Ga naar inhoud

M Coupe of een M3 e46 Coupe SMG??


Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sowieso z3m coupé veel mooier en exclusiver, speelser enz.

de e46m3 mist in mijn ogen net dat ene beetje sportiviteit wat de z3m wel heeft.

maar als je gewoon hard rechtuit wil gaan is de smg wel leuk met launch control, maar dat gaat automatisch en is saai!

en als je een e46 m3 zou betwijfelen aan te schaffen bespaar je geld en doe een gewone handbak aub geen smg.

motor van de e46 m3 is volgens mij vanaf 2003 verbeterd. 2001 zitten volgens mij nog wat kinderziektes in.

bij de bmw dealer staan ze wel is geregeld met een kapotte smg bak wat oploopt tot 3.000 tot 6.000 euro schade.

De bmw dealer kan soms de schade ook niet achterhalen van de smg en adviseerd om er gewoon een nieuwe in te doen.

Dit zijn zo een beetje mijn ervaringen.

Mijn vader heeft ook enige e46 m3's bekeken, maar een goede voor weinig geld (onder de 19.000euro) is ook al zeldzaam.

Link naar reactie

Steven...ik heb beiden gehad en eigenlijk zijn ze niet bepaald met elkaar te vergelijken. Het is niet alleen een keuze tussen Z3M of M3 maar ook tussen S50 of S54! De M3 beviel mij prima maar de MCoupe is meer hardcore en natuurlijk een stuk exclusiever ! Ik ben toch ook niet voor niets weer terug gegaan naar een MCoupe.

Een mooie Arctic zilveren MCoupe zou natuurlijk wel het summum zijn <_<

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

De Z3 :m: Coupe,.. heb er geen ervaring mee.. maar ik vind het toch zo'n bruut ding..

Ik dacht trouwens dat je iets goedkopers ging rijden vanwege de vele dagelijkse kilometers?

Ik rij rond de 500km in de week en dat is niet echt relaxt met deze auto kwa kosten dan gezien en ik moet meerdere mensen kunnen vervoeren . Als hij verkocht is koop ik een zuinig wagentje en ga ik inderdaad opzoek naar een M Coupe voor ernaast om af en toe mee te rijden dus dat is natuurlijk wel leuk.

Veel succes en ben benieuwd wat voor moois het wordt! :thumbup:

Link naar reactie

Heb ze beide gehad. Het hangt er maar van af wat je er mee van plan bent. Als je veel autostrade doet, is de 6 bak vd m3 natuurlijk een enorm pluspunt.

Persoonlijk zou ik de smg niet nemen (wel uitvoerig getest) omdat het de bak echt overdreven klappen geeft. En de snelste stand vd bak kan alleen in combinatie met de sportstand van het gaspedaal, die verschikkelijk irritant is! Dus smg, is niet het. Die toogverhalen over de kwetsbaarheid van de bak (evenals de vanos vd s50) mag je negeren. De bak is gewoon identiek aan de handbak. Als je alles fatsoenlijk onderhoudt, is er geen reden om de duurzaamheid in twijfel te trekken. Evenzeer de onzin over de pfl modellen vd m3, je zou echt al pech moeten hebben indien je er een tegen komt die de nieuwe onderdelen niet gekregen heeft. Die zou dan wss toch al in de soep gedraaid zijn.

Kwa rijgedrag zit er ook nog veel verschil tussen. De mqp is gevaarlijker en moeilijker om snel mee te rijden. De m3 gaat veel liever dwars en is gemakkelijker te controleren. De stap van e36 naar e46 is echt voelbaar tussen de twee, in die zin is de m3 duidelijk gemakkelijker en comfortabeler dagelijks te gebruiken.

Dus: de knapste en coolste: zeker de mqp. De beste om (veel) mee te rijden: zeker de m3.

Link naar reactie
Steven...ik heb beiden gehad en eigenlijk zijn ze niet bepaald met elkaar te vergelijken. Het is niet alleen een keuze tussen Z3M of M3 maar ook tussen S50 of S54! De M3 beviel mij prima maar de MCoupe is meer hardcore en natuurlijk een stuk exclusiever ! Ik ben toch ook niet voor niets weer terug gegaan naar een MCoupe.

Een mooie Arctic zilveren MCoupe zou natuurlijk wel het summum zijn :m:

Ik denk echt dat er iets met jouw m3 scheelde :thumbup: Alez, David, als je voelt hoe scherp de m3 stuurt, daar kan een z toch maar van dromen...

Link naar reactie
Ik denk echt dat er iets met jouw m3 scheelde :thumbup: Alez, David, als je voelt hoe scherp de m3 stuurt, daar kan een z toch maar van dromen...

Ik heb onder mijn M dan ook een Eibach schroefset icm ATE Big Brake Kit...dus denk dat dat het verschil is. De M3 was enkel met een setje Eibach veren verlaagd. Over het algemeen ben ik het wel met je betoog eens hoor :m: .

Ik vind de MCoupe een stuk spartaanser dan de M3...en daar moet je natuurlijk wel een beetje van houden.

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties,

Ik denk dat ik er al over uit ben, maar beide auto's hebben hun voordeel. Met de M3 kun je nog eens iemand meenemen, maar de auto is bedoelt voor erbij, dagelijks rij ik mn E36 316 <_<. Maar na dat ik deze foto gister op het net zat wist ik het zeker.

dsc0014849505152.jpg

Dus mocht je, je M Coupe verkopen dan hoor ik het graag, alleen ik zoek wel naar een estoril blauwe, Phoenix gele of een boston groene ;)

Link naar reactie
kijk anders ook eens naar verzekering en belasting!

Hoezo ? Qua verzekering valt het nog best mee hoor als je tenminste wat no claim hebt opgebouwd en je geen 21 bent :wacko: ! Wegenbelasting is zo'n 60Euro per maand.

Om nog even terug te komen op de kleuren.

Phoenix Gelb: Enkel geleverd op de S54...unieke kleur maar zo goed als nooit te koop aangeboden!

Boston Green: Kom je ook zelden of nooit tegen. Een tijdje geleden stond er 1 te koop op Marktplaats..enkel had die bijna 2 ton gelopen.

Tja...dan blijft eigenlijk alleen Estoril blauw over lijkt mij zo ;) .

Denk wel even goed na over je budget.....goedkoop is bij een M zekerrr duurkoop!

Link naar reactie
Denk wel even goed na over je budget.....goedkoop is bij een M zekerrr duurkoop!

Dan verhoog ik het verkoopbedrag van de :D maar weer!

;) B)

Ik snap je punt wel. Maar het is alleen niet zo dat elke goedkope :oops: een miskoop is.

Oke, ze zijn schaars maar ze zijn er wel.. :foto:

Les: Goed zoeken!

Link naar reactie

Oke de S54 gaat het voor mij niet worden dus dan valt phoenix geel al af. Die boston groene die in schijndel stond had inderdaad al 183dkm gelopen hij reed nog wel super. Ik denk dat ik er een uit Duitsland ga halen, want de meeste M Coupe's die te koop staan in nederland daar mag je de jackpot voor betalen. Weet iemand trouwens wat er met de M Coupe van Mus is gebeurd?

<_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.