zijn er al 394 kijkers geweest.

Marktplaats-kijkers zijn geen kopers. Ik wel misschien. Ik heb overigens de faq over de aankoop van en Z3 gelezen op dit forum. Die valt me een beetje tegen. Is er een serieuzere ergens wellicht?

Wat weet ik tot nu toe:

- de voeten van de spiegel... die gaan vaak oxideren.

- de verwarming. die moet een beetje warm worden als je hem ietsje opendraait en veel als je hem helemaal openzet anders moet er ergens een ventiel vervangen worden

- de ophanging van de voorwielen. Die gaan vaak speling vertonen met gevolg bij spoorvorming bokkig gedrag.

- alle lampje op het dashboard moeten branden als het licht aanstaat

- elektrische ramen kunnen weleens moeilijk opengaan. Is te verhelpen door het mechanisme te oliën

En op een Amerikaans forum stond dat het achterraam vaak kapot gaat.

Zijn er nog andere zaken?

Link naar reactie
dus je vertrouwd ons genoeg om advies te vragen, maar niet om de advertentie te delen? :muur:

Nou ja, ik ben gewoon een beetje verlief geworden op deze auto (al heb ik hem nog niet gezien) en begin nu hebberige trekjes te krijgen. :thumbup:

Link naar reactie
En bedankt voor het in duigen slaan van mijn droom. Heel fijn. NOT.

Vraag het dan niet. Je info is erg summier wat betreft de auto dus de link die Ron heeft geplaats bied je alleen maar een mogelijkheid tot meer info. En je hoeft niet zenuwachtig te worden dat die morgen verkocht is, zo'n bijzondere Z is het niet. Ook niet qua prijs :D Succes met de koop...

Zie net dat de link is weggehaald, mocht iemand belang hebben stuur mij even een PM <_<:schater:

aangepast door Sjonnie Kroket
Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb er nog een paar:

- De remblokken slijten agv het remmen

- De stoelwangen kunnen slijten door het in- en uitstappen

- De achterbanden slijten harder agv de camberstand

- Het dak wil nog wel eens lekken bij de A-stijl

- De achteras bij bepaalde typen wil nog wel eens loskomen van de aanhechting onder in de kofferbak

- De stoelen hebben vaak speling

- De vanos is bij bepaalde typen nogal kwetsbaar

- De auto vertoont nogal eens zoekerig gedrag bij spoorvorming

Oh en de auto's worden vaak bestuurd door "duistere figuren", dus als je daar niet mee wilt worden geassocieerd, koop dan vooral geen Z.

<_<

Link naar reactie

Ben het met Sjonnie eens dat bijna 7K (zonder garantie? er staat "internetprijs") voor het gebodene (even los van km stand) niet zo heel bijzonder is. (Instap motor, geen airco, kunststof dash + panelen, half leer, geen stoelverwarming, geen cruise control). Voor 1 a 2K meer komen zespitters of 1.9ers met meer opties in zicht.

Zorg in ieder geval dat er een onderhoudsboekje bij zit met de onderhoudshistorie in Duitsland (ik ga even uit van import uit Duitsland in 2006), zodat je dat na kan lopen.

Link naar reactie
  • Administrator
Ben het met Sjonnie eens dat bijna 7K voor het gebodene (even los van km stand) niet zo heel bijzonder is. Instap motor, geen airco, kunststof dash + panelen, half leer, geen stoelverwarming, geen cruise control) niet zo heel erg bijzonder is. Voor 1 a 2K meer komen zespitters of 1.9ers met meer opties in zicht.

Ik vind hem idd nogal duur voor deze uitvoering. Voor die prijs heb je zeker een 6 cyl. Wellicht met meer km's, maar voordat je de 247.000km erop hebt, ben je wel een jaar of wat verder. Ik zou zeggen, ga voor een 6 cyl, het is het waard en je krijgt er geen spijt van!

Link naar reactie
Ben het met Sjonnie eens dat bijna 7K (zonder garantie? er staat "internetprijs") voor het gebodene (even los van km stand) niet zo heel bijzonder is. (Instap motor, geen airco, kunststof dash + panelen, half leer, geen stoelverwarming, geen cruise control). Voor 1 a 2K meer komen zespitters of 1.9ers met meer opties in zicht.

Zorg in ieder geval dat er een onderhoudsboekje bij zit met de onderhoudshistorie in Duitsland (ik ga even uit van import uit Duitsland in 2006), zodat je dat na kan lopen.

Dank. Goede tip. Hij is overigens in 2004 geïmporteerd.

Link naar reactie
Ik vind hem idd nogal duur voor deze uitvoering. Voor die prijs heb je zeker een 6 cyl. Wellicht met meer km's, maar voordat je de 247.000km erop hebt, ben je wel een jaar of wat verder. Ik zou zeggen, ga voor een 6 cyl, het is het waard en je krijgt er geen spijt van!

Yep. Ik ben raar, ik weet het: Ik wil geen 6 cilinder.

Link naar reactie
  • Administrator
Yep. Ik ben raar, ik weet het: Ik wil geen 6 cilinder.

Wilde ik in eerste instantie ook niet, maar als je met beiden hebt gereden, dan is de keuze heel snel gemaakt... zeker voor het weinige prijsverschil!

Het geluid, de souplesse van de motor, het vermogen, de lekkere dikke kont, de bult op de motorklep...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.