Ga naar inhoud

Z's als daily of 2e auto


lightning87

Z's als daily  

78 leden hebben gestemd

  1. 1. ik gebruik de Z als daily

    • ik gebruik de Z als daily
      38
    • ik gebruik de Z als 2e auto maar ook in de winter
      21
    • Mijn Z'tje staat lekker warm in de stalling deze winter
      19


Aanbevolen berichten

Hoi ,

Ik gebruik de z3 coupe als daily driver,

- Is toch een liefhebbersauto :blink:

- Staat ook droog in de "stalling" elke dag, zowel thuis (garage) als op het werk (parkeergarage) !

- Word goed gepoetst, komende week weer door een prof. bedrijf!

Kan de coupe de winter weer door met een vers gepolijst lakje!

- Winterbanden/velgen gaan eronder als het buiten kouder dan 8gr celcius wordt !

Mzzl Maarten :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog een daily hier! In weer en winter. Liefhebbersauto waar dagelijks van wordt genoten zeg maar.

Helaas geen verwarmde stalling, zelfs geen eigen plek maar gewoon aan de straat in R'dam centrum.

Desondanks wel minimaal tweewekelijks een bad en om de maand een goede waslaag, dus wordt wel

goed verzorgd. Vorige winter doorgeploegd met mijn 'zomer'velgjes, maar aangezien dat niet goed

bevallen is (lees niet meer uit het parkeervak kunnen komen) ga ik dat dit jaar anders doen.

PS: Tip voor daily's in de winter, zet een nanocoating op je velgen. Vorig jaar gedaan en ondanks alle sneeuw

en pekel taferelen nog profijt van. Totaal geen verweer of remaanslag en schoonmaken met water en een

washand, niet eens zeep!

Link naar reactie

Ook onze ZZZ staat weer lekker onder de hoes in de garage en komt volgend voorjaar weer uit zijn schuilplaats.

Tip voor diegene die de ZZZ(z) ook op stal zetten:

Ik heb de auto geschorst, zowel bij de RDW als ook bij mijn verzekering

Link naar reactie
Maar als ze hem dan pikken dan krijg je toch niets van de verzekering?

Goeie vraag.. Ik had eerder al eens diefstal van fietsen uit de schuur, en die waren doodleuk door 't gat tussen beide verzekeringen (inboedel, en fietsen) gevallen.. Niets vergoed.. :blink:

In tegestelling tot de Z3 slaapt m'n motor wel binnen en daar heb ik de vraag aan de verzekering gesteld of bij diefstal de motor dan onder inboedel of motor-verz. valt... Bleek gewoon onder motor-verz. gedekt te zijn.. Heb ze dit wel schriftelijk laten vastleggen.. Beetje op zeker spelen..

Link naar reactie
  • Administrator

Het hangt er vanaf wat je bij de verzekering schorst. Als je de gehele autoverzekering stopzet / schorst, valt brand en diefstal er logischerwijs ook niet meer onder. Als je alleen het WA deel stopzet wel ...

Link naar reactie

Mijne gaat nu zijn tweede winter ook weer binnen doorbrengen. Druppellader en hoesje.

Komt dan alleen bij mooi weer buiten om de mechaniek alert te houden :lol: .

Vorige winter doorgekomen met een Fiesta uit 1996.

Deze keer eens kijken hoe een belastingvrije Peugeot 107 bevalt.

Groet Martin.

Link naar reactie
  • Administrator

2e Auto, voor de fun, lekker touren in het weekend.

Maar zal `m in de winter af en toe eens uitlaten :D

Moet natuurlijk geen vierkante bandjes krijgen he :wave:

Heb overwogen om `m 6 maanden uit de belasting / verzekering te gooien :schater:

Maar ben er inmiddels al achter dat het qua belasting niet echt de moeite waard is,

scheelt 2x 142 eurotjes, maar je krijgt wel een boete van 100 eurotjes.

En het is me afgeraden om de verzekering eraf te halen :thumbup:

Roger

Link naar reactie
  • Administrator
Mijne gaat nu zijn tweede winter ook weer binnen doorbrengen. Druppellader en hoesje.

Komt dan alleen bij mooi weer buiten om de mechaniek alert te houden :thumbup: .

Vorige winter doorgekomen met een Fiesta uit 1996.

Deze keer eens kijken hoe een belastingvrije Peugeot 107 bevalt.

Groet Martin.

Heb ook eens gekeken voor een hoesje, maar wat ik vind zijn allemaal hoezen voor buiten,

geeft het ook gewonen simpele stoffen hoes voor binnen? eigenlijk verkeerde topic!

Link naar reactie
Daily, zojuist de hardtop er weer opgezet, ............

Wat zul je een spijt hebben gehad, afgelopen weekend. Dik 20 graden, zon en dan een dak boven je kop.

Nee, de hardtop gaat er bij mij pas op als het vriest!

Link naar reactie
Wat zul je een spijt hebben gehad, afgelopen weekend. Dik 20 graden, zon en dan een dak boven je kop.

Nee, de hardtop gaat er bij mij pas op als het vriest!

Nou nee hoor; ten eerste heb ik vanwege verplichtingen er niet mee kunnen rondtoeren afgelopen weekend (wel jammer natuurlijk) ;)

Ten tweede ( en dan ben je niet de enige ) is het eraf halen en erop zetten van een hardtop wel 4 min. werk. :wave:

Ten derde zit er in mijn hardtop een Webasto schuif/kanteldak dus zo erg is het echt niet :thumbup:

Ik zie en heb dus niet echt een probleem/spijt.

Maar wacht maar niet tot het echt vriest want dan knapt je ruitje wanneer je de softtop inklapt om je hardtop te plaatsen :D

Groet, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
bij mij zit er iid gewoon glas in als achterruit. ben nu wel druk voro het kijken voor een hardtoppie, lijkt me toch wel behoud van je softtop.

Als je het alleen daar voor doet dan is het een dure oplossing.

Mijn Zed is nu 7 jaar oud en de softtop is nog prima, stel dat ik er over 3 jaar een nieuwe op moet zetten voor denk +/-1000euro dan zal hij wederom

minstens 13 jaar meegaan, maar dan heb ik hem echt niet meer :rolleyes:

Maar zelf denk ik dat zo'n topje toch wel een jaar of 15 meegaat

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.