Ga naar inhoud

Aantal vragen


Johan.

Aanbevolen berichten

Nou zit ik het een en ander te lezen, maar nou komen er een aantal vragen omhoog:

1. Wat is het nut van een veerpootbrug?

2. Wat is het verschil tussen een M onderstel, en een 'normaal' onderstel (Stijfer en lager, dat is wat ik al begrepen had)

-2b. Wat is het verschil tussen het reguliere stuur en het M stuur? (Behalve de eventuele functie-toetsen)

3. Hoe zit het met de maat velgen / banden? O.a. deze kwam ik hier tegen: 8x17ET41 en 8,5x17ET41 met banden 225/45-17 en 245/40-17

Enige wat ik in vraag 3 begrijp is het vet-gedrukte, namelijk de grootte van de velg. 17" in dit geval.

4. Wat zou de ET waarde voor een band moeten voorstellen?

Zo.. dat was 't voorlopig denk ik wel. Zodra m'n vragen beantwoord zijn, weet ik ook waar andere forummers het over hebben :thumbup:

Gr,

Johan

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben als eerste: ik pak de simpelste, de veerpootbrug.

De veerpootbrug koppelt de linker en rechter kant van het chassis aan elkaar en maakt daar een stijf geheel van. Zie de auto als een bakje zonder deksel. Doe je er een deksel op dan krijg je een doosje. Een doosje (gesloten vorm) is sterker/stijver dan een open bakje. Daarom is bijvoorbeeld de coupe versie stijver dan een cabrio versie....het bakje is gesloten.

Groeten, Rogier :thumbup:

Link naar reactie
-2b. Wat is het verschil tussen het reguliere stuur en het M stuur? (Behalve de eventuele functie-toetsen)

Kleinere omtrek maar de stuurrand is dikker.

3. Hoe zit het met de maat velgen / banden

4. Wat zou de ET waarde voor een band moeten voorstellen?

Google of even de zoekfunctie gebruiken wellicht?

Link naar reactie
Ik ben als eerste: ik pak de simpelste, de veerpootbrug.

Bedankt voor de (snelle) reactie Rogier!

Kleinere omtrek maar de stuurrand is dikker.

Dankje! Nog vraag ik me af wat een kleiner stuur voor nut heeft. (Ja, je moet vaker ronddraaien voor je de bocht door kan, maar of dat een voordeel is..)

Bedankt ! Dit heeft de rest van m'n vragen zo'n beetje beantwoord.

Gr,

Johan

Link naar reactie

ware woorden van de baron!

wat ook een voordeel is met een kleiner stuur is dat je minder grote bewegingen hoeft te maken om snelle richtingwisselingen te maken.

dus het stuurt gewoon vlotter.

een beetje zoals wanneer je gaat karten.

Link naar reactie
Het stuurhuis bepaalt het aantal slagen van links naar rechts, niet het stuur.

Door een kleiner stuur gaat een auto marginaal zwaarder sturen omdat de hefboom van de rand naar het midden kleiner is en dat geeft een prettiger, zekerder gevoel. :thumbup:

Ah, zo auto-technisch ben ik niet, dus dat wist ik niet helemaal. Bedankt voor de verbetering!

wat ook een voordeel is met een kleiner stuur is dat je minder grote bewegingen hoeft te maken om snelle richtingwisselingen te maken.

Ah, op die manier, bedankt!

Link naar reactie

M.b.t het M-onderstel: het is niet zo dat als je een M onderstel onder je Z3 hebt zitten dat het dan hetzelfde onderstel is als onder een Z3M. Dat onderstel is totaal anders als dat van zijn wat minder vermogende broertjes.

Link naar reactie

een M onderstel is een stuk stugger ,,harder,, en schijnt strakker te stuuren ik heb een m onderstel maar had het liever wat ,,zachter ,, gehad maar het is een kwestie van wennen met andere banden dus non rft.s kan je de boel wel sterk verbeteren ik heb ze laten vervangen bij dr Phil in reeuwijk kost een arm en een been maar de koffie was goed :schater: en de service top !

Hans

Link naar reactie
M.b.t het M-onderstel: het is niet zo dat als je een M onderstel onder je Z3 hebt zitten dat het dan hetzelfde onderstel is als onder een Z3M. Dat onderstel is totaal anders als dat van zijn wat minder vermogende broertjes.

is dat zo?

heb je de onderdeelnummers al eens naast elkaar gelegd?

(is een vraag he! ik heb er geen weet van of t wel of niet zo is)

Link naar reactie
Lijkt me toch een persoonlijke smaak want als het altijd zo zou zijn dan monteerde BMW het wel standaard.

een hoop fijne dingen zitten er niet standaard op daar is de optielijst voor ,,lees extra geld verdienen,, en dat is bij elk merk zo

dat noemen ze zaken doen

Hans

ps het M stuur is inderdaad top !

Link naar reactie
  • Administrator
ps het M stuur is inderdaad top !

Helemaal mee eens, maar wat eerder geschreven stond klopt niet, het stuur is niet kleiner in diamter, al oogt het wel kleiner maar dat komt door de dikte :lol:

Link naar reactie
is dat zo?

heb je de onderdeelnummers al eens naast elkaar gelegd?

(is een vraag he! ik heb er geen weet van of t wel of niet zo is)

Ik wist het ook niet maar Ruud heeft het me uitgelegd en laten zien toen mijn :lol: op de brug stond. De hele ophanging van de wielen is totaal anders. Kan het zelf niet zo goed uitleggen maar misschien voelt Ruud zich geroepen?

Link naar reactie
Dankje! Nog vraag ik me af wat een kleiner stuur voor nut heeft. (Ja, je moet vaker ronddraaien voor je de bocht door kan, maar of dat een voordeel is..)

Dat je er overheen kunt kijken!! Dat andere stuur leek wel van een vrachtwagen (we hebben ze op elkaar gelegd, scheelt wel hoor, al scheelde het minder dan ik had verwacht zo op het gevoel leek het veel meer te schelen). Ik ben niet zo groot en ja de stoel kan omhoog maar dan zit ik met mijn hoofd in de wind, wat je natuurlijk niet wilt als je in een cabrio rijdt.

Link naar reactie
Ik wist het ook niet maar Ruud heeft het me uitgelegd en laten zien toen mijn :thumbup: op de brug stond. De hele ophanging van de wielen is totaal anders. Kan het zelf niet zo goed uitleggen maar misschien voelt Ruud zich geroepen?

aha ik heb idd wel begrepen dat de z3m een andere et waarde gebruikt op de achteras (geloof ik)dus zal de boel ook idd wel anders inelkaar zitten.

Link naar reactie
Dat je er overheen kunt kijken!!

Ik ben niet zo groot en ja de stoel kan omhoog maar dan zit ik met mijn hoofd in de wind, wat je natuurlijk niet wilt als je in een cabrio rijdt.

Met een kleine 1.85 zal 't wel goedkomen. Enneh.. Wat is het nut van een cabrio als je, je hoofd niet in de wind hebt?! :thumbup:

Link naar reactie
M.b.t het M-onderstel: [...]

Lijkt mij opzich ook wel weer logisch. Ik weet niet hoeveel het M pakket totaal kost, maar dat zal denk ik wel duurder zijn dan alle onderdelen los. Misschien dat ze daarom sommige M-onderdelen niet los leveren, maar wel een soortgelijke kopie ervan, die net even een tikkie anders is?

Link naar reactie
Ik zie dat je er donderdag ook bij bent Nadia. Kom ik nog even terug op je quote ;) :P :fiew:

Hé ik ken mijn tekortkomingen tenminste.... ;) maar ik laat me graag verrassen hoor als je nog wat toe te voegen hebt :sick:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.